خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحلیل محرومیت شش ماهه‌ی عیسی آل کثیر

سیدمحمد رسول باختر، وکیل حوزه ورزش می‌گوید: با حکم امروز ای.اف.سی، عیسی آل کثیر امروز در بازی پرسپولیس النصر قطعا بازی نخواهد کرد و اگر پرسپولیس شکایت و مستندات خود را ارسال کند چند روزی زمان خواهد برد.

ساعاتی پیش کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC در اقدامی عجیب، در حالی که سه ساعت به شروع بازی امروز پرسپولیس و النصر عربستان در مرحله‌ی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده است عیسی آل کثیر مهاجم قرمزپوشان را به دلیل شادی بعد از گل او مقابل پاختاکور که آن را توهین نژادی دانسته، 6 ماه از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم کرد.

در همین باره سیدمحمد رسول باختر حقوقدان ورزشی درباره‌ی حکم AFC و اینکه آیا محرومیت او از بازی بعدی اعمال می‌شود، به انصاف نیوز گفت: «نه. حکم به محض ابلاغ اجرا می‌شود و بازیکن حق ندارد هیچ گونه فعالیت ورزشی داشته باشد.»

او درباره‌ی اینکه چرا حکم سه ساعت قبل از بازی اعلام شده گفت: «به دلیل اینکه بازی‌ها سه روز درمیان انجام می‌شود، مسائل حقوقی مثل موضوع اخراج بن عطیه یا سیامک نعمتی که کارت قرمز آنها بخشیده شد، فوری بررسی می‌کنند تا تیم‌ها لطمه نبینند. اما درباره‌ی رفتار عیسی آل کثیر، با توجه به اینکه این رفتار در گذشته هم انجام شده، طبق قانون با محرومیت سنگینی مواجه شده است. اگر این حرکت را یک بار انجام داده باشد، احتمال محرومیت کمتری داشت ولی به دلیل اینکه این رفتار چندین بار انجام شده است با محرومیت سنگین مواجه شده است.»

وی ادامه داد: «اعتقادی شخصی من این است که رفتار عیسی آل کثیر توهین نژادپرستانه نبوده و باید اثبات کرد کشیدن چشم‌ها توهین نژادی به مردم ازبک نبوده است. قسمت سخت ماجرا برای توجیه کردن مقامات، علاوه بر ارسال تصاویر، باید استدلال‌های خوبی را هم می‌آوردند. حرکتی که مهاجم پرسپولیس انجام داده توهین نژادی نیست یا می‌گفتند که شادی بعد از گلش را تقدیم به برادرزاده‌اش کرده است و اعلام می‌کردند ما با مردم ازبک دشمنی و مشکلی نداریم و بازیکن در گذشته سابقه محرومیت سنگین انضباطی نداشته و اخلاق درستی داشته است. نمی‌دانم استدلال‌های مسئولان باشگاه پرسپولیس چه بوده اما اگر همان عکس‌های قدیمی را فرستاده و گفته آن حرکت در گذشته انجام شده، دلیل محکمی نبوده است.»

همچنین باختر درباره‌ی اینکه با توجه به مدت زمان کم تا شروع مسابقه پرسپولیس و النصر، آیا امکان رسیدگی مجدد به پرونده و شکستن حکم است گفت: «با توجه به ماده قانونی توهین نژاد پرستی، پرسپولیس می‌تواند تجدیدنظرخواهی کند. اما با توجه به زمان بسیار کم، احتمال لغو محرومیت او در این بازی وجود ندارد. اما برای بازی‌های بعد می‌توانند بعد از این مسابقه مستندات خود را تهیه و ارسال کنند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا