خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای مخالفت رهبری با خرید موشک از شوروی

سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفت: در دوران شوروی پیشنهادات خوبی در زمینه موشک از جمله موشک‌های اسکاد و سکوهای پرتاب داشتیم؛ ما همه شیفته‌ انعقاد قرارداد بودیم اما مقام معظم رهبری هربار مقاومت کردند؛ در آن روزها تحقیقات ما در حوزه موشکی در حال انجام بود و ما تبعیت کردیم؛ اگر آن روز آن خریدها انجام می شد، امروز این پیشرفت‌ها وجود نداشت. امروز موفق شده‌ایم که در بسیاری از حوزه ها به خودکفایی برسیم.

امیرعلی حاجی زاده

به گزارش ایسنا، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دائمی توانمندی‌های راهبردی هوافضای سپاه که در پارک ملی هوافضا برگزار شد، با تاکید بر اینکه امروز مجموعه هوافضا و پیشرفت‌های این حوزه در جایگاه بسیار ممتازی در دنیا قرار دارد، اظهار کرد: چنانچه امروز درباره موشک های زمین به زمین، موشک‌های کروز، هواپیماهای بدون سرنشین و حوزه های فضایی، رادار و جنگال حرف می‌زنیم، این حوزه ها در تراز جهانی است و می‌توانیم با قدرت بگوییم که حداقل در بین 10 کشور برتر دنیا در این زمینه هستیم.

وی با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس با بیان اینکه «دفاع مقدس گنجی با محصولات متنوع است»، خاطرنشان کرد: یکی از گنجینه های دفاع مقدس حوزه دستاوردها و فناوری ها است؛ در دوران دفاع مقدس از امام آموختیم باید خودکفا و قوی باشیم و بدون خوداتکایی نمی‌توانیم بر دشمنان غلبه کنیم؛ این روند در دوران مقام معظم رهبری هم ادامه یافت؛ البته اینگونه نبود که ما در مسیر خود دچار آفت نشویم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه ادامه داد: در دوران شوروی پیشنهادات خوبی در زمینه موشک از جمله موشک‌های اسکاد و سکوهای پرتاب داشتیم؛ ما همه شیفته‌ انعقاد قرارداد بودیم اما مقام معظم رهبری هربار مقاومت کردند؛ در آن روزها تحقیقات ما در حوزه موشکی در حال انجام بود و ما تبعیت کردیم؛ اگر آن روز آن خریدها انجام می شد، امروز این پیشرفت‌ها وجود نداشت. امروز موفق شده‌ایم که در بسیاری از حوزه ها به خودکفایی برسیم.

سردار حاجی زاده گفت: در گذشته دستیابی ما به بسیاری از دستاوردها باورپذیر نبود، اما امروز این موضوع باورپذیر شده است. در همین راستا نیز امروز نمایشگاهی از توانمندی‌های راهبردی هوافضای سپاه برپا شده است. در این نمایشگاه بنای‌مان بر این است تا ضمن ارائه تاریخچه‌ای از هوافضا، در جلسات چهره به چهره با دعوت و قبول درخواست مجموعه های مختلف دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان بتوانیم به بخش نخبگانی کشور الگو و روش رسیدن به این توانمندی را منتقل کنیم.

وی در پایان با اشاره به اقدامات انجام شده توسط شهید طهرانی مقدم در حوزه هوافضا خاطر نشان کرد: شهید طهرانی مقدم ۳۶ سال پیش این مسیر را آغاز کردند و ۹ سال پیش به شهادت رسیدند اما امروز این مسیر همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا