خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنشی به نامه‌ی مدیر کیهان به آیت الله سیستانی: گر حکم شود که مست گیرند

حجت الاسلام شهاب الدین حائری شیرازی، فرزند مرحوم آیت الله حائری شیرازی، نماینده‌ی سابق ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه‌ی شیراز، در یادداشتی تلگرامی به نامه‌ی اخیر حسین شریعتمداری، مدیر تندروی روزنامه‌ی اصولگرای کیهان خطاب به آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر تشیع، واکنش نشان داد.

به گزارش انصاف نیوز، متن کامل یادداشت آقای حائری شیرازی در پی می‌آید:

اخیراً آقای حسین شریعتمداری نماینده رهبری در نشریه کیهان طی نامه‌ای به آیت الله العظمی سیستانی به ایشان انتقاد نموده که چرا گفته‌اند انتخابات عراق زیر نظر سازمان ملل متحد انجام شود تا سلامت آن تضمین شود.

البته بعداً برخی علاقه مندان آیت الله توضیح دادند که شاید نظر مرجع عالی شیعیان بر نظارت صحیح خود مسئولان ذی صلاح عراقی بوده وسخن ایشان تحریف وسپس نقد شده است اما به هر حال نقد بزرگان حق عامه مردم ومن جمله اقای شریعتمداری است.

سخن بنده اما روی دیگری از استدلال ایشان است چرا که اقای شریعتمداری به آیه شریفه “ولا ترکنوا الی الذین ظلموا_به ظاللمها تکیه نکید “استدلال نمودنده اند در رد تکیه بر سازمان ملل …

برای بنده سؤال ایجاد شده که آیا حاکمان ایران خودمان هم مشمول این آیه نمی‌شوند؟

ساده بپرسم حاکمان ایران ظالم نیستند؟

وقتی بدون در نظر گرفتن وظیفه شرعی حفظ جان و مال و آبروی مسلمین به وسیله تقیه در مقابل دشمنان، در عصر غیبت و بدون در نظر گرفتن اولویت‌ها و ضرورت‌ها و توان مردم، اسایش و آرامش و رفاه مردم را قربانی شعارهای غیر عملی مثل آزادی فلسطین و یا تحقیر و مقابله و دشمنی با آمریکا می‌کنیم آیا حکام ما ظالم محسوب نمی‌شوند؟

مگر چه تفاوتی بین آمریکا و دیگر ابرقدرت‌ها مثل انگلیس و چین … است که ما تمام توان ملت را به پای در افتادن با این فرعون زمانه گذاشته‌ایم و با باقی فرعونها رابطه عادی برقرار کرده‌ایم؟

آیا این غیر از تعصب ورزی بر یک نظریه سیاسی آیت الله خمینی رهبر فقید انقلاب است؟

حال آنکه توش وتوان ملت و مشروعیت مردمی و مقبولیت نظام بر سر این تعصب ورزی در حال از بین رفتن است.

یا وقتی برای منتقدین دلسوز عملکرد نظام، انواع تضییقات را درست می‌کنیم و آخر الامر وقتی ساکت نشدند به جرم تشویش اذهان عمومی، پرونده سازی می‌کنیم وبه زندانشان می‌افکنیم.

آیا این نحوه برخورد با منتقد، مصداق بارز ظلم نیست؟

جناب شریعتمداری

گر حکم شود که مست گیرند

در شهر هر آنچه هست گیرند

عملکرد خود شما در روزنامه کیهان که افراد را بدون دلیل روشن به جاسوسی متهم می‌کنید تا آنجا که رهبری مجبور می‌شود در خطبه‌های جمعه و دیدار با مسئولان وقت، شما را به رعایت انصاف دعوت نموده و به‌واسطه نسبتهای بی دلیلتان به دیگران شما را توبیخ کند (1) مصداق بارز ظلم است.

۱) اشاره به مقاله اقای شریعتمداری است که اسفندیار رحیم مشائی را به رابطه با اسرائیل وامریکا متهم ساخت

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. من و امثال حسین شریعت مداری حقی نداریم که از مرجع عالیقدر خود انتقاد نماییم این بی حیائیها بود که شمر پا بر روی سینه امام حسین ع نهاد در زمان اختلاف آیت الله خمینی با ایت الله شریعت مداری یکی از علما فرمود عوام حق دخالت بین دو مرجع را ندارند آنها خودشان زبان خاص خود را دارند و ما باید نظاره گر باشیم نه قاضی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا