خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جان بولتون: آمریکا احتمالا از ناتو خارج می‌شود

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفت، اگر دونالد ترامپ بار دیگر بتواند در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شود، آمریکا احتمالا از ناتو خارج می‌شود.

به گزارش ایسنا، جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در گفتگو با ایستگاه “رادیو تایمز” گفت، یک “گاردریل سیاسی” تنها چیزی است که مانع خروج آمریکا از ناتو در چهار سال نخست ریاست جمهوری دونالد ترامپ شد.

وی افزود: این ما نبودیم که او را متقاعد کردیم که ناتو به واقع یک ائتلاف بسیار خوب است بلکه او دید که نمی‌تواند از این خط عبور کند اما در واقع خواستار عقب نشینی بود. زمانیکه او بار دیگر انتخاب شود که این یک گاردریل سیاسی است، اگر چنین چیزی به صورت کامل از بین نرود، به صورت اساسی کاهش می‌یابد.

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا که به خاطر موضع جنگ طلبانه خود در مسائل سیاسی خارجی مشهور است، گفت، اگر ترامپ مجدداً انتخاب شود، دیگر لازم نیست در مورد نتایج نامطلوب سیاسی برای خودش نگران باشد و رفتارش بر اساس غرایز یا تمایلاتش، آزاد خواهد بود.

بولتون همچنین پیش بینی کرد که ترامپ ممکن است به دنبال یک سیاست منزوی گرایانه تر در چهار سال بعدی ریاست جمهوری خود باشد و ادامه داد: افرادی بسیار کمتر و محدودتری نسبت به آنهایی که الان هستند، خواهند بود، نظیر من و دیگران که می‌گویند این یک ایده بسیار بد برای خروج از ناتو است.

ترامپ منتقد ائتلاف آتلانتیک شمالی است و حتی هدف آن را زیر سوال برده است. به ویژه اینکه ناکامی کشورهای عضو در رسیدن به اهداف هزینه‌های دفاعی این دلسردی ترامپ از ائتلاف را تایید کرده است.

بولتون در این مصاحبه همچنین به مذاکرات در جریان بریگزیت نیز اشاره کرد و به انگلیس درباره چگونگی توافق با اتحادیه اروپا توصیه کرد و به ویژه به لایحه بازار داخلی اشاره کرد که دولت بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور اخیرا تصویب کرده است.

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفت، بر این باور است که مقام‌های محلی می‌توانند تعهدات و الزامات معاهده را نادیده بگیرند و ادامه داد: آمریکا هرگز موافق نبوده که قوانین بین‌المللی بالاتر از قانون اساسی خودش است. هرگز نبوده و هرگز هم چنین نیست. فکر نمی‌کنم که انگلیس نیز چنین تفکری داشته باشد. فکر می‌کنم انگلیس باید به دادگاه اروپایی بگوید که آن را به صورت اساسی در نظر بگیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا