خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ضرورت بازسازی رابطه دولت و اصلاح طلبان در خوزستان

متن یک یادداشت ارسالی به انصاف نیوز با امضای محفوظ در نقد تلویحی مدیریت استاندار خوزستان در پی می‌آید:

استان خوزستان در یک سال گذشته آبستن برخی رویدادها و وقایع بوده است. تغییر استاندار کمتر از یک سال پیش از پایان دوره‌ی چهار ساله‌ی دولت یازدهم، وقوع برخی اتفاقات مانند گرد و غبارها، قطعی برق مکرر و… تنها بخشی از تحولات ایجاد شده در سال گذشته است.

اما مهمترین تحول در یکسال اخیر در حوزه‌ی سیاسی خوزستان را می‌بایست واگرایی روزافزون اصلاح طلبان و تفرق ایجاد شده در میان آنان عنوان کرد که بخش مهمی از آن برایند عملکرد مدیریتی و انتصابات صورت گرفته است که مورد انتقاد بسیاری از سیاسیون و حامیان دولت قرار گرفته است.

متاسفانه این فضا زمینه‌ساز اختلافات بسیاری در انتخابات شورای شهر شد که این پازل با عزل بدهنگام فرماندار اهواز و ردصلاحیت بسیاری از اصلاح طلبان در انتخابات و سپس تخلفات بسیار در انتخابات تکمیل شد و عملا شورای شهر کلانشهر اهواز به عنوان مرکز استان بر خلاف دیگر کلانشهرهای کشور به دست مخالفان دولت افتاد گرچه هنوز روند پرحاشیه‌ی انتخابات به تایید نهایی نرسیده است.

متاسفانه شاید بتوان گفت چنین به نظر آید که انتصاب و حضور استاندار بومی در استان خوزستان چندان چاره ساز نبوده و عملکرد استانداران بومی به لحاظ سیاسی و اجتماعی چنین نگاهی را ایجاد کرده که به دلیل فضای خاص سیاسی و اجتماعی این استان و وجود بازیگران منطقه‌ای و محلی قدرتمند، حضور استاندار بومی نمی‌تواند چندان باعث میدان داری نیروهای اصلاح طلب و حامی دولت شود.

متاسفانه در یک سال گذشته میدان‌دار اصلی انتصابات استانی و شهرستانی نمایندگان مجلس بوده‌اند، نمایندگانی که عمدتا یا مخالف دولت‌اند و یا نزدیک به مخالفان دولت. این فضا بگونه‌ای بوده که در برخی شهرستان‌ها نیروها و مدیران اصلاح طلب و حامی دولت برکنار شده و برخی مخالفان دولت بر مناصب مدیریتی تکیه زده‌اند.

در سطح مدیران کل استانی نیز یا شاهد انتصاب مدیران بجا مانده از دولت سابق بوده‌ایم و یا شاهد حضور مدیران کم تجربه و بی نام و نشان سیاسی و مدیریتی. ضمن آنکه اصرار بر هماهنگی با برخی نهادها و تمکین در برابر آنها، عملا ابتکار و مدیریت سیاسی و اجتماعی استان را به دست مخالفان داده است.

از طرفی تلاش مدیریت استان برای یارگیری از نیروهای سیاسی با انتصاب حدود 30 حکم مشاور و دستیار استاندار و یا رایزنی و ارتباط با برخی چهره‌های سیاسی در پایتخت، باعث ایجاد برخی اختلافات شده است.

در چنین شرایطی و در حالی که در هفته‌های آینده تکلیف کابینه دوازدهم مشخص می‌شود این انتظار در میان فعالان سیاسی و اجتماعی خوزستان ایجاد شده است که دولت با عبور از دوره گذارِ یک ساله‌ی سپری شده، پاسخ اعتماد مردم خوزستان را به خوبی بدهد و نسیم تدبیر و امید در این استان بار دیگر وزیدن بگیرد و اگر بنا بر تغییر مدیریت استانی باشد شاهد حضور یک مدیریت قوی، مقتدر، با شناسنامه‌ی سیاسی، رزومه و تجربه بالا باشیم تا منافع جمعی عقبه‌ی سیاسی و اجتماعیِ دولت، قربانیِ برخی لابی‌ها و بده بستان‌های سیاسی با بازیگران منطقه‌ای و محلی در درون استان نشود.

«بحران‌ها در خوزستان رو به افزايش است»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا