خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هلموت کهل خطا کرده یا وزارت کشور؟!

خاطرات هاشمی (۹)

تلخیص: ناصر غضنفری، انصاف نیوز:

شنبه 28 ارديبهشت | 3 ذيقعده 1411 18 مى 1991

شعرا و ادبا و هنرمندان فلسطينى آمدند؛ براى شركت در نمايشگاه كتاب آمده‌اند. مقدارى از جمهورى اسلامى و از من تعريف كردند و چند كتاب هديه نمودند.

شب با احمدآقا به منزل رهبرى رفتيم. حال‌شان خيلى بهتر شده است. دربارة مسأله مراجعت ايرانيان خارج از كشور مذاكره شد.

يكشنبه 29 ارديبهشت

اعضاى اتاق بازرگانى و صنايع و معادن آمدند. آنها از سياست‌هاى دولت تشكر كردند و قول پشتيبانى و اطاعت دادند و از فشارى كه مجلس عليه آنها دارد، اظهار نگرانى كردند.

آقاى مسيح مهاجرى آمد. اجازه خواست كه عليه روزنامه‌هاى «سلام» و «جهان اسلام» وارد معركه شود كه گفتم با نصيحت باشد و نه پرخاش.

دوشنبه 30 ارديبهشت

ظهر ياسر براى استفاده از جكوزى براى نرم كردن اعصاب پايش كه در اثر ضربه حادثه قايق كم تحرك شده آمد.

نزديك غروب، آقايان معيرى و عبدالله نورى وزير كشور براى مذاكره دربارة مقدار كمك آلمان به آوارگان آمدند. نامه صدر اعظم آلمان رسيده و ادعا دارد كه با 124 پرواز، يكهزار و ششصد تن كمك فرستاده‌اند، علاوه بر هفتصد تن كمك كه سفيرشان از داخل ايران تهيه كرده است. آمار وزارت كشور ما خيلى كمتر از اينهاست؛ قرار شد براى كشف حقيقت پيگيرى شود.

سه‌شنبه 31 ارديبهشت

ساعت هشت و نيم صبح، براى بررسى وضع عمومى منطقه به پارك جمشيديه رفتيم؛ از زمانى كه امام به جماران آمدند، حفاظت اين پارك را ممنوع الورود كرد و اخيراً شهردارى مى‌خواهد آن را تعمير كنند و در اختيار مردم بگذارد. سپاه حفاظت مخالف است و جوسازى مى‌كنند.

همسر شهيد بهشتى آمد. براى برگزارى سالگرد شهداى حزب كمك خواست و براى فروش و تعويض خانه مشورت كرد. براي ازدواج دخترش كمكى نمودم.

جامعه مدرسين قم آمدند. دربارة انتخابات آينده، مسأله عراق و بى‌بندبارى در موسيقى و فيلم و نشريات، مطالبى مطرح كردند.

عصر آقاى سيد عبدالعزيز حكيم آمد. گزارش سفر به عربستان و مذاكره با سعودى‌ها درباره آينده عراق را داد. معتقد بود سعودى‌ها براى جايگزينى معارضين به جاى صدام آماده‌اند و برنامه عملى را توضيح داد.

به خانه آمدم. نوشته روزنامه لوموندچاپ پاريس راجع به زندگى خودم را آوردم؛ براى بچه‌ها جالب و سرگرمى است.

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال 1370

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا