خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیت الله مقتدایی: مخالفت با برجام، خلاف نظر رهبری‌ و دور از انصاف است

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور، تأکید کرد: مخالفت‌ها با برجام، مغرضانه، به دور از انصاف و خلاف نظر رهبری است.

آیت الله مرتضی مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به سیاه نمایی‌های اخیر مخالفان دولت به بهانه انتقاد از توافق هسته‌ای و برجام، اظهار داشت: اگر چه بحث برجام یک امر تخصصی است اما ما باید توجه‌مان بیشتر معطوف به نظرات مقام معظم رهبری باشد چرا که ایشان با دوراندیشی‌های بسیار صحیح و مطابق با واقع در مسائل مختلف از جمله برجام و توافق هسته‌ای نکات خود را بیان می‌کنند.

ایراد گرفتن ها از برجام به سیاه نمایی می‌ماند

وی با تأکید بر این که تمام مسائل مربوط به بحث توافق هسته‌ای و حتی ریز اقدامات آن با نظر و مشورت مقام معظم رهبری انجام شده و نگاه ما نباید جدای از نگاه ایشان باشد، گفت: متأسفانه این روزها، بسیاری از ایراداتی که از دولت آقای روحانی و مثلا بحث برجام و توافق هسته‌ای می‌شود مغرضانه و بدور از انصاف است؛ از طرفی این ایراد گرفتن ها که به سیاه نمایی می ماند، مطابق با واقع و مطابق نظر رهبر معظم انقلاب هم نیست.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: می‌بینیم که رهبری در جاهای مختلف از قضیه برجام و توافق هسته‌ای حمایت و آن را تأیید کردند؛ ایشان از طرفی افراد مذاکره کننده را مؤمن، متدین، شجاع و دلسوز خطاب کردند و از زحمت هایی که برای برجام و توافق هسته ای کشیدند، تقدیر و تشکر کردند، منتها نباید فراموش کنیم که طرف مقابل نیز، طرفی است که با نظام عناد و دشمنی دارد و از هر اقدامی علیه ما فروگذار نخواهد کرد.

مانع تراشی دشمنان را نباید به حساب عدم پیشرفت برجام بدانیم

وی گفت: مذاکره کنندگان کشورمان در موضوع توافق هسته‌ای زحمت کشیدند و قطعا کارهای خوبی انجام شده است و به قول مقام معظم رهبری بهتر از این نمی شد اما با تمام زحماتی که مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی ایران داشتند، باید توجه داشت که طرف مقابل ما، معاند است و مطلوبش نیست که تحریم‌های ظالمانه‌ای که در طول سال‌ها علیه ملت ما وضع کرده بودند، به یکباره برداشته شود و به همین دلیل دائما کارشکنی می‌کنند؛ بنابراین پیشرفت‌هایی که باید پس از توافق انجام می‌شد به دلیل مانع تراشی‌ها و دشمنی‌ها به طور کامل انجام نشده است؛ البته این مانع تراشی ها را نباید به حساب عدم پیشرفت برجام و کارایی نداشتن توافق هسته‌ای بدانیم.

اجرای برجام به نفع اقتصاد و امنیت کشور است

آیت الله مقتدایی خاطرنشان کرد: البته اگرچه مقام معظم رهبری توافق هسته‌ای را خوب توصیف کرده و تصریح کردند که بهتر از این نمی شد، اما در اجرای برجام به صورت کامل، باید تحمل و صبر کنیم، زیرا این موانعی که دشمنان مان پیش می آورند به تدریج حل می شود.

وی افزود:‌ امید است آن طور که برادران مذاکره کننده گفتند، برجام اقدام و عملیاتی شده، چرا که اجرای آن به نفع کشور و به نفع اقتصاد و امنیت کشور است؛ امیدواریم خدا عنایت کند و این موانعی که دشمنان ایجاد می کنند برطرف شود و مفاد برجام آن جور که آقایان زحمت کشیدند و انتظار هست، تحقق یابد.

روحانی و دولتمردان حسن نیت دارند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آقای روحانی و دولتمردان حسن نیت دارند، گفت: شکی نداریم که دولتمردان و مخصوصا آقای روحانی با حسن نیتی که دارند، در مقام این هستند که انشاالله کشور از نظر اقتصادی پیشرفت خوبی داشته باشد، چرا که می بینیم در مقام حمایت از مردم و پشتیبانی از اقتصاد مردم تلاش دارند و واقعا شکی نیست در پیاده کردن اقتصاد مقاومتی برنامه دارند.

سیاه نمایی علیه خدمات دولت زیبنده نیست

وی با بیان این که سیاه نمایی علیه خدمات دولت آقای روحانی زیبنده نیست، خاطرنشان کرد: این بداخلاقی‌ها و مخالفت کردن‌ها و دامن زدن به مطالبی خلاف واقعیت به صلاح نظام و مردم نبوده و از طرفی موافق نظر رهبر معظم انقلاب هم نیست؛ یعنی با نظرات ایشان تطابقی ندارد.

با سنگ‌اندازی در کار مسئولان، تلاش‌ها نتیجه نخواهد داد

آیت‌الله مقتدایی با بیان این که برای پیشرفت کشور نیاز به وحدت داریم، گفت: امروز شاهد همت و تلاش مسئولان کشور هستیم و از این رو انتظار می‌رود همگان با همدلی و همراهی با تلاش‌های صورت گرفته، در راستای رفع موانع و مشکلات کشور گام برداشته که این مهم به نفع نظام جمهوری اسلامی و اقتصاد کشور خواهد بود، اما اگر خدای ناکرده مخالفت و سنگ اندازی در کار مسئولانی که در حال تلاش هستند صورت گیرد و وحدت کشور خدشه دار شود، هر تلاشی هم که صورت گیرد، نتیجه ای نخواهد داد.

وی خاطرنشان کرد:‌ حضرت امام خمینی(ره) در اوایل پیروزی انقلاب گفتنتد این پیروزی بدست آمده به خاطر وحدت ملت بود، اگر وحدت نباشد، هر کار جدی هم صورت گیرد، شاهد پیشرفت و نتیجه مطلوب نخواهیم بود.

مخالفان برجام ان‌شاءالله که قصد خیانت ندارند

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ کسانی که به انتقاد و مخالفت با برنامه های دولت و برای مثال مخالفت با برجام و توافق هسته ای می پردازند،‌ ان‌شاءالله که قصد خیانت ندارند و فقط برداشت‌هایشان این گونه است، اما باید تأمل کرده و بدانند که نتیجه کارشان خلاف تحقق اقدام عملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

مخالفان، اذهان مردم را منحرف نکنند

آیت الله مقتدایی در پایان گفت: قطعا اگر منتقدان و مخالفان دولت، دلسوزانه نقدهای خود را بگویند و مطرح کنند برای کشور هم مفید خواهد بود اما اگر از حالت انتقاد خارج و به سیاه نمایی تبدیل شود، مفید نخواهد بود؛ قطعا به کارهای دولت نیز نقد وارد است و شکی در این موضوع نیست؛ اگر انتقاد به صورت سازنده و صحیح مطرح شود، آقای رئیس جمهور و دولت می پذیرند اما اگر انتقاد وارد نیست، مخالفان نسبت به ادامه آن اقدام نکرده و اذهان مردم را منحرف نکنند، چرا که این کار وحدت و همدلی را خدشه‌دار خواهد کرد و در راستای شرع و پیشبرد انقلاب نیز نخواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا