خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روسیه پیش‌نویس بیانیه شورای امنیت درباره ادلب را رد کرد

هیئت دائم روسیه در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد، مسکو پیش‌نویس بیانیه شورای امنیت که طی آن خواستار آتش‌بس فوری در ادلب سوریه شده، را رد می‌کند زیرا این سند دارای رویکردی جانبدارانه در خصوص شرایط سوریه است.

به گزارش ایسنا، روسیه این ابتکار عمل سه‌جانبه بشردوستانه را که از سوی کویت، آلمان و بلژیک مطرح شده و خواستار بازگشت همه طرف‌ها به آتش‌بس اعلام شده از سوی ترکیه و روسیه در ادلب شده است، متوقف کرده است.

در این بیانیه آمده است: ما موافق نیستیم که وضعیت در شمال غرب می‌تواند فارغ از شرایط دیگر مناطق سوریه بررسی شود. متاسفیم که همکارانمان در شورای امنیت ترجیح داده‌اند رویکرد جانبدارانه خود را نسبت به شرایط موجود در سوریه حفظ کنند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این هیئت در این باره توضیح داد، پیش‌نویس شورای امنیت برای آتش‌بس در ادلب این واقعیت را که بیشتر مناطق این استان تحت کنترل “هیئت تحریر الشام” که گروهی وابسته به القاعده و تروریست‌های جبهه النصره است، نادیده گرفته است.

هیئت تحریر الشام پایبندی به توافق آتش‌بس ۲۰۱۸ را رد کرده و از اوایل سال جاری میلادی حملات فزاینده‌ای را در ادلب، حماه و لاذقیه صورت داده است. دولت سوریه اخیراً عملیاتی را علیه این گروه تروریستی در ادلب آغاز کرده است.

این بیانیه همچنین یادآور شده است که ارائه کنندگان این طرح در زمانی که باغوز و هجین زیر آتش حملات هوایی ائتلاف تحت سرپرستی آمریکا بودند، در این باره ابراز نگرانی نکردند.

هیئت دائم روسیه در سازمان ملل در این باره اظهار کرده است: این گروه که به اصطلاح “سه‌گانه” بشردوستانه خوانده می‌شود در هنگام ویرانی هجین و باغوز زیر آتش این ائتلاف غیرقانونی که به سوریه اعزام شده، ابراز نگرانی نکرد. شهر رقه که آزاد شده است همچنان در ویرانی به سر می‌برد.

خبرگزاری تاس روسیه به نقل از یک دیپلمات گزارش داد، روسیه از حق وتو برای عدم تصویب پیش‌نویس بیانیه شورای امنیت که در آن از طرف‌ها خواسته شده بود به توافقنامه‌های آتش‌بس پایبند باشند، استفاده کرد.

این منبع افزود، متن پیش نویس بیانیه نامتعادل بوده و در آن اشاره‌ای به تروریست‌های فعال در منطقه نشده بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا