خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«سعید ایروانی» به جای تخت روانچی نماینده ایران در سازمان ملل شد

سعید ایروانی سفیر و نماینده جدید ایران در سازمان ملل در استانه آغاز ماموریتش در نیویورک با حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، قرار است سعید ایروانی به عنوان جانشین مجید تخت روانچی به عنوان سفیر و نماینده جدید ایران در سازمان ملل در نیویورک فعالیت کند.

سعید ایروانی، در مسئولیت‌هایی همچون کاردار ایران در عراق و معاون امنیت بین‌الملل و سیاست خارجی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایفای مسئولیت کرده است.

طبق اخبار منتشر شده سعید ایروانی، در جریان مذاکرات اخیر میان ایران و عربستان در بغداد پایتخت عراق، رئیس هیات مذاکره‌کننده ایران با طرف سعودی را برعهده داشته است.

در تصویر منتشره از پنجمین دور مذاکرات میان تهران و ریاض در بغداد در اردیبهشت ماه سال جاری، ایروانی در کنار مصطفی الکاظمی رئیس جمهور عراق و «خالد الحمیدان» رئیس هیات مذاکره‌کننده سعودی و رئیس دستگاه اطلاعات عربستان مشاهده می‌شود.

براساس این گزارش، مجید تخت روانچی از اعضای ارشد تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات هسته‌ای که منجر به توافق برجام شد، از اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ به عنوان سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در این سمت مشغول به فعالیت بوده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا