خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برنامه‌ی شیوه و «بازگشت به تنظیمات کارخانه»!

پس از واکنش‌های مثبت به دعوت از احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار، به برنامه‌ی «شیوه» شبکه‌ی چهار سیمای جمهوری اسلامی این برنامه در قسمت تازه‌ی خود با دعوت از دو چهره‌ی «اصولگرای انقلابی» به موضوع «فرهنگ؛ از نظر تا عمل» پرداخت!

به‌گزارش انصاف نیوز، صداوسیما که در ادبیات رسمی مسئولان کشور «رسانه ملی» خوانده می‌شود پس از اعتراضات و ناآرامی‌های اخیر با دعوت از چهره‌هایی که کمتر امکان حضور در این رسانه را داشته و دارند ظاهراً در پی آن بوده که از التهابات موجود در فضای سیاسی و اجتماعی کشور بکاهد.

«شیوه»، برنامه‌ی مناظره‌محور شبکه‌ی چهار سیما است که در روزهای اخیر میزبان چهره‌هایی همچون محمد فاضلی، بیژن عبدالکریمی، تقی آزاد ارمکی، مجید تفرشی، علی مطهری، سعید شریعتی و… که کمتر امکانی برای حضور در صداوسیما دارند بوده است.

اما شاید اوج سنت‌شکنی «شیوه» دعوت از احمد زیدآبادی بود که با تعجب و تردید این روزنامه‌نگار برای حضور در صداوسیما نیز همراه شد.

دیدگاه‌های مطرح‌شده از سوی آقای زیدآبادی در برنامه‌ی تلویزیونی «شیوه» با واکنش‌های مثبت و منفی همراه بود اما اغلب افرادی که در این باره اظهارنظر کردند از این تغییر رفتار مقطعی صداوسیما استقبال کرده و بر تداوم آن تاکید داشتند.

اما با وجود این واکنش‌های مثبت و تاکید رئیس صداوسیما بر «استمرار مسیر» برنامه‌ی شیوه، قسمت تازه‌ی این برنامه میزبان دو چهره‌ی شناخته‌شده‌ی «اصولگرای انقلابی» بود: حجت‌الاسلام خسروپناه و مهدی جمشیدی.

آقای خسروپناه از چهره‌های حوزوی شناخته‌شده‌ی اصولگراست و آقای جمشیدی نیز از نویسندگان و تحلیلگران «انقلابی» که در سال‌های اخیر مطالب و اظهارنظرهای فراوانی از او در رسانه‌های این جریان دیده می‌شود.

گفتنی‌ست که برنامه‌ی تلویزیونی زاویه نیز پس از برگزاری مناظره‌ای با موضوع «حجاب اجباری» با حضور مهدی نصیری به تدریج به سرنوشتی تا حدودی مشابه «شیوه» دچار شد.

این قسمت برنامه‌ی «شیوه» که شباهتی به مناظره میان افکار مختلف نداشت با واکنش منفی مخاطبان همراه شده که بخشی از توییت‌های مرتبط با آن را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

علی: برنامه شیوه امشب انگار داری صفحات کیهان رو ورق میزنی، بازگشت ‎صداوسیما به ریل قبلی بعد از برنامه داغ ‎زیدابادی

محسن میرزایی: برنامه ‎شیوه یه مهمون آورده که خسروپناه در برابرش منتقد وضع موجود به حساب میاد

ارمیا شاه‌محمدی: این وسطم یه سری دل خوش کرده بودن که صداوسیما بالاخره متحول شد، صدای اعتراضاتو شنید، داره منتقدان رو دعوت می‌کنه تلوزیون ریشه‌یابی کنن و …
مهمانان امشب ‎شیوه ؛
البته روند رو ببینید متوجه می‌شید فقط ترکیب این یه مورد نیست که جالبه!

صادق مقصودی: ولی باز هم دمش گرم بیگدلی [مجری برنامه] ضعف اتفاق افتاده در دعوت مهمان رو سعی کرد خودش با سوالات چالشی تر و قرار گرفتن در جایگاه مخالف یه کمی جبران کنه

عبدالرضا رئیسی: این آقا [جمشیدی] چنان یک‌سویه، تند و جهت گیرانه و خارج از موضوع حرف زده و فقط یکسری شعار می دهد که ‎مجری طفلک برنامه ‎شیوه هنگ کرده و آخرش گفت: لازم یکبار دیگر سئوال را مطرح کنم!
خوب عزیزم میخواستی یکسری شعار ردیف کنی و اینجوری دفاع کنی، حضورت در برنامه گفتگو محور و آسیب شناسانه چی بود؟!

Daho Az:  امشب ‎#شیوه بدترین برنانه خودش رو داشت.

نقطه‌زن: برنامه ‎شیوه امشب یک آخوند و یک بابای پرت دیگر را آورده. مجری خنده‌اش میگیره خودش از سطح بحث

د. رضاخانی: امشب برنامه ‎شیوه روی مقوله فرهنگ بحث داشت و الحق که ریشه مشکلات فرهنگی دقیقاً مشخص شد!
هر دو میهمان از بودجه فرهنگی حقوق می‌گیرند که مدح حکومت بکنند و غرب را تحقیر کنند.

هانیه: چقدر برنامه ‎شيوه امشب بده!

سیدسجاد قوامی: برنامه شیوه امشب و حضور آقای جمشیدی در بحث دقیقا نشان دهنده یکی از نقاط انسداد در تفکر خاص هست.
مردم گویا در تفکر ایشان بازیچه ای بیش نیست!

هامر: برنامه امشب  ‎شیوه من رو یاد این انداخت که هر تیمی میتونه یه بازی [بد] بازی کنه. جناب بیگی‌ و دوستان، [خراب کردین] با این مهمونهات. دو روز مردم کم اومدن بیرون […] رفتین سراغ همون روال سابق صدا و سیمای میلی‌

ه‌ر: امشب شبکه چهار برنامه ‎شیوه اصلا جالب نیست

مش قاسم: ذوق نکنید. برگشت به تنظیمات کارخانه.
  خسروپناه و جمشیدی، شاگردان مصباح یزدی

ا. بهمنی: ‏می دانید چرا جمهوری اسلامی در حوزه حکمرانی موفق نیست.
شیوه امشب را ببینید.
هر دو مهمان در عالم خودشان سیر می کنند از واقعیت ها خیلی خیلی دور هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. دوستان دیگه نظرات رو گفتند . من یک پیشنهاد دارم. این آقایون که دنبال راهکار میگردند تغییر تفکرات و رویکرد نسل جوان رو ببینند و قبول کنند جامعه عوض شده . اگر میخوان کاری بکنند به مدینه فاضله خودشان برسند اولا بلند مدت برنامه بریزند بعدش هم جامعه قفل نکنن یاد بگیرند که وضع موجود را بپذیرند

    7
    2
  2. با سلام. برنامه دیشب فوق العاده بی ارزش بود به دلیل اینکه شما در یک عقب گرد واقعی دوباره دست به کار همان برنامه سازی های سنتی شدید. اگر واقعا دیگر مقدور نیست برنامه نسازید و بگذارید برنامه های ارزش برنامه های قبل لااقل از میان نرود. به منظر من جا داشت در این برنامه ها از آقای احمدی نژاد، محسن هاشمی، خانم هاشمی، حسن روحانی، جهانگیری ، آملی ها ، حسن عباسی، رائفی پور … و غیره هم استفاده می کردید البته در برابر منقدانشان که سرشان به تنشان بی ارزد.

    9
    2
  3. از یک طرف به دعوت برنامه پاسخ منفی میدهند و قایم شدن پشت پزِ «آزادی بیان نیست» و «ما تریبون نداریم» را ترجیح میدهند به حضور در برنامه (و بلکه افراد مانند زیدآبادی را به خاطر حضور در برنامه تهدید میکنند) و بعد میگویند برنامه بازگشته به تنظیم کارخانه و تکصدایی شده! یک بسته ی خوشگل از ریاکاری. خداقوت.

    6
    7
    1. ریاکاری فریبکاری که مختص شماست که مواسات و خانه برادر مومن نباید گرونتر از آن یکی برادر مومنش باشد ولی با تک ماکارون خانه ۴۰۰ متری در سعادت آباد می خرید

  4. از یک چیز جمشیدی خوشم آمد چهره واقعی هسته سخت .حفظ قدرت همه چیز را توجیه می کند مخصوصا کذب را .

  5. انصاف نیوز جان تو رو باطن هر کی دوس داری یه تبلیغ دیگه بگیر. این تبلیغ دندون چیه آخه .. دل و درونمون رو وسط خوندن بالا می آره..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا