خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست مردم از حسام نواب صفوی: قره باغ را پس بگیر :)

حسام نواب صفوی، بازیگری که به تازگی مورد توجه رسانه های خاص قرار گرفته، به اظهارات عجیب سیاسی خود در اینستاگرام ادامه داده و نوشته است: «نمي دانم چرا اين ٢ معاهده [ترکمنچای و گلستان] باطل نمي شود، … اين جمهوري ها يادشان رفته «قره باغ» يكي از شهرهاي ايران است».

به گزارش انصاف نیوز، درخواست طنزآمیز جمعی از مردم در شبکه های اجتماعی از این بازیگر برای طرح دعوای بازپس گیری «قره باغ»، یکی از نکاتی بود که نشان از دست انداختن اوست.

نوشته های مشابه چند روز اخیر نواب صفوی، مانند اظهارات برخی دیگر از بازیگران و ورزشکاران، این بار نیز مورد توجه ویژه ی رسانه های خاص قرار دارد، از جمله نظر او در صفحه ی اول خبرگزاری فارس جای گرفته است.

پیش از او، کنایه ی اکبر عبدی به دولت روحانی، سخنان و مواضع عجیب «الهام چرخنده» که یک شبه اصولگرا شد، و اظهارنظر شاذ «بهنوش بختیاری» در مقایسه ی توافق هسته ای با عهدنامه ی ننگین ترکمنچای، در این رسانه ها بازتاب فراوانی پیدا کرده بود.

حسام نواب صفوی حالا نوشته است:

«با ايران مثل يك ابر قدرت نگاه كنيد اين بساط مضحك تحريم را جمع كنيد يواش يواش دارد خون سربازان ايران به جوش ميآيد از نجابت ايران سو استفاده نكنيد و خيلي محترم از در دوستي براي ريشه كردن تروريسم استفاده كنيد امروز صداي جنگ از همه ی شهرها به گوش مي رسد و جالب اينكه همه از شهرهاي متعلق به شهر هاي به حق جدا نشده از ايران است، اين مناطق نه تنها كشور نشدند فقط شدند عامل نا امني منطقه. در كتابها و سريالهايي كه بازي كردم خيلي چيزها ياد گرفتم در عهد نامه ی ننگين گلستان و تركمانچاي پس از اینکه انقلاب اکتبر در روسیه به پیروزی رسید، لنین برای اثبات حسن نیت خود نسبت به ملل جهان الغای تمام امتیازات استعماری دولت تزاری پیشین را اعلام کرد. دولت نجفقلی صمصام‌السلطنه نیز از این فرصت استفاده کرد و در ۴ مرداد ۱۲۹۷ (۲۷ ژوئیه ۱۹۱۸) در مصوبه‌ای الغای معاهدهٔ ترکمانچای و دیگر امتیازات واگذار شده به دولت روسیه تزاری را اعلام کرد که اين مصوبه همانطور که انتظار می‌رفت توسط دولت بریتانیا رد شد. پس از فروپاشی روسیه تزاری و در پایان جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۸، در هنگام برگزاری کنفرانس صلح پاریس، تلگرام‌های زیادی از سوی مردم مناطق جداشده در عهدنامه‌های گلستان و ترکمانچای به تهران و پاریس فرستاده شد. مردم در تلگرام‌ها به دولت ایران و کنفرانس صلح پاریس، تقاضا کردند که دو قرارداد گلستان و ترکمنچای لغو بشود و آن سرزمین‌ها و مردمانشان به مالکیت ایران بازگردند. [۲] نمي دانم چرا اين ٢ معاهده باطل نمي شود، اگر در دوران مختلف خصوصا قاجاريه دفاع از كشور را نمي دانستند به نسل من و شما چه ربطي دارد؟ همينطور تكه تكه از سرزمين ما ايران جدا شد، چون اين سرزمينها به طور مسلم قسمتي از خاك ايران است اين جمهوري ها يادشان رفته قره باغ يكي از شهرهاي ايران است هر روز دارد خون مردم ايران به جوش ميآيد، سعي كنيد ا اصلا حرف تحريم را نزنيد و محترمانه از كنار ايران عبور كنيد و اگر اطاق فكر داريد كلمه ی تحريم را از ادبيات خود حذف كنيد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا