خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شهرداری منتظر است اسلام آباد خراب شود تا ارزان بخرد

یکی از مخاطبان انصاف نیوز به نام «مجید اصلاحی» در کامنتی ذیل خبر «سی سال مقاومت اسلام آباد در دل سعادت آباد تهران» نوشت:

تخصص در کار و انسانیت خوب چیزیه که نه شهرداران در طی این سال‌ها ازش برخوردار بودن نه شما و خبر گزاریهای مختلف دیگر.

شما از اشخاصی سوال کردین که ساکنین حداقل 20 سال پیش اسلام آباد هستند. بهتر است از ساکنینی که قدمت بیشتری دارند سوال میکردین تا به حقایق نزدیکتر بشین. اسلام آباد یا همان (باغچاله ونک) قدمت صدساله دارد. درواقع زمین‌های کشاورزی وتوتستان های ونکی‌ها بوده است.

این منطقه دارای تعداد زیادی حلقه قنات بوده که تعدادی هنوز آب دارند و تعداد زیادی توسط شهرداری‌های وقت هدایت شده به قسمت‌های مختلف تهران. به‌عنوان مثال تعدادی از قنات‌ها کانال کشی شدند به سمت پارک گفتگو حوالی گیشا. تعدادی از سرچشمه‌ها نیز از منطقه ده ونک بود که بسته شد.

خانه‌های اصلی که میتوان گفت محله اصلی اسلام آباد است؛ بلوار میرمالک واقع در ضلع شرقی رودخانه درکه، حد فاصل پل مدیریت تا آتی ساز است. کل اون ملک‌ها کوچه‌های محمدی، ابوذر و اسلامی است. همه‌ی این کوچه‌ها در حدود سال‌های 1352 تا 1360 ساخته شده‌اند. کوچه‌ی محمدی مهندسی ساخت و طبق نقشه ساخته شده است.
مسجد شهید چمران در سال 1362 به دست اهالی ساخته شده است. در کنارش مدرسه شهید عارف نصب ساخته شد که کلاس‌هایش کانکس بود. متاسفانه با اینکه ملک مدرسه وقفی بود شهرداری آن را مصادره کرد. هیچ ارگانی هم جوابگو نیست.

از دل بچه‌های اسلام‌آباد افرادی بیرون آمدند که حالا سمت‌های نسبتا مهمی در کشور دارند. از جمله دکتر، وکیل، مهندس، متخصص و…

به نظر من دلیل این وضعیت اسلام آباد اینگونه است چون منطقه مسطحی نسبت به زمین‌های منطقه دارد. چون زمین‌های کشاورزی و باغ بوده برای انبوه‌سازی عالی است.

به دلیل اینکه ساکنین موفق به دریافت سند منگوله‌دار نشدند؛ شهرداری به نظاره نشسته تا به مرور املاک تخریب شود و عملا برای ساکنین قابل سکونت نباشه سپس املاک را با قیمتی ناچیز از چنگ مالکین دربیارود.

این چکیده‌ای از حقایق اسلام آباد با ارزش بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا