خرید تور تابستان ایران بوم گردی

متن سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل

سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خطاب به مجمع سازمان ملل متحد که به شکل ویدئویی از پیش ضبط شده بود ساعاتی قبل به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، ترامپ در سخنان خود گفت: «مایه افتخار من است که خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کنم. هفتاد و پنج سال بعد از پایان جنگ جهانی دوم و تاسیس سازمان ملل، ما بار دیگر درگیر یک چالش جهانی شده‌ایم. ما نبردی را علیه دشمن نامرئی، ویروس چین، به راه انداختیم، ویروسی که جان افراد بیشماری را گرفته و ۱۸۸ کشور جهان را درگیر کرده است.

و ایالات متحده بزرگترین بسیج نیروها را از زمان جنگ جهانی دوم انجام داد. ما به سرعت برای افزایش تولید تجهیزات حفاظت شخصی و ونتیلاتور اقدام کردیم و مازاد تولیدی ایجاد شد که به ما اجازه داد آنها را با دوستان و شرکایمان در سراسر جهان به اشتراک بگذاریم.

ما درمان‌های نجات‌دهنده‌ای را رهبری کردیم که توانستیم نرخ تلفاتمان را ۸۵ درصد از آوریل کاهش دهیم. به لطف اقداماتمان، واکسن‌های ما در فاز نهایی آزمایش بالینی هستند. ما تولید انبوه آنها را انجام دادیم تا به محض تایید آنها را توزیع کنیم. ما این واکسن‌ها را توزیع خواهیم کرد و این ویروس را شکست خواهیم داد. ما به این پاندمی خاتمه خواهیم داد. و ما وارد یک دوره بی‌سابقه از همکاری و شکوفایی و صلح خواهیم شد.

در حالیکه ما این آینده روشن را دنبال می‌کنیم، باید کشوری را که این طاعون را در جهان به راه انداخت، مجازات کنیم: چین. در نخستین روزهای انتشار این ویروس، چین پروازهای داخلی را محدود کرد، اما اجازه خروج پروازها از چین را داد و جهان را مبتلا کرد. چین ممنوعیت‌های مسافرتی مرا به کشورشان محکوم کرد، در حالی که خودشان پروازهای داخلی را محدود کرده و شهروندانشان را در شهرها قرنطینه کرده بودند. دولت چین و سازمان بهداشت جهانی که عملا از سوی چین کنترل می‌شود، به نادرستی ادعا کردند که هیچگونه شواهد و مدارکی از انتقال انسان به انسان وجود ندارد.

آنها بعدا به غلط گفتند مردمی که علایم ندارند نمیتوانند بیماری را انتقال دهند سازمان ملل باید چین را پاسخگو کند. علاوه بر این چین هر ساله میلیون‌ها میلیون پلاستیک وارد طبیعت می‌کند و به اقیانوس‌ها می‌ریزد و آب‌های کشورهای دیگر را آلوده می‌کند  و بیش از هر کشوری در جهان جو را آلوده می‌کند. دی اکسید کربن چین تقریبا دو برابر ایالات متحده است و به سرعت در حال بالا رفتن است، برعکس پس از خروج من از توافق آب و هوایی پاریس در سال گذشته ایالات متحده توانست میزان دی اکسید کربن خود را بیش از دیگر کشورها کاهش دهد. آن کسانی که به ایالات متحده حمله می‌کنند و اقدامات آلوده کننده چین را نادیده می‌گیرند به طبیعت علاقه‌ای ندارند. آنها تنها می‌خواهند آمریکا را مجازات کنند. من چنین چیزی را تحمل نمی‌کنم. چنانچه سازمان ملل می‌خواهد سازمانی موثر باقی بماند باید روی مشکلات حقیقی جهان تمرکز کند.

این شامل سرکوب زنان، نیروی کار اجباری، قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و برده جنسی، آزار و اذیت مذهبی و پاکسازی قومیتی می شود. ایالات متحده همواره رهبر حفظ حقوق بشر است. این دولت آزادی مذهبی و فرصت برای زنان  را ارتقا داده، جرم انگاری خشونت جنسی کرده است، با قاچاق انسان مقابله می‌کند و از کودکان متولد نشده حمایت می‌کند.

ما همچنین می‌دانیم سعادت آمریکا زمینه‌ساز آزادی در سراسر جهان است. ما ظرف سه سال بهترین اقتصاد را در جهان ایجاد کردیم و دوباره هم به سرعت این کار را انجام می‌دهیم. ارتش ما به شکل گسترده‌ای بزرگ شده است. 2.5 تریلیون دلار ظرف سه سال گذشته صرف ارتش کرده‌ایم. ما قویترین ارتش را در سراسر جهان داریم. و هیچ کشور نزدیک ما هم نیست. ما مقابل چندین دهه سوء رفتارهای تجاری چین ایستاده‌ایم.

ما ائتلاف‌های ناتو را تجدید کرده‌ایم و اکنون کشورها میزان هزینه بیشتری را برای امنیت خودشان پرداخت می‌کنند. ما شراکت ویژه‌ای با مکزیک، گواتمالا، السالوادور ایجاد کردیم تا جلوی قاچاق انسان را بگیرند. ما در کنار مردم کوبا، نیکاراگوئه و ونزوئلا برای احقاق حق آنها برای آزادی ایستادیم.»

ترامپ مدعی شد: ما از توافق وحشتناک هسته‌ای با ایران خارج شدیم و تحریم‌های فلج‌کننده‌ای علیه ایران اعمال کردیم. ما خلافت داعش را به صورت صد در صد ریشه‌کن کردیم و رهبر آن ابوبکر البغدادی را کشتیم.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین به دست داشتن در ترور شهید قاسم سلیمانی اقرار کرد.

او در ادامه گفت: «این ماه ما به توافق صلح بین صربستان و کوزوو دست یافتیم.

ما به دو توافق قابل توجه صلح در خاورمیانه دست یافتیم آن هم پس از چندین دهه عدم پیشرفت. اسرائیل، امارات و بحرین یک توافق تاریخی صلح به امضا رساندند و بسیاری دیگر از کشورهای خاورمیانه هم می‌خواهند جلو بیایند. آنها بسیار سریع پیش می‌آیند و می‌دانند این برای خودشان بسیار خوب است. این برای جهان هم بسیار خوب است. این توافق‌های صلح دوره جدیدی برای خاورمیانه است. ما با اتخاذ رویکرد متفاوتی به نتیجه متفاوتی دست یافتیم نتایج بسیار عالی‌تری. ما رویکردی اتخاذ کردیم و این رویکرد جواب داد. ما قصد داریم بزودی توافق های صلح بیشتری ارائه دهیم و هیچگاه بیش از این نسبت به آینده منطقه خوش‌بین نبوده‌ایم. هیچ خونی در این شن‌ها نیست. آن روزها خوشبختانه تمام شد.

همانطور که قبلا گفته‌ایم ایالات متحده برای پایان دادن به جنگ در افغانستان تلاش می‌کند و ما نیروهایمان را خارج می‌کنیم. ایالات متحده به عنوان یک صلح‌ساز عمل می‌کند اما صلح از طریق قدرت.

ما اکنون بیش از هر زمان دیگری قدرتمند هستیم. تسلیحات ما در سطح بسیار پیشرفته قرار دارند؛ تسلیحاتی که ما هرگز پیش از این نداشته‌ایم و هرگز در گذشته هم فکر نمی‌کردیم به آنها دست یابیم. و من به درگاه خداوند دعا می‌کنم که هرگز از آنها استفاده نکنیم.

برای چندین دهه صداهای تکراری راه‌حل‌های شکست‌خورده‌ای را ارائه دادند و به دنبال بلندپروازی‌های جهانی به بهای آن علیه مردم خودشان بودند. اما تنها زمانی‌که شما به مردم خودتان توجه کنید یک اساس واقعی برای همکاری پیدا خواهید کرد.

من به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا رویکردهای شکست‌خورده قبلی را رد می‌کنم و با افتخار “اول آمریکا” را ارائه دادم. شما هم به همین صورت باید کشورتان را در جایگاه نخست قرار دهید. این مشکلی ندارد و باید به همین صورت باشد. من کاملا اطمینان دارم سال آتی که ما در کنار یکدیگر جمع شویم ما در میانه یکی از بهترین سال‌های تاریخمان خواهیم بود و امیدواریم که این بهترین قسمت تاریخ جهان هم باشد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا