خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش: دیدارهای ظریف در عراق [+عکس]

گزارشی از دیدارهای «جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در سفر به عراق را به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه می‌خوانید:

دور اول گفتگوهای وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق بصورت خصوصی برگزار شد.

گزارش: دیدارهای ظریف در عراق [+عکس]

جواد ظریف و فواد حسین وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق در دور دوم گفتگوهای خود در خصوص ابعاد مختلف روابط دو جانبه از جمله سیاسی، اقتصادی، امنیتی و … گفتگو و تبادل نظر کردند.

سفر پیش روی نخست وزیر عراق به ایران، پیگیری توافقات سفر جناب آقای دکتر روحانی به عراق، تقویت و تشدید همکاری‌ها برای پیگیری حقوقی شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، تقویت روابط اقتصادی و تجاری دو جانبه بویژه برگزاری (مجازی) کمیسیون مشترک اقتصادی، مقابله مشترک با تروریسم، تقویت همکاری و انتقال تجربیات برای مقابله با کرونا از جمله محورهای گفتگوی دو مقام بود.

 جواد ظریف و فواد حسین وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق در دور دوم گفتگوهای خود در خصوص ابعاد مختلف روابط دو جانبه از جمله سیاسی، اقتصادی، امنیتی و ... گفتگو و تبادل نظر کردند.   سفر پیش روی نخست وزیر عراق به ایران، پیگیری توافقات سفر جناب آقای دکتر روحانی به عراق، تقویت و تشدید همکاری‌ها برای پیگیری حقوقی شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، تقویت روابط اقتصادی و تجاری دو جانبه بویژه برگزاری (مجازی) کمیسیون مشترک اقتصادی، مقابله مشترک با تروریسم، تقویت همکاری و انتقال تجربیات برای مقابله با کرونا از جمله محورهای گفتگوی دو مقام بود.

ظریف با  مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که در دو جلسه خصوصی و جمعی انجام شد در خصوص آخرین تحولات روابط دو جانبه، سفر قریب الوقوع نخست وزیر عراق به ایران و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر شد.

 با آقای مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد.  در این دیدار که در دو جلسه خصوصی و جمعی انجام شد در خصوص آخرین تحولات روابط دو جانبه، سفر قریب الوقوع نخست وزیر عراق به ایران و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هادی ( ابو حسن ) العامری رئیس ائتلاف فتح عراق دیدار و در خصوص مسائل مختلف روابط دو جانبه و نیز پیگیری شهادت سرداران مقاومت، مبارزه با تروریسم و دیگر موضوعات مورد علاقه گفتگو و تبادل نظر کردند.

گزارش: دیدارهای ظریف در عراق [+عکس]

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز با آقای برهم صالح رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار طرفین ضمن تاکید بر روابط دیرینه و تاریخی دو کشور، توسعه و تعمیق آنرا به نفع دو ملت و کشورهای منطقه خواندند. در این دیدار همچنین در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه و برخی موضوعات مهم برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور، پیگیری شهادت سرداران مقاومت، مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی و سایر موضوعات مورد علاقه رایزنی و تبادل نظر شد.

گزارش: دیدارهای ظریف در عراق [+عکس]

محمد جواد ظریف و سید عمار حکیم رئیس جریان ملی حکمت عراق در بغداد دیدار و در خصوص ابعاد و مسائل مختلف روابط ایران و عراق و مهمترین مسائل منطقه ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

گزارش: دیدارهای ظریف در عراق [+عکس]

ظریف که در عراق حضور دارد با فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق دیدار و گفتگو کرد. همکاری و هم افزایی دو کشور در پیگیری حقوقی ترور سرداران مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس محور اصلی گفتگو در این دیدار بود.

گزارش: دیدارهای ظریف در عراق [+عکس]

ظریف و فالح فیاض رئیس حشد الشعبی عراق دیدار و در خصوص آخرین تحولات روابط دو جانبه، پیگیری ترور سرداران مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، تصمیم قانونی دولت، مردم و پارلمان عراق مبنی بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از این کشور و سایر موضوعات مورد علاقه گفتگو و رایزنی کردند.

گزارش: دیدارهای ظریف در عراق [+عکس]

جواد ظریف با محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق دیدار و گفتگو کرد. آخرین تحولات روابط دو جانبه، همکاری‌های پارلمانی، مبارزه با تروریسم، تحولات جاری در عراق و منطقه از مهمترین محورهای گفتگوی دو مقام بود.

جواد ظریف با محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق دیدار و گفتگو کرد. آخرین تحولات روابط دو جانبه، همکاری‌های پارلمانی، مبارزه با تروریسم، تحولات جاری در عراق و منطقه از مهمترین محورهای گفتگوی دو مقام بود.

توئیت دکتر ظریف پس از دیدار با مقامات ارشد عراقی و پیش از عزیمت به اقلیم کردستان عراق: گفتگوهایی سازنده در بغداد با آقایان مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر، برهم صالح رئیس جمهور، حلبوسی رئیس مجلس، فواد حسین وزیر امور خارجه و رهبران قضایی، سیاسی و نظامی داشتم.

دستور کار: گسترش همکاری‌ها در راستای منافع مردم دو کشور و منطقه

مقصد بعدی: اربیل؛ برای دیدار با رهبران کرد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا