خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش محمد بن سلمان به توهین به پیامبر

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان گفت: امیدواریم جهان از تحقیر ادیان و حمله به شخصیت‌های مذهبی و ملی تحت شعار آزادی بیان دست بردارد چراکه زمینه خوبی را برای تندروی و تروریسم فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان گفت: فساد در عربستان ریشه‌کن شده و از امروز به بعد تکرار نخواهد شد. فساد طی دهه‌های گذشته مثل سرطان گسترش یافت و پنج الی ۱۵ درصد بودجه دولت را به هدر داد. این یعنی عملکرد بسیار بدی در سطح خدمات، پروژه‌ها، تعداد مشاغل و غیره صورت گرفته است نه تنها برای یک یا دو سال بلکه در طول ۳۰ سال. این آفت دشمن اول توسعه و شکوفایی و سبب از دست رفتن بسیاری از فرصت‌های بزرگ در عربستان است. نتایج کمپین مبارزه با فساد برای همگان واضح است طوری که مجموع پول‌هایی که از حل و فصل‌های پرونده‌های فساد به دست آوردیم به ۲۴۷ میلیارد ریال در طول سه سال گذشته می‌رسد یعنی ۲۰ درصد مجموع درآمدهای غیرنفتی.

وی تأکید کرد: نتیجه کمپین مبارزه با فساد همچنین درآمدهای دیگری شامل ده‌ها میلیارد بود که به وزارت دارایی منتقل شد.

وی گفت: پدیده افراط‌گرایی بین ما شیوع پیدا کرده بود و به مرحله‌ای رسیدیم که در بهترین حالت هدف سازگاری با این آفت بود. از بین بردن آن گزینه مطرح شده‌ای نبود سیطره بر آن نیز مطرح نشده بود. در سال ۲۰۱۷ وعده دادم که ما فورا تندروی را از بین خواهیم برد و عملا کمپین جدی را برای حل دلایل تندروی و افراط‌گرایی آغاز کردیم.  ما به مقابله با افکار افراطی ادامه می‌دهیم.

محمد بن سلمان تأکید کرد: انزجار عامل اصلی جذب تندروها است. اظهاراتی که تحریک به انزجار و ایجاد نفرت می‌کند از آزادی بیان و حقوق بشر به عنوان توجیه استفاده می‌کند. ما با هرگونه اقدام تروریستی یا انزجار و خشونت و ربط دادن اسلام و تروریسم مخالفیم و تأکید داریم که آزادی فکر وسیله‌ای برای احترام و تسامح است. اسلام این عملیات تروریستی را جنایت می‌داند و ریختن خون را و قتل را حرام می‌داند.

وی تأکید کرد، تمام کسانی که بخواهند دست به عملیات تروریستی بزنند و از اظهاراتی برای تحریک به انزجار استفاده کنند، مجازات سخت و بسیار دردناکی در انتظارشان است. ما امیدواریم جهان از تحقیر ادیان و حمله به شخصیت‌های مذهبی و ملی تحت شعار آزادی بیان دست بردارد چراکه زمینه خوبی را برای تندروی و تروریسم فراهم می‌کند.

ولیعهد عربستان گفت: از اولین عملیات تروریستی در ۱۹۹۶ و تا ۲۰۱۷ هیچ سالی بدون عملیات تروریستی نبوده است. از سال ۲۰۱۷ و بعد از بازسازی ساختار وزارت کشور و اصلاح بخش امنیتی تعداد عملیات‌های تروریستی در عربستان کاهش یافت و به صفر رسید.

وی گفت: ما امروز عملیات پیشدستانه‌ای انجام دادیم و همچنان با مشت آهنین به کسانی که بخواهند فکر لطمه زدن به امنیت و ثبات ما را داشته باشند، پاسخ خواهیم داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا