خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مخالفت دانشجویان با یک قرارداد دانشگاه صنعتی ارومیه: نمی‌رویم

سرپرست دانشگاه صنعتی ارومیه گویا بدون اطلاع شورای دانشگاه و هیات رییسه، تفاهم نامه‌ای را امضا کرده که 18 نهاد دانشجویی با صدور بیانیه‌ی مشترکی، آن را به سود دانشگاه نمی‌دانند.

متن کامل بیانیه به همراه تصویر تفاهم نامه  که نسخه‌ای از آن در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته در پی می‌آید:

« بسمه تعالی»

بیانیه مشترک انجمن های علمی، کانون های فرهنگی، نشریات و تشکل های اسلامی دانشگاه صنعتی ارومیه
هیهات من الذله
آنچه می شنوید صدای دانشجوست
به یاری آقایان، مسوولین … 16 آذر امسال را ما مغموم و داغدار و شرمسار به سر بردیم چرا که چگونه دانشجویی ست دانشجویی که سکوت پیشه کند تا خانه اش را به یغما برند؟
امروز ما شرمساریم و این فریاد شرمساری ماست به یاری…
دانشگاه نوتأسیس کوچکی داریم در بهترین جغرافیای شهر… سال 85 که پای در آن نهادیم بیشترمان توی ذوقمان خورد و برخی حتی عزم دوباره کنکور دادن کردند…اما اینجا کسانی بودند که به ما درس زندگی آموختند. آموختیم “دیگران کاشتند ما بخوریم، ما بکاریم تا دیگران بخورند”، آموختیم “خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر آنکه  خودشان بخواهند” و ما خواستیم و آستین همت بالا زدیم و دوش به دوش اساتید و کارمندان تلاش کردیم تا دانشگاه کوچکمان را رشد دهیم… و “تلاش”، “زحمت” این عصاره ی پرورش دهنده ی روح آدمی آموختمان تا خشت به خشت دانشگاهمان را عاشقانه عزیز بداریم…

در نهایت دانشگاه کوچک ما اگر هیچ نداشت، صفا و صمیمیت خانواده را داشت. با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، عزم تغییر و بهبود اوضاعمان را به خصوص در زمینه صنفی جزم کردیم، نه از آن رو که بی کفایتی در کار بود، از آنرو که آرمان خواه بار آمده بودیم. آموخته بودیم به قله نگاه کنیم و اندیشیدیم و تصمیم گرفتیم تا در راه قله قدم بر داریم.
چه می دانستیم هیبت باد زمستانی هست! چه می دانستیم کادر مدیریتی جدید چنین ضعیف عمل می نمایند…
گرگ های دندان تیز کرده ی موج سوار را چه می شناختیم؟

آقایان مدتی بود صدای ادغام دانشگاه و فروش املاک آن به گوش می‌رسید. تا اینکه در 20 آبان ماه ریاست دانشگاه صنعتی تفاهم نامه‌ای را امضا نمود که بر اساس آن سایت 45 هکتاری جهتلو دانشگاهمان به همراه ساختمان 3000 هزار متری ساخته شده در آن به دانشگاه علوم پزشکی واگذار می شد. ریاست دانشگاه صنعتی متعهد شده بود که ساختمان‌های‌مان در بند را بدون در نظر گرفتن ارزش زمین به فروش برساند و در ازای اینها 17 هکتار از زمین‌های دانشگاه ارومیه در مقابل این دانشگاه به ما واگذار شود تا معادل ارزش ساختمان‌هایمان در بند برای ما ساختمان بسازند. پس ارزش زمین‌های ما در بند چه می شود؟ از طرفی طرح جامع دانشگاه ما برای زمین 45 هکتاری جهتلو طرح ریزی شده است نه زمین 17 هکتاری دانشگاه ارومیه یا زمین‌های بایر اطراف جاده شهید کلانتری. از اینها گذشته ما هرگز حاضر به ترک محل فعلی دانشگاهمان نخواهیم شد! مگر از اهمیت پیوند جامعه و دانشگاه خبر ندارید؟ حفظ سایت فعلی دانشگاهمان در مسیر بند اهم موارد است. حتی انتظار داریم که توسعه دانشگاهمان در حد امکان در مسیر بند و زمین‌های اطراف محل فعلی و یا پارک علم و فناوری و زمین های اطراف آن در مسیر روستای جانوسلو روی دهد و در صورت عدم امکان این امر پس از تلاش های فراوان، ضمن حفظ سایت فعلی، طرح جامع در همان زمین جهتلو پیگیری گردد.

این صدای حق طلبی دانشجوست که کسی را به یاری می طلبد! کسی کلاهش را قاضی کند: اموال دانشگاه مگر مایملک شخصی کسی ست که آن را معاوضه کند؟ آن هم 45 هکتار نزدیکی شهر را با 17 هکتار زمین در جایی بسیار دور از شهر و در میان سازه های دانشگاه ارومیه. به ما حق بدهید که بوی گس ادغام را استشمام کنیم، به ما حق بدهید فریاد سر دهیم چرا که ما بودیم که هر محرومیتی را تاب آوردیم تا دانشگاه “صنعتی” داشته باشیم، استانمان دانشگاه صنعتی داشته باشد. به ما حق بدهید که چشم دیدن فروش برجمان را نداشته باشیم… برجی که با قد کشیدنش بزرگ شدیم و دانه دانه تیرآهن های آن را از حفظیم و پیچ و مهره هایش را نیک می شناسیم…
صدای دانشجو را می شنوید؟ به  جایی رساندنمان که از بیرون خانواده کمک طلب کنیم! این خانه ی ماست که حراجش زده-اند. حق الناس است که پایمال می شود… چرا سکوت کرده اید؟ چه کسی یاریم می دهد تا دانشگاهم را “تمام” نگاه دارم؟

ما از شما انتظار داریم که به خواسته‌های مان احترام گذارید و دانشگاهمان را در مسیر توسعه یاری نمایید. تا با بالغ شدن دانشگاهمان، همگان از موهبت وجود یک دانشگاه صنعتی در استان بهره مند گردند.

1.    شورای صنفی رفاهی دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه
2.    کانون ادبیات دانشگاه صنعتی ارومیه
3.    کانون فیلم دانشگاه صنعتی ارومیه
4.    کانون خیریه حامی دانشگاه صنعتی ارومیه
5.    نشریه دانشجویی امید دانشگاه صنعتی ارومیه
6.    نشریه صوتی بـُعد یازدهم دانشگاه صنعتی ارومیه
7.    نماینده دانشجویی شورای تعامل دانشگاه صنعتی ارومیه
8.    انجمن علمی مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی ارومیه
9.    انجمن علمی مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی ارومیه
10.    انجمن علمی مهندسی معدن دانشگاه صنعتی ارومیه
11.    انجمن علمی مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی ارومیه
12.    انجمن علمی مهندسی برق دانشگاه صنعتی ارومیه
13.    انجمن علمی مهندسی هوا فضا دانشگاه صنعتی ارومیه
14.    انجمن علمی مهندسی اپتیک و لیزر دانشگاه صنعتی ارومیه
15.    انجمن علمی مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی ارومیه
16.    انجمن علمی نجوم دانشگاه صنعتی ارومیه
17.    انجمن علمی مخترعین و محققین دانشگاه صنعتی ارومیه
18.    انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا