خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پرسشی از آیت الله امامی کاشانی

حجت الاسلام احمد حیدری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده‌است، نوشت:

بازار ردّ صلاحیت در این دوره از انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی از همیشه داغ‌تر است و بسیاری کسان ردّ صلاحیت می‌شوند که هم در برپایی این نظام سعی و تلاش فراوان داشته‌اند و هم سال‌ها برمسندهای مهم مدیریتی سطح بالا تکیه زده بوده‌اند که جدیدترین مورد احتمالی آن، آقای آیت الله امامی کاشانی است.

ایشان از مؤسسان جامعه روحانیت مبارز تهران بوده و در پست‌های، نماینده ولی فقیه در شهربانی(در سال‎های ابتدای پیروزی)، عضو شورای نگهبان به انتخاب امام، تولیت مدرسه عالی شهید مطهری، رئیس دیوان عدالت اداری و عضو هیئت بازنگری قانون اساسی جمهوری اسلامی ایفای نقش کرده و در دور گذشته انتخابات مجلس خبرگان(1396) بعد از مرحوم هاشمی رفسنجانی، بیشترین رأی را به خود اختصاص داد و نفر دوم شد.

ایشان که از معتمدان و نزدیکان مرحوم هاشمی رفسنجانی بود، در این دوره هم برای انتخابات خبرگان ثبت نام کرد، ولی امروز در سایت‌ها منتشر شد که وی از رقابت در این انتخابات کناره‌گیری کرده است.

با توجه به سابقه کناره‌گیری شخصیت‌ها در انتخابات‌های بخصوص در انتخابات ریاست جمهوری و خبرگان، این ذهنیت قوی شکل گرفته است که اکثر کسانی که اعلام کناره‌گیری می‌کنند، مورد تأیید شورای نگهبان نیستند و در حقیقت ردّ صلاحیت شده‌اند ولی این نهاد به زعم خود برای حفظ حرمت و آبروی آنان، به صورت پنهانی به آنان پیام داده و خواستار کناره‌گیری آبرومندانه آنان می‌شود.

در مورد آقای امامی‌کاشانی سه احتمال می‌رود:

  1. از طرف نهاد شورای نگهبان ردّ صلاحیت شده و برای حفظ حرمت او خواسته‌اند اعلام کناره‌گیری کند و ایشان هم پذیرفته است. این احتمال از دو احتمال بعدی قوی‌تر است.
  2. ایشان در اعتراض به روند حذفی شورای نگهبان و دیگر نهادها کناره‌گیری کرده است. البته این احتمال بسیار بعید است و کم هستند شخصیت‌هایی که ریسک بالا و سنگین چنین کناره‌گیری‌ای را بپذیرند. علاوه این که در این صورت قطعا “کناره‌گیری اعتراضی” خود را اعلام می‌کرد.
  3. ایشان واقعا به خاطر عوارض کهولت سن از نامزدی کناره‌گیری کرده است. البته در این صورت اقدام او ارزشمند است ولی این سؤال پیش می‌آید که چطور هنگام ثبت نام به این ناتوانی توجه نکرده و ثبت نام نموده است؟ شاید آن زمان مطمئن بوده و بعد به سببی اطمینانش زایل شده است که باید پرسید برای ایشان چه اتفاقی افتاده که اطمینان به توانایی انجام وظیفه را که هنگام ثبت نام داشته، از دست داده است؟

دانستن حق مردم و ولی‌نعمت‌های همه مسئولان است و شفافیت وظیفه مسئولان و برای رعایت آن حق و این وظیفه، امیدواریم ایشان یا دفترشان یا نهاد شورای نگهبان در این باره روشنگری شفاف و اعتمادزا داشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. با سلام حماس و یمن یک تنه جلو ابرقدرتها دنیا ایستادند این آقا هم هرچند روز یه بار در سایت انصاف نیوز دنبال تایید یا رد صلاحیت ها است انگار ایشان رییس اداره تشخیص هویت هستند انسان که بیکار باشد و کار نکند و مفتخور هم باشد نتیجه اش می شود همین حالا همین تور پیش برود در آینده نزدیک ایشان فرار را بر قرار ترجیح خواهد داد چونکه آقایان و خانمهای اصلاح طلب یه روزی در داخل کشور همین راه جناب حیدری می رفتند همگی یا جاسوس بودند یا وطن فروش یا ضدانقلاب که درحال حاضر خارج از کشور در زمین دشمنان این سرزمین فوتبال آمریکای بازی میکنند

    6
    8
  2. آقای مثلا جانباز که مطمئن هستم سنت اصلا به دوران جنگ قد نمیده از طرز نگارشت معلومه سطح سوادت هم کم از سن و سالت نداره. توی مجالستون چی بهتون میگن که اینقد پر از کینه و اشتباه شدین؟ تو اصلا میدونی تو این مملکت کی اصلاحطلبه کی اصولگرا که حالا اومدی حرفای گنده تر از دهنت میزنی؟ این حرفا که خودتم نمیدونی چیه تو گوشت خوندن توام مثل طوطی فقط تکرارش کردی. درمورد جاسوس هم بد نیست اسم جاسوسهایی که دستگیر شدن رو یه نگاه بندازی. آخریش کسی بود که مثل شما مخالف سفت و سخت برجام و اصلاحطلبا بود. درضمن اینکه امثال شما رو آمریکا راه نمیدن دلیلش اینه که خاصیتی ندارین وگرنه آمریکا کشوریه که به هرکسی از راست و چپ درصورت صلاحیت جواز حضور میده.

    2
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا