خرید تور تابستان ایران بوم گردی

صادرات 7.1 میلیون بشکه نفت در 48 ساعت

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت : صادرات بیش از 7.1 میلیون بشکه نفت در مدت 48 ساعت برای نخستین بار پس از لغو تحریم ها صورت گرفت که در واقع رکورد بارگیری کشتی های نفتکش و صادرات نفت ایران در پایانه خارگ شکسته شد .

به گزارش ایرنا به نقل از شرکت ملی نفت، سید پیروز موسوی درباره آخرین وضعیت ورود کشتی های نفتکش اروپایی به پایانه های نفتی ایران، افزود: بعد از توافق هسته ای و اجرای برجام و سفر وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در قالب هیات دولت به اروپا که اوایل بهمن ماه جاری انجام شد، مذاکراتی با شرکت های نفتی اروپایی صورت گرفت و براساس آن مقرر شد محموله های جدید نفتی به اروپا صادر، و در روزهای گذشته این امر صورت گرفت.
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با یادآوری اینکه یکی از بندهای توافق هسته ای لغو محدودیت صادرات نفت خام ایران بود، گفت: در ماه اول لغو تحریم ها، صادرات نفت خام ایران به بیش از 400 هزار بشکه در روز برسد.
این مقام مسئول اضافه کرد: اکنون حدود 25 تا 30 درصد افزایش صادرات نفت خام ایران به مقاصد مشتریان و کشورهای سنتی خریدار نفت خام کشورمان انجام شده و بقیه این افزایش تولید به مقصد کشورها و خریداران جدید نفت صورت می گیرد.
وی گفت: اکنون شرکت پایانه های نفتی ایران با تمهیداتی که در نظر گرفته و با انجام تعمیرات، نوسازی، بازسازی و به روز رسانی تأسیسات و اسکله ها، در حال حاضر بدون هیچ مشکلی امکان پهلودهی و جداسازی همزمان 9 کشتی نفتکش را دارد.
به گفته موسوی، در طول 30 ساعت علاوه بر بارگیری چهار میلیون بشکه نفت به نفتکش های اروپایی، بارگیری مشتریان سنتی را هم صورت گرفت و در مجموع در این مدت هفت میلیون و 100 هزار بشکه نفت خام بارگیری شده است.
وی تاکید کرد: اسکله آذرپاد (اسکله غربی) پایانه نفتی خارگ، که آمادگی پذیرش کشتی های نفتکش پهن پیکر را دارد، برای اولین بار پس از چهار سال پذیرای سه فروند کشتی نفتکش به طور همزمان بود.
موسوی اضافه کرد: همزمان با ورود کشتی های جدید که به زودی انجام می شود، دور جدید افزایش صادرات نفت ایران به کشورهای اروپایی آغاز خواهد شد.
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: بر اساس مجوزهای بارگیری که برای ماه آتی از سوی شرکت ملی نفت ایران به شرکت پایانه ها ابلاغ شده ، پیش بینی می شود که تا یک ماه آینده افزایش صادرات نفت کشور فراتر از میزان 500 هزار بشکه شود که پیش از این وعده شده بود.
وی، تمایل خریداران نفت ایران برای استفاده از نفتکش های ایرانی را یادآور شد و گفت: مشکلات بیمه ای تازه حل شده و شرکت ملی نفتکش در حال انجام اقداماتی برای حمل نفت به اروپا بوده و به زودی از ناوگان شرکت ملی نفتکش برای صادرات نفت استفاده خواهد شد.
به گزارش ایرنا، ایران اعلام کرده است که پس از پایان تحریم ها، میزان صادرات نفت خام خود را در دو مرحله به میزان یک میلیون بشکه در روز افزایش می دهد.
پیشتر در دوران تحریم، صادرات نفت ایران به یک میلیون بشکه در روز محدود شده بود.
رکن الدین جوادی معاون وزیر نفت نیز از بارگیری و صادرات دومین محموله نیز پیش از پایان ماه جاری میلادی (در اوایل اسفندماه) خبر داد.
وی بارگیری نخستین محموله نفتی ایران برای صادرات پس از آغاز رسمی اجرایی شدن برجام را خاطرنشان ساخت و افزود: پس از پایان بارگیری نخستین محموله، نفت ایران به بازارهای اروپایی صادر می شود.
معاون وزیر نفت خریداران سه محموله نفتی ایران را شرکت هایی از فرانسه، اسپانیا و روسیه معرفی کرد و گفت: چهارمیلیون بشکه نفت در مجموع به مقصد اروپا پس از پایان بارگیری، صادر می شود.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: دومین محموله نیز پیش از پایان ماه جاری میلادی صادر می شود و ایران همچنان به بازاریابی صادرات نفت خود ادامه می دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا