خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای یکی از سوری‌هایی که برای جنگ به جمهوری آذربایجان رفت

مهرداد فرهمند در یادداشتی تلگرامی نوشت: بی بی سی عربی با یکی از سوریهایی گفتگو کرده که برای جنگ به جمهوری آذربایجان رفته است. او می گوید هفته پیش و قبل از اینکه جنگ دربگیرد، سیف ابوبکر فرمانده لشکر حمزه (از گروههای مسلح سوری) به او و دیگر جوانان پیشنهاد داده برای شغل نگهبانی مکانهای نظامی به جمهوری آذربایجان بروند و ماهی دو هزار دلار دستمزد بگیرد.

دو هزار دلار پول خیلی زیادی بوده که می توانسته زندگی اش را عوض کند. تحقیقات محلی نشان می دهد نود درصد مردم مناطق زیر حاکمیت گروههای مسلح در شمال سوریه از تأمین هزینه زندگی ناتوانند، درآمد هشتاد و یک درصدشان زیر ماهی پنجاه دلار است.

این افراد را به شهر غازی عنتب در ترکیه و از آنجا با هواپیما به فرودگاه استانبول و سپس با هواپیمایی آذربایجان (آزال) به جمهوری آذربایجان بردند و در اردوگاهی نظامی اسکان دادند. تا روزی که جنگ آغاز شد، هیچگونه آموزش نظامی ندیده بودند و تجربه جنگ هم نداشتند. در آن روز به هر کدام یونیفورم نظامی آذربایجانی و یک قبضه کلاشنیکف دادند و سوار نفربر کردند. هنگامی که پیاده شان کردند، از اینکه در جبهه جنگ هستند، یکه خوردند. وقتی به سویشان شلیک شد، از ترس به گریه افتادند و درخواست کردند که برگردند. اما فرماندهان تهدید کردند که اگر از جنگیدن خودداری کنند، زندانی خواهند شد.

این جوان سوری می گوید در همان آغاز ورود به جبهه، گلوله خمپاره یا راکت به کنارشان خورد و چهار سوری کشته و سه تن دیگر زخمی شدند. ده سوری دیگر را نیز دیده که کشته شده و هفتاد نفر دیگر که زخمی شده اند و رسیدگی پزشکی لازم هم به آنان نمی شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا