خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ُسورنا ستاری: 1800 نخبه را به کشور برگرداندیم

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور از سیر کاهشی مهاجرت نخبگان در سالهای اخیر خبر داد وافزود: طی این سالها برنامه های جدی برای برگرداندن نخبگان به کشور داشتیم که بسیار موفق بوده است.

به گزارش ایسنا ستاری امروز (29 شهریور) در حاشیه جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعداد مهاجرت نخبگان کشور نسبت به نرم های بین المللی عدد بزرگی نیست، گفت: برخلاف بسیاری نقل و حدیث ها آمارهای به دست آمده نشان می‌دهد که مهاجرت نخبگان کشور نسبت به نرم های بین المللی اعداد بزرگ و بالایی نیست.

وی افزود: رصدخانه مهاجرت ایران آمار مهاجرت نخبگان را حتی به تفکیک کشورهایی که این بچه ها مهاجرت می کنند دارد و آمار بالایی در این زمینه نسبت به نرم های بین المللی نداریم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به کاهش سیر کاهشی مهاجرت نخبگان در سالهای اخیر گفت: طی این مدت برنامه های جدی برای برگرداندن نخبگان به کشور داشته ایم که تا حد زیادی موفق بوده است.

ستاری تصریح کرد: طی چند سال اخیر موفق شده ایم بیش از 1800 نخبه را از 100 دانشگاه برتر دنیا به کشور برگردانیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه چرخش نخبگان باید وجود داشته باشد، گفت: اینکه نخبگان باید برای تحصیل به دانشگاه های برتر بروند مشکلی نیست، اما باید امکاناتی فراهم کنیم تا پس از تحصیل دوباره آنها به کشور برگردند و این چرخه تکرار شود.

وی افزود: متاسفانه در سالهای اخیر تعداد دانشجویان بین المللی ما کاهش قابل توجه داشته و متناسب با تعداد دانشجویان کل کشور نیست.

ستاری خاطرنشان کرد: باید تشویق کنیم که چرخه نخبگان اتفاق بیفتد و دانشجویان بتوانند در دانشگاه های بین المللی و برتر دنیا تحصیل کرده و دوباره به کشور برگردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا