خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تلنگر: دولت و مجلس درباره زندان اوین تحقیق کنند

روز پنج شنبه گزارشی درباره ی اتفاقی در زندان اوین منتشر شد که بر مبنای ادعای آن گزارش، تعداد بالای 100 نیروی زندان با زندانیان بند 350 برخورد کرده اند و این برخورد باعث زحمی شدن تعدادی از آنها شده است. این ادعا از سوی رییس سازمان زندان ها رد شده اما هیچ منبع دیگری آن را تکذیب نکرده است.

به گزارش انصاف نیوز، سایتی که این خبر را منتشر کرده، به جریانی نزدیک است که تعدادی از اعضا و هوادارانش در همین بند زندانی هستند و همین موجب می شود که رد کردن چنین ادعایی صرفا با مصاحبه ی رییس سازمان زندان ها پذیرفتنی نباشد، زیرا در ادعای گزارش، بخش اصلی برخورد کنندگان، زیر مجموعه ی سازمان زندان ها بوده اند.
با توجه به انتشار گسترده ی خبر در رسانه های خارجی و شبکه های اجتماعی که از تکذیب سازمان زندان ها قانع نشده اند، ره نظر می رسد که بررسی موضوع از سوی وزارت دادگستری و یا بخش های دیگری از دولت و همچنین هیاتی از سوی مجلس که در آن نمایندگان طیف های مختلف حضور داشته باشند، می تواند بر افکار عمومی تاثیر بگذارد و میزان صحت و سقم ادعاهای انجام شده را به اطلاع مردم برساند.
رسانه ها به صورت مستقل امکان تایید و رد این ادعاها را ندارند؛ ادعایی که درباره ی اتفاقی در روز پنج شنبه در داخل بند 350 زندان اوین رخ داده و به صورت طبیعی خبر آن نمی توانسته از طریق ملاقات در این روز تعطیل بیرون بیاید
 اما با توجه به خبرهایی که در موارد مشابه از طرق غیر معمول به بیرون درز کرده و بخشی از آنها صحت داشته اند، هر امکانی می تواند وجود داشته باشد.
خبرگزاری مهر نیز ظهر جمعه نوشت: «روز گذشته (پنجشنبه) برخی سایتهای مخالف نظام خبری را در خصوص درگیری در بند 350 زندان اوین منتشر کردند. در این خبر اعلام شده تعدادی از زندانیان در این درگیری دچار شکستگی دست و پا شده و تعدادی نیز به انفرادی انتقال یافتند».
در حال حاضر انتشار این خبر و ادعاهای آن باعث نگرانی بسیاری از خانواده هایی شده که آن را از رسانه های خارجی می شنوند و با تکذیب انجام شده نیز نگرانی آنها برطرف نشده است.
تجربه نشان داده است که در موارد مشابه ادعایی اینچنین، ورود مجلس و دولت می تواند به اطمینان افکار عمومی کمک کند؛ مانند موضوع ستار بهشتی که پس از رد و تکذیب های اولیه، موضوع برای همه مشخص شد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا