خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش غیرمستقیم حسین دهقان به «کودتای خزنده»

سردار حسین دهقان، مشاور رهبری با اشاره به بازخوانی‌های مختلف از حوادث دوران جنگ گفت: در آن زمان چه کسانی وارد عرصه دفاع شدند؟ با چه نیتی وارد شدند؟ دنبال چه بودند؟ اینها موضوعاتی است که در هفته دفاع مقدس باید بازخوانی کنیم و به همین علت است که این هفته را گرامی می‌داریم. اگر این مطالب به درستی بازخوانی شوند فراموش نخواهیم کرد که عرصه دفاع هیچ گاه پایانی ندارد و تا جایی که نظام اسلامی بر مبنای اصول استقامت می‌کند و اصرار می‌ورزد، ادامه دارد.

به گزارش ایسنا سردار دهقان پنج‌شنبه سوم مهرماه ۹۹ در پادگان قدس همدان، بیان کرد: اینکه امروز شهید بشیری میزبان ماست افتخاری برای همه است و به عبارتی یک عَلم، نشانه و آدرس برای آینده‌ای است که شما برای خودتان انتخاب کرده‌اید، در چهره تک تک شما می‌توان معصومیت، مقاومت، شکست ناپذیر بودن و پذیرای تمام خطرات یعنی شهید حججی را دید و این اخلاص، صفا و آمادگی بزرگترین سرمایه ملت ما برای دفاع از اسلام و دفاع از حریم و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است.

دهقان با بیان اینکه همگی خود را سرباز می‌دانیم و سرباز زیبنده‌ترین، غرورآفرین‌ترین و والاترین عنوانی است که می‌توانیم برای خود قائل باشیم، گفت: یادمان نرفته شهید سلیمانی در وصیت نامه خود می‌گوید بر مزار من هیچ‌ عنوانی را نیاورید و بنویسید سرباز ولایت.

مشاور رهبر انقلاب با اشاره به اینکه سربازی در جمهوری اسلامی ایران بزرگترین افتخار برای کسانی است که عرصه جهاد، مقاومت و ‌پیروزی را انتخاب می‌کنند، اظهار کرد: نسل ما پر توفیق‌ترین نسل در تاریخ ملت خود و حتی جهانیان است، ما قرن‌ها تاریخ بشر را تجربه کردیم تحولاتی که در چند دهه اخیر در عرصه جهانی رخ داده را دیده‌ایم، اگر به گذشته برگردیم و ببینیم این نوع تغییر و تحولات در چه بازه زمانی رخ داده است باید به قرن‌ها نگاه کنیم بنابراین ما قرن‌ها تاریخ بشر را در دوران کوتاه تجربه کردیم.

وی ادامه داد: ما دیدیم چگونه افراد جهت‌ها و گروه‌هایی که مسیر طاغوت، ظلم، نفاق و تجاوز را انتخاب می‌کنند در همین دنیا و به سرعت به چه سرنوشت‌هایی دچار می‌شوند، منافقین و صدام را دیدیم و امروز آمریکا را می‌بینیم که چگونه پایگاه‌های تمدنی دنیای غرب نشسته بر ثروت‌های عظیم در حال لرزیدن است و می‌بینیم که چگونه تمامی ابزاری که بشر برای اعمال سلطه ایجاد کرده از کارآیی افتاده است.

دهقان اضافه کرد: همچنین دیده‌ایم که جنگ اراده‌ها چگونه خود را به عرصه آورد و طرف پیروز را طرفی انتخاب کرده که علم به بصیرت و ایمان دارد و هدف مقدسی را دنبال می‌کند و در این مسیر هیچ‌ عاملی نه تنها در آن سستی ایجاد نمی‌کند بلکه عزم او را راسخ‌تر می‌کند.

مشاور رهبر انقلاب افزود: دوران ما عرصه‌ای شد که عمل بیانگر صداقت، اراده، دانش، ایمان و هدف شد و دورانی که حرف باید جای خود را به عمل می‌داد وگرنه مدعیان بدون عزم و اراده باید صحنه را ترک می‌کردند.

وی مطرح کرد: عرصه و دوران دفاع عرصه آزمون بزرگی هم برای مردم و هم برای دنیا بود چرا که ما بر این باوریم جنگی که بر ما تحمیل شد جنگی نبود که صدام تصمیم حمله به ایران را گرفته باشد و بخواهد زیرساخت‌های ما را مورد هدف قرار دهد، اساسا صدام اگر خودش ادعای ارضی نسبت به جغرافیا داشت و بعد از اختلافات دیرینه بین دو ‌کشور اقدامی انجام دهد یادمان باشد که وی ابزاری شد در دست دشمنان انقلاب، اسلام و ملت.

دهقان با بیان اینکه آمریکا در رأس این دشمنان بود، گفت: انقلاب اسلامی بزرگترین ضربه تاریخی در این مقطع زمان را به آمریکا زد و ایران را از چنگال آن‌ها بیرون کشید، حضور آمریکا در منطقه را غیرمطلوب بیان کرد، دفاع از اسرائیل را امری نامطلوب عنوان کرد، عرصه جدیدی را در پیش نگاه ملت‌ها قرار داد که می‌توان خارج از سلطه زیست عزتمندانه داشت و به ملت‌ها نشان داد به هر آنچه اراده کنند می‌توانند دست پیدا کنند، نظام‌های وابسته به دنیای غرب در منطقه احساس تزلزل کردند.

وی ادامه داد: یکی از مسئولان و بنیانگذاران رژیم صهیونیستی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت لرزه بر اندام رژیم صهیونیستی افتاد، اسلام پا به عرصه حیات اجتماعی و سیاسی ملت ما و ملت‌های مسلمان گذاشت.

مشاور رهبر انقلاب اضافه کرد: این صحنه که به وجود آمد به طور طبیعی دشمنان ما را متحد کرد، آمریکا در رأس و در کنارش اروپا، ناتو، اروپای شرقی، شوروی و همه جبهه کفر به صحنه آمدند و صدام ابزاری در دست این جریان فراگیر بود.

وی بیان کرد: فراموش نمی‌کنیم در دوران دفاع مقدس سلاح‌های روسی، فرانسوی، آلمانی و یوگسلاوی در دست صدام علیه ملت ما به کار گرفته شد و افتخار می‌کردند که در حمایت از صدام نه تنها در عرصه تسلیحات بلکه در عرصه سیاسی، حقوقی، محافل بین‌المللی و سازمان ملل هستند.

دهقان گفت: ملت ایران یکه و تنها با تکیه بر قدرت لایزال الهی و ایمان به پیروزی تحت رهبری و فرماندهی حضرت امام جنگ خود را بر مبنای عقلانیت و با تدبیر تا انتها به پیش برد و پیروزی را در آغوش گرفت.

وی پس از مطرح کردن این سوالات که در آن زمان چه کسانی وارد عرصه دفاع شدند؟ با چه نیتی وارد شدند؟ دنبال چه بودند؟ گفت: اینها موضوعاتی است که در هفته دفاع مقدس باید بازخوانی کنیم و به همین علت است که این هفته را گرامی می‌داریم. اگر این مطالب به درستی بازخوانی شوند فراموش نخواهیم کرد که عرصه دفاع هیچ گاه پایانی ندارد و تا جایی که نظام اسلامی بر مبنای اصول استقامت می‌کند و اصرار می‌ورزد، ادامه دارد.

دهقان مطرح کرد: زمانی می‌توانیم بگوییم دشمنانمان دست از دشمنی برداشته‌اند که مطمئن باشیم تسلیم تمام آنچه انقلاب و نظام ما را تعریف می‌کند شده باشند، آن‌ها می‌خواهند ما تسلیم تمام خواسته‌هایی باشیم که از ما مطالبه می‌کنند و سر تعظیم فرود آوریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیروهای مسلح و ‌تمام واحدها و سازمان‌ها یک‌ هویت، ‌ماهیت، خواسته و فرمانده دارند، این فرماندهی بر عهده یک فقید مجاهد عالم است که بر پایه تمامی ظرایف مبارزه، جامعه سازی و تمدن سازی روحی، روانی و ابزاری که دشمنان علیه ملت به کار می‌گیرند، است و اوج اسلام را به عنوان آن‌چه علم روز تلقی می‌کنیم در تمامی عرصه‌ها در رهبری عظیم‌ شأن متجلی می‌بینیم.

دهقان با بیان اینکه رهبری امروز دنیا را با کلامشان تحت تأثیر قرار داده و جوامع را با فرمایشات خود جهت می‌دهند و آن‌ها را آماده قدرت افکنی می‌کنند، گفت: امروز با شرایط سختی مواجه هستیم که دشمنان علیه ما ایجاد کرده‌اند و این واقعیت‌ها را نمی‌توانیم نادیده بگیریم.

مشاور رهبر انقلاب اضافه کرد: امروز کسی بر آمریکا حکومت می‌کند که به تمام معنی کلمه یک تروریست است و ترجمانی است از تمام ایده‌های صهیونیستی و نشان و نمادی است از خوی سلطه طلبی و تجاوزگری نظام سلطن ومطی است که حاضر است تمام ‌دنیا را به خاطر خود به فنا بکشد و یک ‌آنارشیست به تمام‌ معنی است.

دهقان گفت: وی در تمام عرصه‌ها با نام ابرآمریکا هم آمریکا را به منجلاب بدبختی می‌برد و هم دنیای غرب را با بحران موقعیتی مواجه می کند و هم دنیا را دچار درگیری عمیق ساخته و همه را از خود متنفر کرده است.

وی ادامه داد: او با سخنان خود در سازمان ملل که‌ قرار است نماد صلح و امنیت جهانی باشد با افتخار شهادت شهید سلیمانی را به عنوان‌ امری که دستورش را داده، اعلام می‌کند، آیا می‌توان تصور کرد کسی که ادعای رهبری جهانی و نمایندگی حقوق بشر را دارد شهادت ایشان را افتخار تلقی ‌کند؟ و آن را به عنوان ابزاری برای زمینه سازی قدرت خود و استقرار در ریاست جمهوری آمریکا تلقی می‌کند.

دهقان بیان کرد: دنیا باید به چه نقطه‌ای از توحش، سقوط اخلاقی، پوچی و بی هویتی رسیده باشد که ایشان را به عنوان فردی که خط و نشان می‌کشد و حرف می‌زند، بشناسد، وجدان‌های بیدار جامعه بشری در همه جوامع هیچ‌گاه چنین ذلت و ‌خفتی را که فرد یزید گونه ای مثل ترامپ بر دنیا حکومت کند را قبول نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: جامعه ما در مقابل نظامی با این خو و صفت مواجه است بنابراین در این میدان در کل دنیا ملتی که از جانب خدا برگزیده شده، ملت ماست و در میان ملت ما بسیحیان، ارتشیان، سپاهیان پیشانی حضور ملت در عرصه مجاهدت هستند.

مشاور رهبر انقلاب با بیان اینکه نخستین بحث در این مورد خلوص و ایمان قاطع داشتن در محضر الهی است، گفت: باور داشتن قاطع به حضور همگانی مردم و باور داشتن به اینکه با اتکا بر داشته‌های داخلی می‌توانیم، باید بتوانیم و توانستیم.

دهقان با اشاره به اینکه دشمن در همه صحنه‌ها با ما درگیر شده است، بیان کرد: کدام ابزاری است که می‌شود فکر کرد وجود دارد و امروز توسط نظام سلطه علیه ملت به کار گرفته شده است و اینجاست که بحث بصیرت و تبعیت از رهبری معنی می‌یابد.

وی افزود: آن‌چه امروز عمل می‌کند باید حضور آگاهانه همراه با عمل صالح باشد، یادمان باشد. شرایط سخت و بحران‌هاست که جوهر انسان را به نمایش می‌گذارد وگرنه در شرایط عادی همه مدعی و قهرمانند.

دهقان با بیان اینکه ملت ما مرد عمل بوده‌اند، مطرح کرد: ملت پذیرش خطر می‌کنند و خود را هزینه می‌کنند، ایثار و فداکاری می‌کنند و برای ملت، ناموس و سرزمین خود ارزش قائلند و به خاطر اینها حاضرند بزرگترین دارایی خود که جان و آبرویشان است را به صحنه بیاورند.

وی با بیان اینکه اگر پذیرش نصرت الهی باشد همه سنگرهای دشمن قابل فتح است، گفت: جنگ تحمیلی حادثه کوچکی نبود و اینکه هشت سال یک ملت بزرگترین جنگ را مدیریت کند و در صحنه بماند بنابراین این ملت حتما می‌تواند در زمینه فرهنگی و اقتصادی هم بر دشمن غلبه کند و ‌بر همه گردنه‌هایی که در آینده سر راه ملت قرار بگیرد غلبه پیدا کند و شرط آن همدلی ملت با هم، امید به نصرت الهی، توکل بر قدرت لایزال الهی و تبعیت بی چون و چرا از رهبری است.

مشاور رهبر انقلاب اعلام کرد: بسیجیان، سپاهیان و ارتشیان همدان امروز خود را بیان و ‌ترجمان «آب هرگز نمی‌میرد» می‌دانند، شهید سلگی بدون ادعا تنها برای رضای خدا و منافع مردم مبارزه کرد و در حالیکه دو پا نداشت در مرصاد جنگید و تا پایان این مسیر پایدار ماند.

وی بیان کرد: هر کسی که گمنامانه در راه خدا گام بردارد خداوند بزرگترین و ‌بلندترین نام را برای او رقم می‌زند و او را جاودانه، اسوه و الگو می‌کند و ما از این الگوها بسیار داریم و ‌نیاز است به آن‌ها اقتدا کنیم.

دهقان ادامه داد: چرا جامعه امروز باید از بیکاری رنج ببرد؟ چرا تورم افسار گسیخته ملت را رنج می‌دهد؟ چرا مردم  احساس امنیت از فردا از نظر بهره‌مندی از مواهب مادی نداشته باشند؟ چرا باید در جامعه احساس شود فساد وجود دارد و ‌هر روز مظاهری از فساد افشا می‌شود؟ چرا باید احساس رهاشدگی و بی دولتی وجود داشته باشد و احساس شود سر رشته امور در دست کسی نیست؟

وی افزود: اینها زیبنده جامعه‌ای که بحران‌های گفته شده را پشت سر گذاشته نیست، ملت ما فراتر از این توان دارد، مشکلات را می‌شود رفع کرد، کافی است مسئولیت بپذیریم و مردم را به صحنه آوریم.

مشاور رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: کرونا در دنیا بحث کوچکی نبود و ‌دنیا در مواجه با آن ناتوان جلوه کرد اما ملت ما با تمام غرور توانست آن را مدیریت کند، مانند به صحنه آمدن مردم در زلزله و حل کردن مشکلات آن.

دهقان بیان کرد: اگر بپذیریم مردم‌ در صحنه حضور پیدا کنند و از آن‌ها کمک بخواهیم حتما مشکلات قابل حل هستند، اگر امیدمان را به جز خدا به کسی نبندیم، اگر تکیه‌مان را به جز ملت خودمان به هیچ ملت و ‌دولت و مسئولی ندهیم از عهده مشکلات برخواهیم آمد، این از جنگ با صدام و همه دنیا سخت تر نیست و آمریکا و ‌ترامپ قابل شکست‌اند.

وی ادامه داد: ما نیاز به حضور همه جانبه مردم در همه صحنه‌هاداشته باشیم، شکل‌های مختلف دفاع را همانگونه در که دفاع مقدس به کار بردیم، انجام دهیم و در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، همدلی و کمک مومنانه حضور داشته باشیم.

دهقان افزود: امروز در نهاد اداری آمریکا هر روز یک اختلاف بیرون می‌زند، کسی که مثل بولتون روزی سردمدار مقابله با نظام اسلامی بود نه تنها از دایره سیاسگذاری آمریکا بیرون شد بلکه تک تک اقداماتی که انجام داد نتیجه معکوس داد و فکر می کردند اگر ترامپ از برجام خارج شود ظرف سه ماه در اقتصاد ما فروپاشی صورت می‌گیرد و عملا نظام سرنگون می‌شود اما این اتفاق نیفتاد.

وی گفت: امروز می خواهیم جواب ترامپ را بدهیم و بگوییم هر صفتی که برای تو قائل شدند که زیبنده شخصیت تو است، می‌گویند بازی کردن با دم شیر پیامد میمونی برای تو ندارد.

دهقان مطرح کرد: بسیج کشورهای منطقه برای پیوستن به رژیم صهیونیستی آرمان فلسطین را از بین نمی‌برد و چند رئیس وابسته بی هویت با امضا کردن پیمان صلح با این رژیم غاصب امنیتشان را افزون نمی‌کنند و فقط خشم فروخفته ملت‌های عرب و مسلمان را خروشان خواهد کرد و انفجاری رخ می‌دهد و همه بازیگران این صحنه را پشیمان می‌کند.

وی اظهار کرد: یقین داریم آمریکایی‌ها درس‌های بزرگی از انقلاب و دفاع مقدس آموخته‌اند اما ممکن است اشتباه کنند و تصور کنند که می‌توانند اقداماتی علیه ملت ایران انجام دهند اما هر اقدامی از طرف آن‌ها با پاسخ پشیمان کننده و قاطع ملت ایران همراه خواهد شد.

دهقان با بیان اینکه همدان از منظر تاریخی و تمدنی در تارک تاریخ و تمدن ایران اسلامی و در عرصه‌های علم، جهاد، عرفان، فقاهت و علوم درخشان است، ادامه داد: در این عرصه یا دوران جدید همدان را به بزرگانی چون شهید مدنی، سردار شهید همدانی، شهید چیت‌ساز، شهید سلگی و همه بزرگانی که امروز بر سر سفره آن‌ها نشسته‌ایم، می‌شناسیم.

وی اضافه کرد: امروز مردم شریف همدان افتخار بهره‌مندی از حضور بزرگمرد علم و جهاد چون نماینده ولی فقیه همدان را در دامان خود دارد که در چهره مومنانه وی همه‌ زیبایی اسلام، محبت، مهربانی، رأفت و در عین حال عزت و غرور را می‌توانیم ببینیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا