خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش فلاحیان به هاشمی درباره‌ی تندروها

خاطرات هاشمی (۱۱)

تلخیص: ناصر غضنفری، انصاف نیوز: 

يكشنبه 5 خرداد 1370

آقاي اكبر تركان وزير دفاع آمد. همراه محسن و مهدى و محافظان، با هلي‌كوپتر از منظريه به خُجير رفتيم و وضع منطقه را ديديم. سپس در سالن، گزارشى از پيشرفت كار ساخت موشك نازعات ارائه كردند و فيلمى از آزمايش‌هاي موفق آن را نمايش دادند. اين موشك تا برد 150 كيلومتر توليد مى‌شود.

از سايت صحرايى و تونل‌هاى جالبى كه زير كوه حفر كرده‌اند و از لانچرهاى پرتاب بازديد كرديم؛ قسمتى از كار ساختمانى اين مركز، در زمان مسئوليت محسن ساخته شده است.

دوشنبه 6 خرداد

ساعت ده صبح، آقاى نصیری، رييس ایرنا آمد. گزارشى از وضع آوارگان و استان‌هاى غربى كشور را داد و گفت براى جلب عواطف كُردها، كارهاى فرهنگى بهترى مى‌شد انجام داد. براى تامين وسايل نقليه استمداد كرد.

آقاى مجيد انصارى، نماينده زرند آمد؛ براى نيازهاى زرند منجمله دانشگاه آزاد اسلامى و بهدارى استمداد نمود و به نحو ظريفى از تندى‌هاى اظهارات نمازجمعه گله كرد. گفتم مى‌توانستند آنها هم مثل خط ديگر، با اظهاراتى مطلب را از خود دور كنند. در مورد طرح مجلس درخصوص بنادر آزاد، تذكر دادم كه اگر همين‌جور كه هست رأى بياورد، ضرر زيادى وارد مى‌كند.

سرشب آقاي علي فلاحيان وزير اطلاعات آمد و گفت تندروها از اظهارات و بيانيه‌ها ناراحتند و دارند براى نوعى جواب دادن آماده مى‌شوند.

سه‌شنبه 7 خرداد

آقاي آدريان ناستازه وزير امورخارجه رومانى آمد؛ نامه رييس جمهورشان را آورد كه مرا به رومانى دعوت كرده و خواستار توسعه روابط است. گفت وضع نظم و توليد رومانى خراب است و نگرانى دارند.

نماز جماعت در مجلس به امامت من خوانده شد. چند نفر سئوالاتى مطرح كردند و از اظهارات من در نماز جمعه، گله‌اى از موضع ضعيف كردند و براى رفع تشنج، تقاضاى كمك نمودند.

محافظه‌كاران پيام تندى امضا كرده‌اند و راديكال‌ها تقاضا داشتند كه جلوي‌شان را بگيرم. صحبت كردم و جواب سئوالات را دادم ؛ قانع شدند. شام خورديم. مراجعات نمايندگان زياد بود. با آقاى كروبى، رييس مجلس شوراي اسلامي مصاحبه مشترك انجام داديم.

منبع: خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال 1370

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. نمی دانم چرا نمی نویسید که منظور از تندرو ها در این متن جریان مجمع روحانیون و سازمان مجاهدین انقلاب هستند که بعدها به نام اصلاح طلبان تغییر نام – و نه تغییر منش – دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا