خرید تور تابستان ایران بوم گردی

لاوروف: تقابل نظامی دولت سوریه و مخالفان پایان یافته

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: رویارویی نظامی بین دولت سوریه و مخالفان پایان یافته است. دو نقطه داغ تنها در سوریه مانده که ادلب و شرق فرات هستند.

به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به شبکه العربیه اظهار کرد: در سفر اخیر به دمشق به همراه یوری بوریسوف، معاون نخست وزیر روسیه به بررسی همکاری اقتصادی و نیز اوضاع سیاسی این کشور پرداختیم.

او اضافه کرد: تصور نمی‌کنم کسانی که با بشار اسد، رئیس‌جمهوری روسیه و مسؤولان دیگر صحبت کردند بتوانند بگویند که دولت سوریه تنها به راه حل نظامی تکیه می‌کند این واقعیت ندارد رویارویی نظامی بین دولت سوریه و مخالفان پایان یافته است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد: تنها دو نقطه داغ در سوریه باقی مانده یکی ادلب و دیگری اراضی شرق فرات است.

لاوروف تصریح کرد: خاک ادلب تحت کنترل هیئت تحریر الشام است اما این منطقه در حال کوچک شدن است. هم‌قطاران ترکیه براساس یادداشت تفاهم با روسیه به مقابله با تروریست‌ها و جدا کردن مخالفان میانه‌رو از آنها ادامه‌ می‌دهند ما این تلاش آنها را تایید می‌کنیم هیچ عملیات نظامی بین دولت سوریه و مخالفان در این نقطه وجود ندارد.

او افزود: دومین نقطه داغ بخش شرقی رود فرات است به طوری‌که نظامیان فعال آمریکایی در این منطقه به طور غیرقانونی با نیروهای جدایی‌طلب فعال هستند و با کردها به طور غیرمسؤولانه بازی می‌کنند.

لاوروف تاکید کرد: نظامیان آمریکایی شرکت‌های نفتی آمریکا را به این منطقه آوردند و شروع به پمپاژ نفت برای اهداف خاص خود بدون احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه کردند. این مساله در قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت آمده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا