خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دانشجویان، در انتظار مصاحبه‌ی سفارت آلمان

یک دانشجو در طی تماسی با انصاف نیوز از مشکلات دانشجویانی گفت که قصد تحصیل در کشور آلمان را دارند اما سفارت نردیک به هفت‌ماه است با آنها مصاحبه نکرده و بلاتکلیف هستند.

این دانشجو می‌گوید چند صد نفر دانشجوی ایرانی نزدیک به هفت ماه است که منتظر هستند تا زمان مصاحبه در سفارت آلمان برسد، اما فعلا خبری نیست، او در این‌باره توضیح داد: «علاوه‌بر این مشکلات دغدغه‌ی قیمت ارز را هم داریم، چند سال از عمر خود را برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌ها و یادگیری و اخذ مدرک زبان آلمانی صرف کردیم اما سفارت مصاحبه را انجام نمی‌دهد، در این هفت‌ماه هر زمانی که به آنها ایمیل زدیم، گفتند که فعلا مشخص نیست. در اوایل کرونا چند باری سایت سفارت آپدیت شد و اعلام می‌کردند در فلان تاریخ مصاحبه‌ها آغاز می‌شود اما باز هم به تعویق افتاد.

او ادامه داد: «متاسفانه جواب واضح و روشنی به ما نمی‌دهند. زندگی ما در خطر است، بسیاری از دانشجوهای دکتری در اینجا موقعیت تحصیلی یا شغلی خود را به خاطر تحصیل در آلمان از دست دادند و در حال حاضر راه برگشتی هم ندارند و می‌خواهند هرچه سریع‌تر ویزای خود را بگیرند. الان مصاحبه‌های متقاضیان پیوست انجام می‌شود اما فقط دانشجوها هستند که از این مشکل متضرر شدند. در تمام کشورها مصاحبه‌های دانشجویی انجام می‌شود. حتی در سایت وزرات خارجه آلمان هم دانشجویان جزو موارد استثنا برای ورود به آلمان هستند. اما همچنان سفارت مصاحبه‌ی دانشجویی انجام نمی‌دهد.»

او در پایان تاکید کرد: «سفارت می‌گوید برای محافظت از کارکنان اینکار را انجام می‌دهند. ما هم شرایط آنها را درک می‌کنیم اما دانشجویان هم متضرر می‌شوند. خیلی از دانشگاه‌ها ترم فعلی را به سال یا ترم بعد موکول نمی‌کنند. آنلاین شرکت کردن هم مشکلاتی دارد که سفارت آلمان آنها را درک نمی‌کند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا