خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شش نقطه ضعف در برابر بازگشت احمدی‌نژاد

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، شش نقطه ی ضعف اصلاح طلبان و اعتدالگرایان در برابر تلاش احتمالی محمود احمدی نژاد برای بازگشت به ریاست قوه مجریه در سال 96 را برشمرد؛ از جمله ضرورت اصلاح کابینه.

به گزارش انصاف نیوز، جهانبخش خانجانی در یادداشتی نوشت: «نظام سامان بخشی رقیب» به دلیل شکست از مردم و اصلاح طلبان و با توجه به کینه‌ی به دل گرفته از آنان، با حمایت پایگاه‌های نهادهایی خاص و استفاده از جهل اقتصادی طبقه‌ی آسیب پذیر جامعه، در صدد طرح مجدد رییس دولت پیشین است و در این راه با بهره جویی از عناصر فحاش سعی دارند اصلاح طلبان را عصبانی کنند.

فراموش نکنیم ضمن اینکه هرگز نباید «افراد نادان در گروه‌های بزرگ را نادیده و سبک بشماریم»، مردم این بار بهتر از گذشته می‌دانند که احمدی‌نژاد از چه منظری و از سوی چه کسانی در مقابل دولت و مردم می‌ایستد لذا از این سو نباید از ورود وی ترسید بلکه باید بر ضعف‌های تشکیلاتی خود و دولت دقت کنیم و از حالا در صدد رفع بر آییم.

از جمله:

1 : دولت ناگزیر است و باید در وزرا و استانداران و فرمانداران خود تجدید نظر کند و نیروهای غیر همراه را سریع تغییر دهد.

2 : اصلاح  طلبان همانند خرداد 92 و اسفند 94 با خرد و عقلانیت مسیر همدلی را بپیمایند واز هم اکنون سازمان رای خود را به سامان کنند.

3 : در انتخابات رییس و هیات رییسه‌ی مجلس از رفتارهای نازل و سطح پایین و غیر مرتبط با احزاب و گروه‌های سیاسی بپرهیزند و در حد یک ستاد و دبیرخانه تنزل ندهند و پیوند استراتژیک با اصول گرایان معقول را از دست ندهند.

4 : از کلیه‌ی ابزارهای آگاهی بخش و رسانه‌ای در باره‌ی موانع موجود بر سر راه اصلاح طلبان استفاده کنیم.

5 : مطالبه‌ی جدی در باره‌ی رفع مشکل محبوبان جامعه صورت پذیرد و رفتار دوگانه در مورد آزادی مخربان و متخلفان اقتصادی در هرگونه فعالیت سیاسی و اقتصادی و محدودیت اصلاح طلبان در فضای فعلی کشور مطرح و به صورت درخواست‌های سیاسی و اجتماعی نخبگان و مردم اقدام شود.

6 : از هرگونه بیان و اقدام ساختار شکنانه و تقویت شکاف اصلاح طلبان با بخش اصلی حاکمیت باید اجتناب و خودداری و حتی در باره‌ی ارتباط موثر و جلب اعتماد باید بهره جست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا