خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حوالی خط قرمز با انصاف (قسمت نهم)

[انصاف نیوز در این بخش به شکل روزانه به خبرهایی می‌پردازد که در رسانه‌های رسمی کمتر از آن‌ها گفته می‌شود]

*گفت‌وگوی بابک پاک‌نیا، وکیل امیرحسین مرادی، از متهمین حوادث آبان98 با بی‌بی‌سی درباره‌ی خودکشی پدر او که در آن گفته بود «شخصی با خانواده‌ی مرادی تماس گرفته و می‌گوید اگر با برنامه‌ی ما مصاحبه نکنید جان امیرحسین در خطر است و اگر سکوت کنید جنازه‌ی فرزندتان را تحویل خواهید گرفت»، با برخی گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی نام این خبرنگار همراه شد و برخی از مسیح علی‌نژاد به‌عنوان فردی یاد کردند که چنین صحبتی را با خانواده‌ی امیرحسین مرادی داشته است. ساعتی قبل آقای پاک‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز با رد این گمانه‌زنی درباره‌ی هویت فردی که از خارج از کشور با خانواده‌ی مرادی تماس گرفته است، گفت: «کسانی که تماس گرفتند شماره‌های آنها موجود است البته اسامی آنها را نمی‌دانم. در تماس‌هایی که داشتند خیلی بی اخلاقی کردند و به دروغ گفتند که بچه‌ی شما در صف اعدام است و جنازه بچه‌تان را تحویل خواهند داد؛ بیایید صحبت کنید! متاسفانه از راه‌های غیر اخلاقی به دنبال تهیه‌ی خبر بودند. به هرحال به قدری فشار روانی به خانواده که در شرایط روحی بدی بودند این تماس‌ها شرایط را بدتر می‌کرد.چند روز که بگذرد و مراسم تشییع پدر امیرحسین مرادی انجام شود، حتما شماره‌ها و کسانی که تماس گرفتند را رسوا می‌کنم».

*رضا پهلوی با انتشار پیامی ویدئویی که نام آن را «پیمان نوین» نهاده است خواستار اتحاد مخالفان جمهوری اسلامی ایران شد و گفت: «هیچ شخص یا گروه یا نیرویی به تنهایی نمی‌تواند ما را نجات بدهد». این پیام آقای پهلوی با واکنش‌های متفاوتی در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد. برخی کابران توییتر که منتقد این پیام بودند با ادبیاتی طنز و کنایه‌آمیز با آن مواجه شدند و برخی نیز با یادآوری شرایط کشور در رژیم گذشته خواستار موضع‌گیری شفاف فرزند محمدرضا پهلوی نسبت به دوران سلطنت پدر و پدربزرگش شده‌اند.

*همسر بهنام محجوبی، از دراویش زندانی از انتقال او به «امین‌آباد» خبر داده است. خانم حسینی در توییتر نوشت: «همسرم را در حالی که به خاطر قطع داروهایش نیمی از بدنش فلج شده به امین‌آباد منتقل کردند».

*گزارشگران بدون مرز از انتقال سهیل عربی به زندان رجایی‌شهر خبر داد. آقای عربی چند روز پیش با انتشار یک فایل صوتی از وضعیت نامناسب زندان فشافویه گفته بود.

*جمعی از نویسندگان و چهره‌های فرهنگی جهان همچون مارگارت اتوود، آریل دورفمن و پل استر با امضای نامه‌ی انجمن قلم آمریکا خطاب به رئیس‌جمهور روحانی خواستارآزادی نسرین ستوده و دیگر زندانیان سیاسی شدند.

*کریم محمدی با انتشار یادداشتی نسبت به وضعیت دخترش، نرگس محمدی، در زندان اعتراض کرد.

*فاطمه کروبی در گفت‌وگو با روزنامه‌ی اعتماد نسبت به تداوم حصر اعتراض کرد و گفت: «حصر ۱۰ساله انگار پایانی ندارد. ۱۰ سال گذشته و زندگی ما در اختیار نیروهای امنیتی است. البته همکاری می‌کنند اما مشکلات خاص خود را هم دارد. اگر تنها محدودیت در فعالیت سیاسی است، انتظار داریم حداقل فضایی به وجود آورند که زندگی مناسب با شرایط سن ۸۳سالگی ایشان و من باشد».

*مسئولان امنیتی عربستان مدعی بازداشت تیمی مرتبط با سپاه پاسداران شده‌اند.

*ادعای انتقال سلاح از ایران به ارمنستان که با انتشار فیلم‌ و عکس‌هایی هم همراه شده بود واکنش وزارت امور خارجه را در پی داشت. سفارت ایران در جمهوری آذربایجان این خبرها را تکذیب و اعلام کرد: «مطابق بررسی ها و استعلامات به عمل آمده از نهادهای ذیربط رسمی جمهوری اسلامی ایران، انتقال هیچگونه سلاح و نفراتی که در فیلم های جعلی و مشکوک در شبکه‌های مجازی منتشر شده، صحت ندارد و هدف اصلی این شانتاژ های تبلیغاتی، تخریب مناسبات برادرانه و دوستانه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان می‌باشد که البته موفق نخواهند شد».

[قسمت‌های گذشته‌ی «حوالی خط قرمز با انصاف» را می‌توانید در اینجا بخوانید]

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا