خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«چون نصیری بود اجازه دادند درباره‌ی حجاب مناظره کند»

عبدالرضا داوری، مشاور سابق احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با انصاف نیوز معتقد است که پخش مناظره‌هایی درباره‌ی حجاب و دیدار برخی از افراد با مهدی کروبی نشانه‌ای از گشایش سیاسی نیست و چون آقای نصیری بود، توانست در صدا و سیما مناظره کند.

داوری در گفت‌وگو با انصاف نیوز گفت: «بعید می‌دا‌نم، اراده‌ای پشت این برنامه‌ها باشد. اگر مدل فکری آقای نصیری را طی یک دهه‌ی اخیر ببینید و بوِیژه کتاب اخیر ایشان به نام «عصر حیرت» را بخوانید، می‌بینید ایشان به یک جمع‌بندی جدیدی رسیده . اینکه صدا و سیما فرصت طرح دیدگاه را به او داده عجیب نیست. چون آقای نصیری سال‌ها سردبیر روزنامه کیهان بوده و در ستاد ائمه جمعه فعالیت رسانه‌ای می‌کرده. به هر حال آقای نصیری در داخل سیستم است.

او ادامه داد: آقای نصیری همیشه در چارچوب رسانه‌ای نظام بوده، اول در کیهان مشغول بود و نشریه‌ای به نام صبح با گرایش اصولگرایی داشت. سالها هم مسئول بولتن ائمه جمعه بود. یعنی آقای نصیری برای صدا و سیما خط قرمز نیست. چون آقای نصیری بود، اجازه دادند در صدا و سیما مناظره کند. یا مسئله‌ی گشایش در حصر هم جدید است آقای کروبی سال‌ها است دیگر در حصر نیست اما الان این مسائل رسانه‌ای می‌شود، ایشان قبلا به جاهای مختلف می‌رفت و با افراد مختلف دیدار داشت. حصر یعنی اینکه فردی امکان ملاقات با افراد و یا خروج از محل حصر را نداشته باشد. اما آقای کروبی خانه‌ی افراد دیگر ساکن بوده و من فردی را می‌شناسم که محلی را در لواسان در اختیار آقای کروبی قرار می‌داد. در هفت و هشت سال اخیر محدودیتی به معنای حصر دیگر وجود نداشت . اینها جدید نیست؛ الان صرفا کارگزارنی‌ها می‌خواهند از این فرصت استفاده کنند.»

داوری درباره‌ی اینکه آیا گشایش‌ها ممکن است به دلیل انتخابات 1400 باشد، گفت: « انتخابات با این مسائل که داغ نمی‌شود، تنور انتخابات وقتی گرم می‌شود که گزینه‌هایی بتوانند حضور داشته باشند و در فضای اجرایی کشور تغییری ایجاد کنند. مثلا اگر کارگزارن شخصی را برای ریاست جمهوری معرفی کند، آیا تفاوتی با دولت فعلی آقای روحانی دارد؟ از نظر مردم این دولت یک کارنامه‌ی مردود دارد و هرکسی هم نزدیک به آنها باشد، تکلیف مشخصی دارند. این اخبار به درد رسانه‌ها می‌خورد؛ آیا مردم به این اخبار حصر توجه کردند؟ چقدر این مسائل برای آنها اهمیت دارد؟ در حالیکه دلار 27 هزار تومان است. ثانیا کسانی که الان بر سرکار هستند به آقای موسوی، کروبی و کارگزاران نزدیک هستد، مگر کابینه‌ی آقای موسوی غیر از آقای جهانگیری و زنگنه بودند؟ جامعه الان بحران‌های دیگری دارد، مثلا شانه‌ی تخم مرغ دوبرابر می‌شود، امروز کارگری با حداقل حقوق زندگی می‌کند، مردم باید حس کنند واقعا تغییری رخ داده است.»

او مصاحبه‌ی رادیو اروپای آزاد با محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق ایران را غیر حرفه‌ای دانست و توضیح داد: « آقای احمدی‌نژاد وقتی نامه‌ای درباره‌ی صلح یمن نوشتند، درخواست‌های مصاحبه‌ی زیادی به آقای دکتر پیشنهاد شد. چند ماهی بود، درخواست داده بودند و آقای دکتر زمان‌بندی کردند و مصاجبه کردند. خبرنگار رادیو اروپای آزاد غیرحرفه‌ای عمل کرد، 30 درصد مصاحبه درباره‌ی مسائل داخلی بودند، هدف این نبود. در ابتدا موضوع همان نامه بود. البته مهم نیست آقای دکتر به سوال‌ها پاسخ دادند؛ اطلاعات خبرنگار هم اشتباه بود. در طرح، محتوا و لحن سوال‌ها یک مقدار اخلاق حرفه‌ای رعایت نشده بود. آقای احمدی‌نژاد محورهای سوال‌ها را فقط خواست. خبرنگار می‌توانست حرفه‌ای‌تر عمل کند، چون وقتی این فرصت ایجاد می‌شود تا با رئیس جمهور سابق یک کشور مصاحبه کنید، می‌توان لحن بهتری داشت. در محتوای سوال‌ها هم اشتباه تاریخی وجود داشت، برای مثال موضوع خس و خاشاک و مسئله‌ی حصر.

آقای احمدی‌ نژاد نه تنها در حصر نقشی نداشتند، بلکه در همان زمان مخالفت خود را اعلام کردند، آقای علی مطهری حداقل دوبار در این‌باره مصاحبه کرده. درضمن آقای احمدی‌نژاد با رادیو فردا مصاحبه نکرده و خانم گلناز اسفندیاری خبرنگار مصاحبه کننده با دکتر هم در توییتر اعلام کردند که این مصاحبه مربوط به رادیو فردا نبوده.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اگر حصر نیست! به طور رسمی اعلام کنند! رفت و آمد بشود! مثل آقای احمدی نژاد مصاحبه و سخنرانی داشته باشد! خبرنگار برود و بیاید! آقای کروبی در محل جلسات اعتماد ملی حضور یابد!
    نه! این جور نیست! حصر یک موضوع حیثیتی برای ساحت قدرت غیرپاسخگو و افراد تندرو آن است!؟

    1. از خیلی وقت پیش و به طور رسمی به هر دو بزرگوار چه آقای کروبی و چه آقای موسوی رفع حصر ابلاغ شده
      ضمن اینکه شب نشینی ها و خوش نشینی های این دو بزرگوار هر انسان درد کشیده ای را عاضق حصر می کند

  2. اتفاقا خیلی هم حرفه‌ای بود و تنها خبرنگاری بود که طی این چند ساله توانست دکتر را به چالش بکشاند و او را وادار به پاسخگویی کند.

    4
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا