خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رائفی پور مصاحبه با انصاف‌نیوز را قبول نکرد | چند سوال

«علی اکبر رائفی پور» سخنران اصولگرا مصاحبه با انصاف نیوز را قبول نکرد.

به گزارش انصاف نیوز رائفی پور پیش از این در سال 1396 یک مصاحبه درباره‌ی شخصیت «کوروش» پادشاه هخامنشی با تیتر ««کوروش» در آخرالزمان بازمی‌گردد!» با انصاف نیوز انجام داده بود. درخواست مصاحبه‌‌ی دوباره را قبول نکرد.

او در یکی از فیلم‌های منتشر شده توسط دفتر خود در توضیح حواشی اخیر خود از جمله ماجرای «پاد اسکای» چندین بار نام انصاف نیوز را آورد. خبرنگار ما برای گرفتن وقت مصاحبه با دفتر «جنبش مصاف» تماس گرفت و روابط عمومی این نهاد پس از چند روز پاسخ منفی داد.

روابط عمومی مصاف دلیلی برای رد کردن این درخواست نیاورد و از اعلام کرد رائفی پور در پاسخ به این درخواست بدون آوردن دلیل صرفا نه گفته است.

روایت رائفی پور از حمله‌ها به او وچند سوال

دز فیلمی که رائفی پور چندین بار به انصاف نیوز اشاره می‌کند او اخبار مربوط به خود را از ماجرای «پاد اسکای» شروع می‌کند. رائفی پور درباره‌ی چرایی ورود او به ساخت این دستگاه اینگونه توضیح می‌دهد: زمانی که در امیرآباد به خاطر ورود یک پهباد دستی به منطقه ممنوعه تیر هوایی زدند من ناراحت شدم؛ چراکه بچه‌های ما در سوریه شهید می‌شدند که زن و بچه‌ی ما صدای تیر نشنوند. پس شروع کردم به تلاش برای حل این مشکل. یک شرکت دانش بنیان ثبت کردیم و کار را شروع کردیم.

وی ادامه می دهد: قبل از رونمایی ما نگفتیم که این شرکت متعلق به مصاف است و حتی دولتی‌ها در جلسات شرکت می‌کردند و نیازمندی‌هایشان را می‌گفتند. قبل از رونمایی محصول هم ما آن را 40 تا 50 بار تست کردیم و حتی یک بار هم خطا نداشت. اکثر تست‌ها هم در خارج شهر و مناطق نظامی بود.

علی اکبر رائفی پور، در بخش دیگری از صحبت‌ها، خود را مستقل معرفی می‌کند. آیا ممکن است هر شرکت مستقلی اجازه ساخت و تست چنین دستگاهی را در پادگان های نظامی داشته باشد؟ اصولا نهادهای نظامی با چه معیاری از بین مستقلین انتخاب می‌کنند که چنین وسیله‌ی حساسی که به گفته‌ی سخنگوی وزیر ارتباطات خطرناک است را بسازند و تست کنند؟

او مدعی می‌شود رسانه‌ها به خاطر شوخی او با وزیر ارتباطات به او حمله کرده اند و ادامه می‌دهد: در زمان رونمایی ما یک شوخی با آقای وزیر اطلاعات کردیم. آن زمان آقای وزیر یک توییتی کردند که به نظر شما اسم پهباد چه باشد و یکی گفته بود «پپه» که می شود مخفف پهباد پست هوایی، ما هم شوخی کردیم که اگر آن پپه است این محصول پاد اسکای هم پپه کش بر وزن «پشه کش».

رائفی پور با اشاره به مصاحبه‌ی انصاف نیوز با «سید جمال هادیان» مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات ادامه می‌دهد: این شوخی روی جلسات ما اثر گذاشت. سفارش دهنده‌ی این دستگاه‌ها اصولا برای ارگان های نظامی و… است و ما به سفارش برخی این کار را کرده بودیم آن ها یکی یکی کنسل کردند کار را. فردای آن روز یا در همان روزی بود که سخنگوی وزارت ارتباطات مصاحبه ای کرد که برداشت های بسیار عجیب و غریبی از آن شد.

او در بخشی از صحبت های خود به این اشاره می‌کند که از کشورهای خارجی مانند قطر می خواهند این سامانه‌ی «پاد اسکای» را از موسسه ی او خریداری کند. سوالی که درباره‌ی این بخش از صحبت های رائفی به وجود می‌آید این است که آیا ممکن است کسی که در حوزه‌ی نظامی فعالیت دارد و محصولی چنین حساس تولید کرده با کشورهای خارجی مانند قطر وارد مذاکره شود و مظنون به جاسوسی نشود؟ بسیاری از متهمان به جاسوسی تنها به خاطر اینکه با شرکت های خارجی ارتباط داشتند به این عنوان مجرمانه متهم شده اند.

سایت‌ها به صورت هماهنگ به رائفی پور حمله می‌کنند؟

رائفی پور ضمن ادعای هماهنگی سایت های خبری با هم نوشت: از اینجای بحث 49 خبرگزاری، سایت و… به طور همزمان و هماهنگ این اخبار را منتشر کردند. خبری که منتشر شده بود این بود که نزدیک بود این سامانه اختلالاتی ایجاد کند که یک هواپیما سقوط کند. کار تا جایی پیشرفت که سقوط هواپیمای اکراینی را هم به ما نسبت دادند.

این سخنران که در بخش هایی از صحبت خود را رسانه ای معرفی می کند و می گوید در رسانه کار کرده در ادامه می‌گوید سایت های مختلفی مثل اعتماد آنلاین؛ بهار نیوز نزدیک به طیف احمدی نژاد، انصاف نیوز، همشهری آنلاین، انتخاب روی این خبر کار کردند. العربیه عربستان نجس سعودی و ایران اینترنشنال هم این خبر را کار کردند. چه کار کردید که او هم خوشحال است.

نکته قابل توجه درباره ین بخش از سخنرانی رائفی پور این است که متوجه این موضوع نشد که اکثر سایت هایی که از او نام برده بود خبر انصاف نیوز را بازنشر کرده بودند و خبری برای او کار نکرده بودند. باز نشر خبر توسط سایت های خبری امری متداول است و تعداد زیادی خبر هر روز توسط سایت‌ها بازنشر می‌شود.

اشتباه دیگر آقای رائفی پور این بود که سایت بهارنیوز که نزدیک به اصلاح‌طلبان است و سابقه طولانی دارد را به احمدی نژادی ها مربوط دانست.

او در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: ما خواستیم به خیلی از خبرگزاری ها جوابیه ارسال کنیم که هرکدام به بهانه ای پاسخ ما را منتشر نکردند. مارا هم که تلویزیون راه نمی‌دهند؛ ما مجبور شدیم که در صفحه‌ی مصاف پاسخ آن‌ها را بدهیم.

انصاف نیوز به عنوان اولین انتشار دهنده‌ی این خبر؛ هیچ جوابیه‌ای  از طرف موسسه مصاف دریافت نکرده و همچنان آماده‌ی انتشار هر جوابیه‌ی از طرف رائفی پور است. با این وجود پاسخ آقای رائفی پور در توئیتر و گزارش خبرگزاری فارس درباره‌ی پاد اسکای را منتشر کرد. حتی تمام کامنت‌های طرفداران آقای رائفی پور که معولا دارای توهین به سایت بود را نیز منتشر شد.

او در بخش دیگری اشاره می‌کند که: انصاف نیوز صادق زیبا کلام که اصلاح طلب است و صبح تا شب به احمدی نژاد فحش می‌دهد را آوردند کنار یک روحانی طرفدار احمدی نژاد که جفتشان علیه بنده حرف بزنند. اینها خواستند همه را با تمام قوا بیاورند.

توضیح درباره‌ی مصاحبه‌ای که رائفی پور به آن اشاره می‌کند: انصاف نیوز معمولا برای گزارش‌های خود دو کارشناس از دو سوی متفاوت یا متضاد را انتخاب می‌کند.

کسانی بودجه میلیاردی می‌گیرند که ترند سازی کنند

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود می‌گوید: قبل از این هم من گفته بودم که این فعالان محیط زیستی جاسوس‌اند و کاوه مدنی را فراری داده‌اند. همین انصاف نیوز اصلاح طلب رفته بود با یک کارشناس بازنشته وزارت اطلاعات مصاحبه کرده بود که نه اینها جاسوس نبودند؛ جاسوسی تعریف دارد و… بعد از آنطرف فرهیختگان اصولگرا در متن خود اشاره می‌کند به همین موضوع محیط زیستی‌ها. اینجا متوجه نفوذ می‌شوید. من اینجا می‌فهمم، این وهم نیست.

نکته جالب توجه درباره‌ی این بخش از گفته‌های آقای رائفی پور این است که معمولا سایت‌های خبری برای تهیه گزارش به خبرهایی که پیش از این تولید شده مراجعه می‌کنند و از آنها استفاده می‌کنند. چکونه ممکن است کسی از اینکه رسانه ای از خبر رسانه‌ی دیگر استفاده کرده این استدلال را کند که آنها با هم ارتباط دارند؟ اینکه بی بی سی فارسی از تسنیم و فارس خبری را بازنشر کرده و به آنها اشاره می‌کند، آیا نشان از ارتباط برنامه ریزی شده‌ی بین بی بی سی و تسنیم است؟

در اواخر صحبت‌های خود رائفی پور می‌گوید آنهایی که به اصطلاح او را می‌زنند انگیزه‌های متفاوتی دارند؛ بنا بر ادعای او، یکی از این انگیزه‌ها این است که برخی بودجه می‌گیرند که چیزی را در توییتر ترند کنند ولی نمی‌توانند در حالی که موسسه‌ی او «با دستان خالی» می‌تواند ترند جهانی بسازد.

موسسه مصاف که مجوز رسمی امر به معروف و نهی از منکر دارد بر خود لازم نمی‌بیند تا این موسسات را که برای ترند سازی بودجه می گیرند، معرفی کند؟ آیا در وضعیت فعلی صرف بودجه‌های میلیاردی به گفته‌ی رائفی پور برای ترند کردن یک کلمه در توییتر صحیح است؟

در ادامه فیلم کامل این سخنرانی را میبینید:

انصاف نیوز همچنان آماده مصاحبه با رائفی پور است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. انصاف نیوز
    جان هر کی دوست داری ک… نگو آخه رائفی پور کی گفته اصولگراست
    شما ها میمیرید زر نزنید
    خب تابلو دارید رائفی پور رو تخریب ی کنید هر پتسی هر مطلبی رو گذاشتید برای تخریب رائفی پور بوده
    پس دری وری نگید ای کاش این رئیس جمهور به سردبیرتون یه پستی میداد مثل مدیر کانال تلگرامیش تا این قد نمی سوختی
    شاید هم داده

    6
    2
    1. خوشم میاد همتون دنبال این هستید که رائفی پور یکچیزی بگه و شما گارد بگیرید آخه احمق هاحداقل به عنوان یک نفری که 1000بار حرف درست زده و کرونا رو پیش بینی کرده بهش فکر کنید

      4
      2
  2. خوشم میاد همتون دنبال این هستید که رائفی پور یکچیزی بگه و شما گارد بگیرید آخه احمق هاحداقل به عنوان یک نفری که 1000بار حرف درست زده و کرونا رو پیش بینی کرده بهش فکر کنید

    5
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا