خرید تور تابستان ایران بوم گردی

‌حق‌شناس: املاک نجومی از دغدغه های شورای شهر بوده اما…

محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه «موضوع املاک نجومی، واگذاری ها برای بهره برداری بی حساب در دوره مدیریت شهری گذشته، ضرورت باز پس گیری املاک به ناحق واگذار شده شهرداری یکی از موضوعات و دغدغه های شورای شهر بوده»، گفت: تقریبا هیچ تغییری در وضعیت نابسامان املاک تهران به وجود نیامده و ظاهراً بخش قابل توجهی از املاک شهرداری بعضاً چندین سال و کماکان در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی غیر سازمانی شهرداری است و حتی برخی از املاک شهرداری ناشناخته و بعضاً هم به دلایل مختلف در فهرست املاک وارد نشده است. گویا شهامت ، عزم و اراده و توانایی لازم برای به سرانجام رساندن این موضوع در شهرداری وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد حق شناس در دویست و سی ‌و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری پیش از دستور گفت: موضوع املاک نجومی، واگذاری ها برای بهره برداری بی حساب در دوره مدیریت شهری گذشته، ضرورت باز پس گیری املاک به ناحق واگذار شده شهرداری و ضرورت به سامان رسانی وضعیت املاک شهرداری یکی از موضوعات و دغدغه های کلیدی و اصلی اعضای شورای شهر پنجم از آغاز فعالیت بوده و بارها بر ضرورت رعایت اصل شفافیت و پاسخگویی، پیگیری تخلفات، احقاق حقوق مردم و شهرداری در رابطه با املاک در قالب چندین تذکر و مصاحبه و وعده های رسیدگی به مردم تاکید شده است.

وی افزود: متاسفانه با گذشت سه سال و با وجود همه تاکیدات، اصرارها، پیگیری ها و وعده ها به نظر می رسد نه تنها اقدام مشهود و موثری که قابل دفاع باشد از طرف شهرداری در این خصوص به عمل نیامده است بلکه اقدام رئیس سابق سازمان املاک شهرداری در ارسال گزارش وضعیت املاک به اعضای شورا نیز با برکناری وی از این مسئولیت هم زمان شد.

حق شناس ادامه داد: با وجود گذشت سه سال از عمر شورای شهر پنجم تقریبا هیچ تغییری در وضعیت نابسامان املاک تهران به وجود نیامده و ظاهراً بخش قابل توجهی از املاک شهرداری بعضاً چندین سال و کماکان در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی غیر سازمانی شهرداری است و حتی برخی از املاک شهرداری ناشناخته و بعضاً هم به دلایل مختلف در فهرست املاک وارد نشده است. گویا شهامت ، عزم و اراده و توانایی لازم برای به سرانجام رساندن این موضوع در شهرداری وجود ندارد.

وی در پایان گفت: حال که پس از گذشت این مدت موضوع توسط اعضای شورا در فضای مجازی پیگیری شده است با پاسخ غیرمرتبط و غیر قابل قبول شهردار روبرو شده است. با توجه به اهمیت موضوع، لازم است شهردار تهران، بلافاصله نسبت به ارائه گزارش مورد انتظار در خصوص آخرین وضعیت املاک و اقدامات شهرداری برای ساماندهی موضوع و انتشار رسانه ای و قرار دادن گزارش وضعیت در سامانه شفافیت شهرداری اقدام عاجل کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا