خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ارز دیجیتال دوج کوین چیست و چه کاربردهایی دارد؟

رپورتاژ آگهی

اگر مقداری با بازار ارزهای دیجیتال آشنا باشید بدون شک اسم رمزارز دوج کوین شنیده‌اید. این ارز دیجیتال مشهور، باعث شد افراد زیادی برای سرمایه گذاری کردن به این بازار مالی وارد شوند. دوج کوین اکنون یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال میان کاربران محسوب می‌شود. در ادامه بیشتر با این ارز دیجیتال آشنا خواهیم شد.
*** شما می توانید با شرکت در دوره‌های آموزش جامع ارزهای دیجیتال در وبسایت آکادمی علی ربیعی ‌*** به سرمایه گذاری و کسب درآمد در این بازارها مشغول شوید.

ارز دیجیتال دوج کوین چیست؟


دوج کوین که با نام اختصاری (Doge) شناخته می‌شود، رمزارزی نظیر به نظیر (Peer-to-peer) و متن باز می‌باشد. دوج کوین در ماه دسامبر سال ۲۰۱۳ ایجاد شد و لوگو آن تصویر سگی از نژاد شیبا اینو (Shiba Inu) می باشد. در واقع این نام برگرفته از یک نژاد سگ ژاپنی به نام شیبا اینو می باشد.
این سگ از یک میم اینترنتی محبوب شد که دوج نام دارد. در این میمها، تصویری از یک سگ شیبا اینو را در کنار نوشته‌هایی با فونت comic sans خواهید دید. این نوشته ‌ها معمولا از نظر گرامری به عمد اشتباه هستند.
سازندگان دوج کوین هم برای اینکه ماهیت صمیمی این ارز دیجیتال را نشان دهند، ارز دیجیتالی ساختند و تصویر دوج را بر روی آن گذاشتند. همین امر سبب شد تا این رمزارز نسبت به دیگر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم و… کم تر جدی گرفته شود. موضوعی که برخی می گویند دقیقا آن چیزی بود که سازندگان می خواستند.
برنامه نویسی به نام بیلی مارکوس (Billy Markus) با کمک جکسون پالمر (Jackson Palmer) دوج کوین را در اواخر سال ۲۰۱۳ متولد کردند. این ارز دیجیتال بر خلاف ارزهای دیگر برای هدف خاصی ساخته نشده بود و سازندگان تنها این رمز را برای سرگرمی و شوخی یک سیستم پرداخت دوستانه روانه بازار کردند. با این حال پس از گذشت چند ماه از به وجود آمدن دوج کوین و با افزایش محبوبیت آن در میان طرفدارانش، حامیان این ارز دیجیتال اعلام کردند که از دوج کوین برای کمک به خیریه‌ها و پرداخت انعام استفاده می کنند.
اقدامات خیرخواهانه دوج کوین باعث شد تا از آن به عنوان یک کوین دوست داشتنی و محبوب یاد شود.
ارز دیجیتال دوج کوین با وجود مشکلات فنی که بر سر راه خود دارد، از حمایت به ‌شدت بالایی در میان کاربران اینترنت برخوردار است. عده‌ای از آن‌ها به‌قدری عاشق دوج کوین هستند که لوازم شخصی و خانه خود را با لوگوی دوج تزیین کرده‌ اند.
در انجمن اینترنتی ردیت (Reddit)، دوج کوین یک صفحه پرمخاطب است که طرفداران متعصب آن، این صفحه را با صفحات ارزهای دیجیتال دیگر متمایز کرده اند. مدت‌هاست که حامیان دوج کوین به تولیدکنندگان محتوای کاربردی در ردیت، دوج هدیه می‌دهند. همچنین در این انجمن برنامه‌های خیریه بسیار برگزار می‌شود.

رابطه‌ی ایلان ماسک و دوج کوین چیست؟


ایلان ماسک مشهور را این‌روزها پدر دوج کوین می‌نامند. شاید دلیل این امر، افزایش ارزش دوج طی چندین ماه گذشته با حمایت ‌های ایلان ماسک بوده است. او به صورت مستمر چندین بار در توییتر از دوج کوین حمایت کرد و با انتشار تصاویر و انواع توییت‌ ها قیمت این رمزارز را چندین درصد بالا برد. ایلان ماسک، اسنوپ داگ و جن سیمونز با حمایت هایشان توانستند قیمت دوج کوین را به ۰.۷ دلار برسانند. 
اگر به نمودار ماهانه و سالانه دوج کوین نگاه کنید بسیار شگفت زده خواهید شد. اگر در سال پیش همین موقع دوج کوین خریده بودید سرمایه شما اکنون ۲۴ برابر شده بود!
از مهمترین دلایل افزایش طرفداران ارز دیجیتال دوج کوین، حمایت های بی حد و مرز ایلان ماسک از دوج کوین بوده است که باعث دلگرمی بسیاری از سرمایه داران این ارز شده است. ایلان ماسک در توییتر خود اخیرا عنوان کرده است که میخواهد دوج کوین به ۱ دلار برسد. 

کاربرد های دوج کوین چیست و چه مزایایی دارد؟


بسیاری از کاربران با استفاده از دوج کوین برای انعام‌دادن به محتوای جالبی که در اینترنت ایجاد شده، استفاده می‌کنند. کارمزد تراکنش های دوج کوین بسیار پایین بوده و چیزی حدود ۰.۰۱ دلار است.
دوج کوین اکنون در بسیاری از کیف پول ها و صرافی ها پشتیبانی می‌شود. 
کیف پول های معتبری که از دوج کوین پشتیبانی می کنند:
تراست ولت (Trust Wallet)، اتمیک ولت (Atomic wallet) و کوینومی (Coinomi) و …

آینده دوج کوین چگونه خواهد بود؟


رمز ارزی که قرار بود حوزه‌ی ارزهای دیجیتال خیلی جدی گرفته نشود، اکنون توسط سرمایه گذاران زیادی جدی گرفته شده است و از مهم ترین دلایل آن حمایت و علاقه‌ی کاربران دوج کوین است. حمایت های مستمر ایلان ماسک از دوج کوین باعث شده تا توجه افراد به سمت آن جلب شود. سازنده ی دوج کوین یعنی بیلی مارکوس معتقد است که ارزش واقعی دوج کوین به جامعه کاربری آن بستگی خواهد داشت و ایلان ماسک از دوج کوین به عنوان «رمز ارز مردمی» یاد می‌کند.
در زمان نگارش این مطلب حجم بازار دوج کوین ۵۳ میلیارد دلار بوده و در رتبه‌ی ۶ جدول ارزهای دیجیتال قرار دارد. باید دید که آینده‌ی این رمز ارز چگونه خواهد شد.
*** شما می توانید با شرکت در دوره‌های آموزش جامع ارزهای دیجیتال در وبسایت آکادمی علی ربیعی *** و یادگیری این بازار مالی و سرمایه گذاری مشغول شوید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا