خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حوالی خط قرمز با انصاف (قسمت هشتم)

[انصاف نیوز در این بخش به شکل روزانه به خبرهایی می‌پردازد که در رسانه‌های رسمی کمتر از آن‌ها گفته می‌شود]

* نهضت آزادی در بیانیه‌ای در اعتراض به گزارش سازمان عفو بین‌الملل درباره‌ی اعدام‌های 67، این گزارش را «سوگیری علیه شخصیت‌های ملی جامعه‌ی ایران» نامید و نوشت: «نهضت آزادی ایران فراتر از دفاع از عملکرد سیاسی مدیران جمهوری اسلامی از جمله، مهندس ميرحسین موسوي، ناسازواری رفتار سیاسی و رویکردی مذموم را یادآور می‌شود که اتهامات غیرمستند و بهانه‌هایی نامعتبر را دست‌مایه مقاصد نامطلوب و معارض با منافع ملی و امنیت ملی ایران کرده‌اند. طی چند سال گذشته اپوزیسیون برانداز مقیم خارج با بهره‌گیری از ظرفیت شبکه‌های تلویزیونی فارسی‌زبان و مستندسازی‌های یک طرفه، خط تخریب سرمایه‌های اجتماعی جنبش اصلاحات را برگزیده‌اند اما آن‌چه شگفت‌آور و بلکه تاسف‌بار به نظر می‌رسد و موضوع بیانیه حاضر است؛ عدول سازمان عفو بین‌الملل از اصول «بی‌طرفی» است که در نهایت، نه تنها نقشی آگاهی‌بخش ایفا نمی‌کند، بلکه حکایت از هم‌سویی این سازمان معتبر با اهداف و جهت‌گیری‌های هم‌سو با جریانات سیاسی براندازی دارد که هرگز تعهدی نسبت به اصول عالیه اعلامیه جهانی حقوق بشر نداشته‌اند».

* زهرا رحیمی، مدیر عامل جمعیت امام علی و همسر شارمین میمندی نژاد، موسس این جمعیت با اعلام بی‌خبری از وضعیت آقای میمندی‌نژاد در زندان در توییتر نوشت: «بازپرس محترم پرونده امروز هم در جواب بنده که نگران حال همسرم هستم فرمودند با بنده کاری ندارند و اگر کار داشتند احضاریه می فرستند درب منزل. جدن شرمنده فرمودید بنده را که دو هفته است از حال همسرم کاملا بی خبرم».

* وکیل روح‌الله زم در فرانسه با بیان ادعاهایی از احتمال نقش داشتن «افراد نفوذی» در دفتر آیت‌الله سیستانی در ماجرای دستگیری موسس آمدنیوز سخن گفت.

* یادداشت انتقادی حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه‌ی کیهان خطاب به آیت‌الله سیدعلی سیستانی با انتقادات و اعتراضاتی در ایران و عراق همراه شده است. برخی شنیده‌های تایید نشده از تذکر به آقای شریعتمداری خبر می‌دهد.

* میرحسین موسوی در تماسی تلفنی با بیت آیت‌الله صانعی، درگذشت این مرجع تقلید را تسلیت گفت.

* برخی نهادهای صنفی کارگری با صدور بیانیه‌ای به اجرای حکم دادگاه نوید افکاری، که چند روز پیش به اتهام قتل اعدام شده اعتراض کردند.

* کانون نویسندگان ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد سه عضو این کانون به نام‌های رضا خندان مهابادی، بکتاش آبتین و کیوان باژن به زندان اوین منتقل شده‌اند.

* در حالی‌که مسئولان برنامه‌ی تلویزیونی «چراغ مطالعه» از پخش این برنامه با حضور جعفر شیرعلی‌نیا، پژوهشگر تاریخ جنگ خبر داده بودند، در آخرین لحظات مجوز پخش برنامه از سوی صداوسیما لغو شد!

* رضا خندان، همسر نسرین ستوده اعلام کرد که او به اعتصاب غذای خود پایان داده است. در روزهای اخیر انتقال خانم ستوده به بیمارستان به دلیل عوارض ناشی از اعتصاب غذا و بازگرداندن مجددش به زندان خبرساز شده بود.

[قسمت‌های گذشته‌ی «حوالی خط قرمز با انصاف» را می‌توانید در اینجا بخوانید]

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا