خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ مجدد مدیر نشر نی به پسر صاحب امیرکبیر

جعفر همایی مدیر نشر نی در پاسخی مجدد به محمدرضا جعفری -پسر عبدالرحیم جعفری- صاحب انتشارات امیرکبیر که پس از انقلاب ۵۷ مصادره شده، که به انصاف نیوز ارسال کرده است، نوشت:

سردبیر محترم انصاف نیوز

با سلام و احترام

لطفا پاسخ اینجانب را در مورد اظهارات مجدد آقای محمد رضا جعفری [لینک] منتشر بفرمایید

آقای محمد رضا جعفری می‌گویند این جانب استناد مطلبی را به این دلیل که از قول مرحوم پدرشان نقل کرده‌اند و ایشان الان در قید حیات نیست تکذیب کرده‌ام. مگر هر مطلبی مرحوم عبد‌الرحیم جعفری فرموده‌اند یا نوشته‌اند سند تلقی می‌شود. در همان مصاحبه آقای جعفری از قول مرحوم پدرشان نقل کرده‌اند که مرحوم آیت‌الله منتظری «گفت پنجاه میلون بده و برو»، حالا همایی هیچ، به مرحوم منتظری این وصله می‌چسبد؟ این چه استنادی است که از قول کسی که در قید حیات نیست زنده و مرده را متهم می‌کنند؟

آقای جعفری! در مورد ملاقات در میدان بهارستان جلو کتابفروشی اقبال مرحوم اسماعیل فصیح مرا به شما معرفی کرد همین اتهام را مطرح کردید، حتما فراموش نکرده‌اید که مرحوم فصیح گفت از همایی بجز نیکی در باره شما نشنیده‌ام. کاری نکرده بودم که سرخ شوم آن را نخواستید بشنوید و این را خواستید که ببینید.

در مصاحبه عنوان کرده بودید همه چیز برای پول بود، تایید می‌کنم و اضافه می‌کنم امکانات موجود؛ ولی به عرض می‌رسانم در مدت کمتر از دو سال که در امیرکبیر بودم شش ماه اول آنها فکر می‌کردند من از مجله جهاد سازندگی حقوق می‌گیرم و مجله جهاد سازندگی هم فکر می‌کرد از امیرکبیر حقوق دریافت می‌کنم. وقتی از من سوال شد و گفتم با حقوق معلمی همسرم امورم می‌گذرد از امیر کبیر ده هزار تومان بابت شش ماه به من چک دادند که کل آن را در بانک ملی روبروی دانشگاه به حساب کمک به جنگ یا حساب صد امام (دقیق یادم نیست کدام) واریز کردم.

قبل از امیر کبیر شش‌ماه و سه‌ماه همزمان در امیر کبیر و بعد از آن هم که در جبهه بودم یک ریال بابت آن نه حقوق گرفتم نه هیچ امتیاز دیگر. آن روز ‌اینطور عقیده داشتیم پشیمان هم نیستم.

اشاره به مصاحبه من کرده‌اید که در پاسخ به علت مصادره امیرکبیر گفته‌ام دلیلش را نمی‌دانم و این پاسخ را این طور تفسیر کرده‌اید که من انتظار اعدام داشته‌ام نه صرف مصادره. در آن مصاحبه حرف‌های زیادی گفته شد ولی متاسفانه مقداری از آن مطالب چاپ نشد. امیدوارم روزی بشود جزییات خاطراتم در آن مدت را منتشر کنم. چه بسیار اشخاصی که در چپاول و نابودی آن موسسه نقش داشتند و بعدا نزد مرحوم جعفری رفتند و حلالیت طلبیدند. و چه بسیار کسانی که اکنون به شما یا من اظهار ارادت می‌کنند و در سر سودایی دیگر دارند. تنها خداوند بر نهان ما آگاه است.

آقای جعفری! من ظلمی را که بر شما رفته می‌فهمم، ناگواری آن را برای مرحوم جعفری و فرزندانش درک می‌کنم، به شما حق می‌دهم که خشمگین باشید، اما جانب انصاف را نگهدارید و اجازه ندهید ظلمی که بر شما رفته در دلتان کینه بکارد.

بیشتر بخوانید:
پاسخ اول جعفر همایی به فرزند مالک انتشارات امیرکبیر: تکذیب می‌کنم
«آیت الله جنتی: بس کن قالتاق» | پرونده‌ی مصادره اموال-۱(+اسناد)
«آیت‌الله منتظری با مصادره‌ی اموال مخالف بود»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا