خرید تور تابستان ایران بوم گردی

از آب نقاط مشکوک به آلودگی در خوزستان نمونه‌‌برداری می‌شود

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان با اشاره به طرح پیشنهاد بازدید مشترک کارشناسان علوم پزشکی و آبفا از نقاط مشکوک به آلودگی آب، گفت: تیم‌های مشترکی باید به این منظور تشکیل و از نقاط مختلف، نمونه‌برداری شود و با حضور کارشناسان هر دو دستگاه، نتایج و کیفیت آب مورد ارزیابی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا،  شریعتی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خوزستان که امروز (۹ مهرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: امید به زندگی، دسترسی به دانش و معارف، سطح زندگی و درآمد و معیشت مناسب، سه شاخص توسعه جامعه انسانی هستند و فعلا مهم‌ترین و حیاتی‌ترین شاخص توسعه انسانی، سلامت و ایمن ماندن از این پاندمی است.

وی با اشاره به وضعیت زیست بوم استان، افزود: سابقه بروز بیماری‌های منتقله از آب و غذا و وضعیت استان خوزستان، نیازمند مداخله و پیشگیری از وقوع این بیماری‌ها است؛ مدیریت کرونا نباید ما را از سایر معضلات بهداشتی غافل کند.

استاندار خوزستان با اشاره به طرح پیشنهاد بازدید مشترک کارشناسان علوم پزشکی و آبفا از نقاط مشکوک به آلودگی آب، از سوی مرکز بهداشت خوزستان، گفت: تیم‌های مشترکی باید به این منظور تشکیل و از نقاط مختلف، نمونه‌برداری شود و با حضور کارشناسان هر دو دستگاه، نتایج و کیفیت آب مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر هم بحثی در خصوص چگونگی و نقاط نمونه‌برداری وجود دارد، باید مطرح شود تا مساله انکار نشود و به زبان مشترکی برسیم. این کار تاثیری در ناظر بودن دانشگاه علوم پزشکی در این حوزه ایجاد نمی‌کند.

شریعتی بیان کرد: هر چند اقدامات بسیار زیادی در حوزه آب و فاضلاب خوزستان انجام شده و شرایط نسبت به گذشته بهبود یافته است اما هنوز مشکلات جدی در این حوزه داریم. در خوزستان به ویژه در اهواز در حوزه آب و فاضلاب کارهای خوبی انجام شده است و اگر مشکلات مطرح می‌شوند، نافی تلاش‌های انجام شده توسط دستگاه‌ها نیست. این زحمات ارزشمند است و در عین حال، مشکلات نیز عنوان می‌شود.

وی ادامه داد: کارهای خوبی در زمینه آبرسانی به روستاها انجام شده و برنامه‌هایی نیز در دست اقدام است. بنا است برای اکثر روستاهای استان خوزستان که دچار تنش آبی هستند، اقداماتی انجام دهیم و کیفیت و شرایط آب روستایی بهبود یابد.

استاندار خوزستان افزود: در زمینه طرح آب غدیر هم کارهای خوبی انجام شده و اعتباراتی تزریق شده است. در جنوب خوزستان بیشتر مشکلات آب در زمینه کیفیت است اما در قسمت‌های شمال و شرق استان بیشتر مشکل کمیت داریم که تلاش می‌شود مشکلات تا حد امکان کاهش یابد.

وی گفت: در زمینه آلایندگی هوا علاوه بر آلایندگی‌های صنعتی و فلرهای نفتی، معضل حساسیت‌های تنفسی پس از نخستین بارش‌های پاییزی ناشی از گرده‌افشانی درختان کنوکارپوس هم در هشت سال اخیر به مشکلات خوزستان افزوده شده و شرایط را نامناسب کرده است. در زمینه فلرهای نفتی اقدامات خوبی انجام شده و پروژه‌هایی اجرایی شده یا در حال اجرا است و یا تا دو ماه آینده اجرا می‌شوند.

شریعتی تصریح کرد: قراردادی به مبلغ ۳.۲ میلیارد دلار منعقد شده و با اجرای آن حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد فلرهای نفتی در سطح استان جمع‌آوری و تبدیل به خوراک برای پتروشیمی‌ها می‌شود.

وی عنوان کرد: در زمینه هرس درختان کنوکارپوس نیز شهرداری اهواز خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته عملکرد بهتری داشته و تا امروز ۷۰ درصد کار انجام شده است و ادامه کار هم باید به سرعت انجام شود تا قبل از بارش‌ها، درختان کنوکارپوس به صورت کامل هرس شوند. از این اقدام در سال‌های اخیر نتیجه گرفته‌ایم و جای تردید و شک علمی در آن نیست و هرس این درختان در این بازه زمانی، در شورای سلامت استان خوزستان به تصویب رسیده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا