خرید تور تابستان ایران بوم گردی

همپیمانی پ‌ک‌ک و داشناک‌ها در تغییر جمعیتی قره باغ

به گزارش انصاف نیوز، احمد هاشمی روزنامه نگار ایرانی مقیم آمریکا، در یادداشتی فیسبوکی با موضوع «اسکان اعضای پ ک ک و ارامنه سوریه در قره باغ اشغالی» نوشت:

«به دنبال بروز تنش اخير (میان مسکو و آنکارا) روسيه از اهرم ارمنستان برای تاثير بر تركيه استفاده می‌كند و با اسكان ارامنه ی سوری و برخی افراد وابسته به پ.ک.ک در قره‌باغ كوهستانی، از اين ابزارها عليه تركيه بهره‌برداری می‌كند».
سخنان بالا متعلق به افشار سلیمانی، سفیر سابق ایران در باکو در مصاحبه با روزنامه ی آرمان است.

رییس سابق اداره ی اول کشورهای مشترک المنافع وزارت خارجه، همچنین «روسیه» را متهم کرد «صرفا از ارمنستان برای جلوگيری از تقويت روند همگرايی آذربايجان با غرب و جذب اين كشور ذيل ساختارهای اقتصادی و امنيتی مشترك المنافع؛ از قبيل اتحاديه ی اقتصادی اوراسيا و پيمان امنيت دسته‌جمعی و كاهش نفوذ تركيه در قفقاز جنوبی به ويژه در آذربايجان بهره می‌برد». [در گفتگو با روزنامه ی آرمان]

لازم به ذکر است دو گروه تروریستی و اولترا ناسیونالیستی پ ک ک (کرد) و داشناکسوتیون (ارمنی)، دارای ادعای ارضی و تمایلات توسعه طلبانه بر منطقه ی آذربایجانی نشین قره باغ بوده و از دیرباز با یکدیگر همکاری داشته اند. در حالی که هیچ کشوری، دولت اشغالی و خودخوانده ی قره باغ تاسیس شده توسط ارامنه ی مهاجر در این منطقه را به رسمیت نشناخته است آنچه جای شگفتی دارد سکوت، هزیان گویی و بعضا همدلی رسانه های فارسی زبان با کشور اشغالگر (ارمنستان) است.

بی بی سی فارسی به سمپات های گروه های تروریستی پ ک ک، پژاک و پ ی د از گنده لات بی سوادی از قبیل «همن سیدی» گرفته تا «ژیار گل»، «سامان رسول پور» و «کاوه قریشی» میدان داده است تا این روزنامه نگارنماها از تروریست های قندیل، قهرمان سازی کرده و آنها را به عنوان چریک های آزادی بخش ترسیم کند.

«شپول عباسی» و «علی جوانمردی» هم در صدای آمریکا از این فرصت رسانه ای برخوردار هستند تا تروریسم پ ک ک در جنوب شرقی ترکیه را تطهیر کنند.

جالب تر از همه اینکه رسانه ای مانند «رادیو زمانه» که بودجه ی آن توسط مالیات دهندگان هلندی و نهادهای مروج آزادی و حقوق بشری تامین می شود تبدیل به تریبونی شده است که یکی از سینه چاکان گروه های تروریستی (پ ک ک و پژاک) – که به همت رسانه هایی مانند رادیو زمانه عنوان روزنامه نگار را با خود یدک می کشد – در میانه ی جنگ قره باغ توهم کردستان بزرگ و ادعای توسعه طلبی ارضی پ ک ک بر قره باغ را مطرح کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خودتان و جد ابادتان تروریست هستید و حکومت فاشیست و جنایتکار ترکیه که شهر های کردنشین را به توپ و تانک بسته است و زنان و کودکان را می کشد مثلا سایتتان اصلاح طلب است خوب شد معنی اصلاح طلبی را هم فهمیدیم .درود بر پ ک ک سلام بر اوجالان .

    8
    8
    1. دوست عزیز” آقای ابراهیم کرپور” منهم مثل شما یکی از خوانندگان انصاف نیوز هستم و با مطب بالا موافق نیستم و برداشت من این است که هر مطلبی که خارج از کادر و دست اندرکاران انصاف نیوز به نمایش گذاشته میشود، لزوما نظر اصلاح طلبانه نیست و برای آشنایی و آگاهی به افکار جناها و افراد مختلف جامعه میباشد و من و شما میتوانیم نظر خود را بدهیم .

      2
      2
    2. ای کاش دوستان به جای تندخویی و درود و مرگ گفتن به این و آن، به نقد مطلب می پرداختند.
      البته به نظر من هم مطلب مزبور خیلی شسته و رفته نیست، اما فکر میکنم ایده های قابل تأملی نیز دارد.
      در هر حال از سایت انصاف نیوز باید متشکر بود که آرا و نظرات مختلف را منعکس میکند.

      2
      3
  2. من افای احمد هاشمی را از زمانی که در دانشکده روابط بین الملل تحصیل می کردند می شناسم. نه اهل مطالعه بود و نه سوادی داشت فقط تونست از فرصت مترجم بودن رحیمی معاون احمدی نژاد استفاده کنه و ابتدا به ترکیه بره و بعد به امریکا دارای تمایلات فوق العاده پان ترکیسم و ضد حاکمیت ملی ایران و به ویژه ضدکردها هم بود. به این مقاله هم نگاه کنید جز فحش دادن به دیگران مطلب خاصی یافت نمیشه از مسئولان وب سایت تعجب می کنم که چنین نوشته سخیف و بدون هیچ تحلیل تاریخی و تبیینی رو در این جا بازنشر کردند. واقعا وب سایت انصاف نیوز بابد مطالب ابکی و فحش نامه ی یه همچین ادمی رو به صرف اینکه به بی بی سی فحش میده بازنشر کنه؟ چرا صفت روزنامه ار را لوث کرده و به این اقا منتسب می کنید؟ دیگر نوشته های این بشر هم در گویا نیوز چاپ مبشه که فقط بد و بیراه میگه. من سه سال با این اقا هم دانشگاهی بودم و کاملا ازش شناخت دارم

    7
    2
  3. یک مقاله خیلی خیلی سطح پایین و متاسفانه با پیش زمینه های فکری نژادپرستانه.
    جالب اینه که بعضی از این نویسنده ها اصلا درباره قره باغ و درگیری ارمنستان و آذربایجان یک خط هم ننوشته اند. جالب تر اینه که همه ی این نویسنده ها کرد هستند، در واقع میشه گفت هدف این مقاله صرفا حمله به نویسنده های شناخته شده کرد و همچنین پ.ک.ک هست تا پرداختن به مساله قره باغ. و باز هم جالب این که بی بی سی فارسی، صدای آمریکا، رادیو قردا، رادیو زمانه و کلا همه رسانه های فارسی زبان خارج از کشور، به ناحق طرفدار پ.ک.ک هستند!!!

    6
    1
  4. جالبه که تمام خوانندگان که اینجا نظر دادن طرفدار اوجالان قاتل و وحشیو تروریست پرور هستند و آزادانه نظر خفت بارشون چاپ هم میشود…. اوجالان که دستور جنایات و وحشیگریها رو داده و خوک صفتانه بر عملیات انتحاری و آدم کشی و تروریستی یه سری مسخ شده مهر تایید میزند و یه عده ازادانه ازش دفاع میکنند جالبه

    5
    8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا