خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حوالی خط قرمز با انصاف (قسمت ششم)

[انصاف نیوز در این بخش به شکل روزانه به خبرهایی می‌پردازد که در رسانه‌های رسمی کمتر از آن‌ها گفته می‌شود]

* پخش مستند «کودتای خزنده»، ساخته‌ی حسین باستانی از شبکه‌ی بی‌بی‌سی با واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد. برخی این مستند را حاوی «ناگفته‌ها» از دوران جنگ تحمیلی می‌دانند که در این سال‌ها پنهان نگه داشته شده بود و بعضی دیگر نیز این مستند را «تحریف» حوادث آن دوران دانسته‌اند و‌ مطالب مطرح شده در آن را «بی اهمیت و تکراری» نامیدند.

* سخنان رهبری درباره‌ی «مدبرانه و عاقلانه» دانستن پذیرش قطعنامه‌ی ۵۹۸ بازتاب گسترده‌ای در توییتر داشت.

* پاسخ جواد ظریف به سوالی درباره‌ی پرونده‌ی نوید افکاری، که چند روز قبل به اتهام قتل اعدام شد با انتقاداتی از سوی برخی کاربران توییتر همراه شده است. آقای ظریف با تاکید بر این نکته که دولت در تصمیم‌گیری‌های قوه قضاییه دخالت نمی‌کند، گفته بود: «این شخص نه به خاطر شرکت در اعتراضات بلکه به دلیل انجام قتل اعدام شده است».

* سیدمصطفی تاجزاده در نامه‌ای خطاب به شیرین عبادی به انتقادات او درباره‌ی اظهاراتش در مناظره با فرخ نگهدار پاسخ داد. آقای تاجزاده، خانم عبادی را به مناظره‌ای آنلاین و یا مکتوب دعوت کرده است.

* بی‌بی‌سی با انتشار «نامه‌ای محرمانه» مدعی شد که محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران از پیروز حناچی، شهردار تهران خواسته است تا مصوبه‌ی شورای شهر برای نامگذاری خیابانی به نام محمدرضا شجریان را اجرا نکند.

* بحرین اعلام کرده است که حملاتی به به دیپلمات‌های حاضر در این کشور را خنثی کرده است. مقامات این کشور مدعی شده‌اند که عاملان این حملات تحت حمایت ایران بوده‌اند!

* برخی شنیده‌ها از اجرای دور تازه‌ای از برخورد پلیس با «بدحجابی» خبر می‌دهند.

* جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا با اعتراض نسبت به وضعیت نسرین ستوده از مقامات ایران خواست که این وکیل و فعال حقوق بشر را از زندان آزاد کنند.

* واکنش‌های منفی به تحویل خودروی دنا پلاس اتومات به نمایندگان مجلس از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی، از طیف‌های گوناگون هم‌چنان ادامه دارد. یاشار سلطانی، روزنامه‌نگار در این باره در صفحه‌ی اینستاگرام خود نوشت: «ظاهرا قرار بود مجلس انقلابی به موضوع خودرو ورود کند که خودروسازان با یک خودروی دنا پلاس قسطی به آن‌ها ورود کردند!».

حوالی خط قرمز با انصاف (قسمت اول)

حوالی خط قرمز با انصاف (قسمت دوم)

حوالی خط قرمز با انصاف (قسمت سوم)

حوالی خط قرمز با انصاف (قسمت چهارم)

حوالی خط قرمز با انصاف (قسمت پنجم)

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا