خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«به امام گفتم به نام شما دارند اسلام را خرد می‌کنند»

ورق پاره های تاریخ (۲۲)

به کوشش ناصر غضنفری، انصاف نیوز:

حضرت آیت الله العظمی طباطبایی قمی که دو روز پیش برای دیدار از امام خمینی به تهران آمدند دیروز طی مصاحبه ای با مطبوعات نقطه نظرهای خود را پیرامون قانون اساسی، انتخابات، عفو عمومی، رادیو و تلویزیون، محاکمات انقلابی، جهاد سازندگی و سایر مسائل مملکت جاری مملکت بیان داشتند.

در آغاز خبرنگار روزنامه اطلاعات سوال کرد در ملاقاتی که با امام امت داشتید پیرامون چه مسائل مملکتی مذاکراتی به عمل آمده است؟

آیت‌الله العظمی طباطبایی قمی در پاسخ گفت: “من مدتهاست از وضع مملکت و جریاناتی که در این مملکت انجام می گیرد بسیار ناراحتم. برای اینکه توقع ما این بود که در جمهوری اسلامی احکام اسلام بر طبق مقررات اسلامی انجام شود ولی متاسفانه تمام قوانین دارد بر خلاف اسلام انجام می‌شود. محاکماتی که انجام می‌شود خیلی از آنها بر خلاف موازین اسلامی است. از کشتار و زندان و مصادره اموال که به قدری کثیف انجام می شود که واقعا نمی شود توصیف کرد. افرادی به نام جهاد سازندگی وارد امور کشور شده اند و غصب و ظلم را از حد گذرانده اند. دیگر اصلا قابل توصیف نیست.”

“عده ای به نام بنیاد مستضعفان و اموال مردم را از خانه مردم می برند، اموال مردم را می گیرند، توقیف می کنند، حساب بانکی آنها را می بندند و هر کسی و بیچاره ای را که برای معالجه به خارج رفته است به اسم فراری اذیت می‌کنند بالاخره تعدیات زیاد است.”

“رادیو و تلویزیون در کمال وقاحت امور نامشروع را جلوه می دهند. اعلامیه هایی که ما می‌دهیم نمی‌گویند آنها را که خلاف دین است می خوانند. روزنامه ها نمی‌نویسند، همین روزنامه اطلاعات نمی نویسد.”

” این چه سانسوری است که در رادیو، در روزنامه ها در مجله ها جاری شده است؟ در حرم امام هشتم که سابقه ندارد آمدند و با صدای بلند سرود خواندند. در مقابل می‌آیند و از روحانیون محترم و متدین که هیچ چیزی به آنها نمی چسبد خلع لباس می‌کنند. من نمی‌گویم که در بین اهل علم کسی نبوده است که خرابی نداشته است، اما یک عده افراد بسیار حسابی هستند که اینها آمده اند خلع لباس کرده اند. افراد غیر صالح؛ قاضی و رئیس دادگاه می شوند.”

“اینها همه نه مرجعی است که به او شکایت شود و وقتی شکایت می‌کنند این می‌گوید به این مربوط است و دیگری می گوید به او مربوط است.

تمام مطالب را به ایشان[ امام] گفتم.

گفتم آقا به نام شما، به نام اسلام دارند اسلام را خرد می کنند و ضربه به اسلام می زنند. این مطالبی را که من به شما می‌گویم نه کسی قبلا به شما گفته و نه بعدا کسی به شما خواهد گفت؛ این مطالب به شما نمی رسد. چرا باید اینطور باشد؟”

“من تمام مطالب را یک به یک به امام گفتم. از جمله گفتم می‌ریزند در یک مزرعه ای در انبار مزرعه را باز می کنند و موجودی گندم انبار را می برند. بعد آن را تقسیم می کنند و علیه صاحب مزرعه اعلامیه می دهند که چه کرده و چه ظلم کرده و چه کارها کرده است.”

“بعد آقای طبسی که نماینده امام است می‌رود در محل و طی نامه ای می نویسد – نوشته ایشان اینجا پیش من است – نه کسی از صاحب مزرعه شکایت دارد نه به کسی ظلم کرده است نه اسلحه ای از او کشف شده و خلاصه هیچگونه ایرادی به ایشان وارد نبوده است. این شخص را ۱۹ روز در زندان نگه می دارند و ۱۵ روز از این ایام را هم او را ممنوع ملاقات می کنند. آن وقت نماینده امام می نویسند هیچ گناهی نداشته است.”

«به امام گفتم به نام شما دارند اسلام را خرد می‌کنند»

 این گفت و گو اسفند ۵۸ با مرحوم آیت الله سیدحسن قمی انجام شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. این چه استغنا است یارب وین چه قادر حکمت است
    کاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست ؟! (حافظ)

  2. ملت ما 42 ساله بخاطز لجاجت یزرگانش روی جمله کاملا غلط مدرس ، کلی هزینه مادی و معنوی داده است !!
    آیندگان ما را بدتر از جاهلیت عرب قبل از اسلام خواهند دانست !!
    آیا هیچ عاقلی وجود ندارد که تغییر سیاست را کلید رهایی ملت از فقر و بدبختی شیخ ساخته کند ؟؟؟
    البته که نه ؟

    2
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا