خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«دیپلماسی و مقاومت دو بال قدرت جمهوری اسلامی است»

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: مردان دیپلماسی و مردان مقاومت دو بال قدرت جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده عصر روز یکشنبه در حاشیه بازدید از موزه دفاع مقدس در جمع خبرنگاران گفت: امروز مفتخر هستم که در آستانه دفاع مقدس و چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس در جایگاه سخنگویی بازدیدی را از موزه دفاع مقدس داشتم تا به مجاهدت‌های رزمندگان و شهدای انقلاب اسلامی ارج بنهیم.

وی با بیان اینکه مردم ایران در دفاع از کیان انقلاب اسلامی و سرزمین خود در طول هشت سال دفاع مقدس فداکاری ها و رشادت های زیادی انجام دادند و باید از این میراث محافظت و نگهداری کرد ادامه داد: واقعیت این است که مردان دیپلماسی و مردان مقاومت دو بال قدرت جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون بوده اند و هر موقع این دو بال با هماهنگی یکدیگر فعالیت کردند پیروزی های بزرگی برای ملت ایران به ارمغان آوردند.

وی با اشاره به همکاری دو بال مورد اشاره در عرصه های مختلف از دفاع مقدس گرفته تا صحنه ایستادگی در برابر دشمنان انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز برای ارج نهادن به تلاش ها و فداکاری های مردان مقاومت به اینجا آمده ایم و وظیفه همه ما این است که از این میراث حفاظت و نگهداری کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین دستاوردهای دفاع مقدس این است که دشمنان و بدخواهان ملت ایران به درستی متوجه شدند که هیچ لحظه ای در اراده فرزندان این سرزمین برای دفاع از کیان کشور و مقابله با نیت بدخواهان تردیدی ایجاد نمی‌شود، افزود: آنها هشت سال دفاع مقدس را دیدند که فرزندان این سرزمین دست خالی در برابر دشمنان ایستادند و امروز الحمدلله با همت جوانان کشور و تلاش‌هایی که صورت گرفته ما در صنعت دفاعی کشور در وضعیت خوبی به سر می‌بریم و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت الهام‌بخش در منطقه ایفای نقش می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به تلاش‌های دستگاه دیپلماسی کشور برای حفظ دستاورد انقلاب و دفاع مقدس در چهارچوب دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران گفت: در وزارت خارجه ایثارگران قابل توجهی در بین کارمندان آن حضور دارند که در این صحنه مقاومت و دیپلماسی نقش آفرینی کرده اند.

وی با بیان اینکه حرکت جهادی ما با دیپلماسی انقلابی شکل گرفته است، گفت: وزارت خارجه به عنوان یک دستگاه حاکمیتی همواره تلاش کرده که از منافع ایران در عرصه بین المللی و دستاوردهای کشور حفاظت و حمایت کند و دستاوردهای جمهوری اسلامی در عرصه مختلف را به جهانیان معرفی کند.

سخنگوی وزارت خارجه در جریان این بازدید از بخش های مختلف موزه دفاع مقدس بازدید کرد و در بخش هایی از این بازدید به بیان خاطراتی از دوران جنگ و دفاع مقدس پرداخت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا