خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قزلجه: آقای قالیباف تکذیب نکنید، این هم سند «تبصره» احضار دختران بدحجاب زیر ۱۸ سال به کلانتری‌ها

خبرآنلاین نوشت: قانونی که به این مهمی زندگی اقشار مختلف مردم را تحت تاثیرقرار می دهد، چرا باید ببرید ودر پستو بررسی کنید،آن هم در کمیسیونی که ۱۱ نفر هستند و با ۸ نفر آنها می توانند قانون بنویسند؟چرا می خواهید این موضوع مخفیانه بررسی شود؟

 هفته پیش بود که بالاخره لایجه حجاب پس از بررسی های فراوان کمیسیون های قضایی و فرهنگی مجلس برای تصویب به صحن مجلس رسید، لایحه ای که در همان بدو ورود به صحن پیش از آغاز جلسه علنی، با برگزاری جلسه فراکسیون انقلاب اسلامی (اکثریت) مواجه شد و بنا بر نظر اعضای این فراکسیون این لایحه با استفاده از ظرفیتی که در اصل ۸۵ قانون اساسی وجود دارد، اصل ۸۵ ی شده، در کمیسیون بررسی می شود تا در مدتی که مجلس معین می‌کند به صورت آزمایشی اجرا شود. امروز هم بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به لایحه یک‌فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در اجرای ماده ۱۶۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی قرار داشت که پس از استماع نظرات مخالفان و موافقان با بررسی این لایحه بر اساس اصل ۸۵، نمایندگان با اکثریت آرا با این موضوع موافقت کردند. یکی از منتقدین این طرح نماینده بستان آباد بود که امروز در صحن مجلس در جریان بررسی تقاضای اعمال اصل ۸۵ در لایحه عفاف و حجاب گفت: در این لایحه حتی به حوزه دانش آموزی نیز ورود شده است؛ وقتی یک دانش آموز ۱۰ ساله‌ای در مدرسه ای خلاف این قانون عمل کند باید والدین که صبح دانش آموز خود را به مدرسه فرستاده‌اند، شب او را از کلانتری تحویل گیرند و این می‌تواند جامعه را بهم ریزد، طرح این موضوع واکنش رئیس مجلس را در برداشت و قالیباف خطاب به نوری گفت: اطلاعات شما کاملا غلط و اشتباه است؛ در هیچ جای گزارش کمیسیون نیامده که فرد و خانم زیر ۱۸ سالی احضار شده و به کلانتری برده می شود.وی ادامه داد: اینکه شما می گویید باید آنها را از کلانتری جمع کنید، کاملا دروغ محض است.اگر چه رئیس مجلس در ادامه عملکرد پادگانی خود به این نماینده فرصت دفاع نداد ولی نوری به تبصره ۵ ماده ۴۶ این لایحه اشاره کرد و خواهان قضاوت مردم و حقوق دانان در این مورد شد. خبرآنلاین در گفت و گو با غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان‌آباد شرح ماوقع را از وی جویا شد که در پی می آید:

امروز در مجلس بین شما و آقای قالیباف تنش ایجاد شد، بفرماید ماجرا چه بود و از کجا آغاز شد؟

امروز لایحه عفاف و حجاب در مجلس مطرح بود و من به عنوان مخالف صحبت کردم و در ده دقیقه فرصتی که داشتم استدلال های خودم را از منظر فکری و حقوقی مطرح کردم و گفتم این لایحه ای که تهیه و تنظیم شده است ایراد و اشکالات زیادی در حوزه های مختلف دارد. من این ایرادات را برشمردم و به چند نمونه از آنها که به صورت عینی و عملی می تواند نتیجه داشته باشدو منجر به آنها شود اشاره کردم.گفتم اینکه بخش خصوصی را مکلف می کنیم که باید از تاکسی و اسنپ گرفته تا پاساژ و محل کسب و کار دوربین بگذارد فیلم آن را تحویل نیروی انتظانی دهد هزینه‌بر است و برای مردم هزینه دارد. هم اینکه اگر کسی در آنجا مرتکب جرمی شود علاوه بر او خود صاحب کسب و کار هم جریمه می شود و دو تا شش ماه از درآمد سالانه اش کسر می شود ،در هر کسب و کاری اگر کسی دوبار بیاید و اینکار را انجام دهد درآمد یک ساله اش را از دست می دهد ،پس این چه تکلیفی است که داریم برای جامعه اعمال می کنیم؟ بعد نیز گفتم قانونی که به این مهمی زندگی اقشار مختلف مردم را تحت تاثیرقرار می دهد، چرا باید ببرید و در پستو بررسی کنید، آن هم در کمیسیونی که ۱۱ نفر هستند و با ۸ نفر آنها می توانند قانون بنویسند؟ چرا می خواهید این موضوع مخفیانه بررسی شود؟دلیل نمی شود چون این موضوع اصل ۸۵ ای شده است ما نمایندگان پاسخگو نباشیم که چه اتفاقی افتاده است،ما باید به مردم پاسخگو باشیم. بگذاریم تا در همین جا بررسی شود ،این همه پیشنهاد است و بگذارید پیشنهادات مطرح شود و مردم در جریان قرار بگیرند.

قزلجه: آقای قالیباف تکذیب نکنید، این هم سند «تبصره» احضار دختران بدحجاب زیر ۱۸ سال به کلانتری‌ها

برخی نمایندگان مدعی هستند چون پیشنهادات زیاد است می تواند زمان بر باشد و به این دلیل در صحن بررسی نمی شود ..

نه اتفاقا برعکس ،این موضوع در دستور امروز بود و فوریت هم دارد و اگر رای نمی آورد الان وارد آن شده بودیم و داشتیم بحث می کردیم،دستور بود. من همه استدلال ها را آوردم که حتی شورای نگهبان هم الان برای مواردی خیلی بزرگتر از این مثل قانون تجارت ایراد گرفته که چرا شما این را اصل ۸۵ ای می کنید. یکی از تبصره های مواد این لایحه ناظر بر این است که شما دختر بچه ۱۰ ساله ات را صبح به مدرسه می فرستی و عصر باید بروی از کلانتری تحویل بگیری و بیاورید.

آقای قالیباف این موضوع را کذب خواندند؟

بله بعد از صحبت های من آقای قالیباف گفتند این دروغ است و اینطور نیست و ما برای زیر ۱۸ سال تکلیفی در این قانون نداریم. من وقت ۷۵ ای خواستم که هم از خودم دفاع کنم و هم اینکه بگویم شما حق اظهار نظر ندارید و می توانید وقت بگیرید صحبت کنید که ایشان هیچ کدام از اینها را قبول نکرد و گفت من رئیس جلسه هستم ،تشخیص می دهم و وقت نمی دهم که شما از خودتان دفاع کنید. گفتم شما به من تهمت زدید و اینجوری نیست ،ایشان گفتند نه چرا تهمت؟ من تهمت زدم؟ و من تبصره ۵ ماده ۴۶ را نشان دادم . بد نیست این منتشر شود و خوانندگان ،مردم و حقوق دانان بخوانند و ببینند که آیا اظهارات ایشان که ما برای زیر ۱۸ سال هیچ تکلیفی در این قانون نداریم درست است و یا اظهارات من که دانش آموز ممکن است دست آخر به کلانتری سپرده شود؟ بحث و جدل ما در این حوزه بود و متاسفانه ایشان هم تهمت زدند و وقت دفاعی هم برای من ندادند،دست آخر هم کفتند من رئیس مجلس هستم و اینطوری تشخیص می دهم.این به معنای مدیریت پادگانی است.

تبصره ۵ لایحه حجاب – در خصوص محصلین و دانشجویان مراکز آموزشی که در داخل مراکز مرتکب بد پوششی یا کشف حجاب یا عدم رعایت حجاب شرعی شوند برای سه بار تعدد یا تکرار، کمیته انضباطی مرکز آموزشی صالح به رسیدگی بوده و مقررات انضباطی درباره آنها اجرا می شود و بار چهارم توسط کمیته انضباطی یا حراست مرکز آموزشی به فراجا جهت اعمال مقررات این قانون معرفی میگردند.

غیر از شما دوستان دیگری هم بودند که با شما هم نظر باشند؟

در اینجا ۴۹ نفر مخالف رای دادند و بقیه موافق و نتایج دقیقا با همان رای استمزاجی مشابهت داشت و ۷۳ درصد موافق بودند که به اصل ۸۵ برود که رفت و به زودی هم قانون خواهد شد. اما موضوعاتی که خیلی گسترده و وسیع نیست و بالای هزار تا ماده ندارد ۸۵ ی کردنش بغیر از مخفی کاری دلیل دیگری ندارد.

با توجه به تجربه ای که شما از طرح صیانت دارید ،آیا این لایحه نیز به همان صورت خواهد شد؟

طرح صیانت کمیسیون مشترک شد و برای آن آیین نامه ای درست کردیم که مذاکرات آن باید پحش مستقیم شود و خبرنگاران حضور داشته باشند و در آنجا فضا یک مقدار بازتر بود ،الان هیچ کدام ازاین امکانات در اینجا قید نشده و موجود نیست.

یعنی به مراتب از طرح صیانت هم پنهان کاری بیشتری خواهد داشت؟

بله،مطمئن باشید که پوشیده تر از آن رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا