خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پلیس: دستگاه‌های نظامی در شناسایی افراد شرور به ما کمک کنند

سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی گفت: کسانی که اقدام به تجاوز به عنف و سرقت مسلحانه می‌کنند بدانند دستگیر خواهند شد و با اقتدار با آن‌ها برخورد خواهد شد و زمین‌گیر می‌شوند؛ کسانی که دست خود را بالا می‌گیرند و برای مردم قمه می‌گیرند و مردم را می‌ترسانند محارب هستند، این دست‌ها باید قلم شود و نباید سالم برگردد. کسی که روی مردم سلاح می‌گیرد باید دستگیر شود اگر هم نشد با سلاح او را بزنید. افتخار می‌کنیم که نیروی انتظامی، شر یک شرور را از سر مردم کم می‌کند. دستگاه‌های اطلاعاتی و نظامی در شناسایی و برخورد با این افراد باید به ما کمک کنند.

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی خوزستان که امروز (اول مهرماه) در اهواز برگزار شد، با تشکر از همه کسانی که در امنیت پایدار کشور و خوزستان نقش دارند، اظهار کرد: همان طور که حضرت آقا اشاره کردند زمانی که صدام تصمیم گرفت به ایران حمله کند، نیروهای مسلح در آمادگی کامل نبودند. دشمن طمع کرد و به کشور ما حمله کرد اما مردم ما در مقابل دشمنان سر تا پا مسلح، مقاومت کردند. آن دوران ما به سیم خاردار نیز نیاز داشتیم؛ پیشکسوتان دفاع مقدس به خوبی آن شرایط را می‌دانند. در آن دوران از نظر تجهیزات کسری‌های زیادی داشتیم اما مردم به ویژه مردم خوزستان دفاع کردند.

وی افزود: در حالی که صدام تصور می‌کرد که خوزستان را جزو عراق می‌کند، با ایستادگی مردم چنین اتفاقی نیفتاد و مردم این استان حق بزرگی بر گردن انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارند. این شهدا، اسرا و مقاومت‌ها نباید فراموش شوند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: دفاع مقدس به حدی بزرگ است که هر چه به آن نزدیک‌تر می‌شویم می‌بینیم که چقدر عمیق‌تر و زیباتر است. هیچ‌کس از جنگ دل خوشی ندارد اما جنگ به ما تحمیل شد و ما ایستادگی کردیم و دیدیم چه صحنه‌های به یادماندنی آفریده شد و اکنون این اقتدار و عزت را داریم.

اشتری بیان کرد: امروز هر موفقیتی در کشور به برکت روحیه جهادی و مقاومت هشت سال دفاع مقدس است؛ این پیشرفت‌ها برگرفته از دفاع مقدس است. بسیاری از دانشمندان که اکنون در حال فعالیت هستند، سن‌شان کم است و در دوران دفاع مقدس نبودند اما اکنون با تأسی از شهدا موفق شده‌اند.

وی افزود: هر جا مقاومت شکل گرفته است چه در لبنان، سوریه، افغانستان، یمن و کشورهای دیگر می‌گویند زمانی که زندگی شهدا را می‌خوانیم روحیه می‌گیریم. دفاع مقدس برای ایران و همه آزادی‌خواهان جهان، روحیه‌ای است. موفقیت رزمندگان به دلیل تجهیزات نبود بلکه به دلیل ایمان، پیروی از امام و مجاهدت‌ها بود.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: اگر روحیه داشته باشیم می‌توانیم همه مشکلات را به موفقیت تبدیل کنیم که موفق شده‌ایم. به واسطه خون شهدا و ایثار و تلاش‌های انجام‌شده اکنون امنیت باثباتی در کشور و خوزستان داریم اما انتظار، بالاتر از این است و باید از این امنیت مراقبت شود.

وی تصریح کرد: مواظب باشیم حرفی نزنیم که بیگانگان خوشحال شوند. خوزستان همیشه مورد طمع دشمنان بوده و هست؛ خوزستان در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اعتقادی و امنیتی مورد تهدیدات دشمنان بوده است اما با تلاش‌های انجام‌شده، همه این تهدیدات خنثی شده است و کسی نمی‌تواند به امنیت کشور خدشه‌ای وارد کند.

اشتری با بیان اینکه مشکلات و نارسایی‌هایی به دلیل فشارهای واردشده به کشور وجود دارد، گفت: مشکلات اقتصادی و بیکاری وجود دارد و تبعاتی در پی دارد و باید همه در راستای پیشگیری از وقوع جرم جلوگیری کنند.

وی افزود: نیروی انتظامی حافظ جان، مال، ناموس و امنیت مردم است؛ باید از این امنیت بیشتر پاسداری و از آن مراقبت کنیم. تعداد شهدای نیروی انتظامی نشان می‌دهد که این افراد برای امنیت مردم جان خود را در کف دست گرفته‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به کاهش جرایم در خوزستان، ادامه داد: آمارها نشان از کاهش جرایم دارد و در برخورد با مجرمان قاطعانه برخورد شده است؛ شناسایی مجرمان و کشف سرقت‌ها کارهای بزرگی است اما ما به این حد رضایت نداریم و باید بیشتر فعالیت کنیم.

وی با تأکید بر لزوم تشدید برخورد با اراذل و اوباش، تصریح کرد: نیروی انتظامی توام با رأفت، اقتدار، مهربانی و عدالت، اعمال قانون می‌کند. زمانی که فردی تخلفی مانند سرعت غیرمجاز یا عبور از چراغ قرمز داشته باشد با مهربانی با وی برخورد می‌کنیم اما با کسی که به حقوق مردم تعدی می‌کند و موجب رعب و وحشت مردم می‌شود مقتدرانه برخورد خواهد شد.

اشتری افزود: کسانی که اقدام به تجاوز به عنف و سرقت مسلحانه می‌کنند بدانند دستگیر خواهند شد و با اقتدار با آن‌ها برخورد خواهد شد و زمین‌گیر می‌شوند؛ کسانی که دست خود را بالا می‌گیرند و برای مردم قمه می‌گیرند و مردم را می‌ترسانند محارب هستند، این دست‌ها باید قلم شود و نباید سالم برگردد.

وی خطاب به نیروهای انتظامی گفت: کسی که روی مردم سلاح می‌گیرد باید دستگیر شود اگر هم نشد با سلاح او را بزنید. افتخار می‌کنیم که نیروی انتظامی، شر یک شرور را از سر مردم کم می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: دستگاه‌های اطلاعاتی و نظامی در شناسایی و برخورد با این افراد باید به ما کمک کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین گفت: در این خصوص بهترین فرمایشات را حضرت آقا داشتند و کار ما را راحت کردند. در روزهای گذشته شاهد حرکت برخی زائران به سمت مرزها بودیم و نگرانی ایجاد شد اما با تدبیر مسئولان خوزستان، زائران برگشتند.

اشتری بیان کرد: همین طور که حضرت آقا فرمودند، در روز اربعین باید در خانه عزاداری کنیم. به همه مردم می‌گوییم درست است که اربعین اوج شور و شعور دلدادگان به اباعبدالله الحسین(ع) است اما امسال به دلیل کرونا، از این حماسه محروم هستیم و امسال صفای موکب‌داری را نداریم. باید مانند دهه اول محرم همچنان رعایت کنیم.

وی تصریح کرد: مرزها همچنان بسته است و تردد زائران به سمت عراق را نداریم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تلاش‌های فرمانده پیشین انتظامی خوزستان گفت: سردار عباس‌زاده  در طول ۴۰ سال، خدمات زیادی به کشور ارائه داد اما طبق دستورالعمل نیروهای مسلح، نمی‌شود یک نیرو بیش از ۴۰ سال خدمت کند که با توافق خودشان، با بازنشستگی ایشان موافقت کردیم. اگر ایشان کمتر از ۴۰ سال خدمت می‌کرد قطعا وی را در این سمت نگه می‌داشتم.

وی افزود: برای انتخاب فرماندهی استان استراتژیکی مانند خوزستان، باید با فکر و برنامه تصمیم می‌گرفتیم که در این راستا بررسی‌های زیادی انجام شد و مشورت‌هایی با مسئولان استان داشتیم که در نهایت بهترین گزینه، سردار صالحی یکی از چهره‌های شناخته شده استان خوزستان را انتخاب کردیم. باید همه به وی کمک کنند و در خوزستان خدمتگزار خوبی باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا