خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حذف یک دارو از پروتکل درمانی کرونا

مصطفی قانعی، رییس کمیته علمی ستاد کرونا از حذف یک دارو و وارد شدن دو دارو در پروتکل درمانی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ خبر داد.

دکتر قانعی در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: آخرین مصوبات در قالب یک دستورالعمل درمانی به کل کشور ابلاغ شد و در آن داروهای مورد تایید کمیته علمی ستاد کرونا نیز اعلام شده است.

وی در خصوص داروهای مورد تایید کمیته علمی ستاد کرونا، توضیح داد: در این پروتکل درمانی نه داروی “رمدسیویر” و نه “فاویپیراویر” به عنوان داروهای الزامی برای درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ قلمداد نشدند.

قانعی خاطر نشان کرد: داروی “فاویپراویر” هیچ اثری در درمان بیماران مبتلا نداشت و مصرف آن ممکن است برای بیماران آسیب رسان نیز باشد، ولی داروی “رمدسیویر” به عنوان موردی است که پزشک این اختیار را دارد و می تواند آن را برای بیماران مبتلا تجویز کند و این دارو به طور کامل از پروتکل درمان خارج نشده است.

رییس کمیته علمی ستاد کرونا تاکید کرد: ما در پروتکل درمانی، داروهای “کورتیکوئید استروئید” و “اینترفرون” را وارد کردیم  و اجازه استفاده از آنها را دادیم.

قانعی ادامه داد: داروی “اینترفرون” دارویی است که می‌تواند با ویروس مقابله کند و “کورتیکوئید استروئید” نیز به عنوان دارویی برای مقابله با التهاب ریه تجویز می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا