خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آغاز مذاکرات سه جانبه در مسقط


 مذاکرات سه جانبه ظریف، اشتون و کری با حضور یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان آغاز شد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایسنا، هیات مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان به سرپرستی محمد جواد ظریف شنبه شب وارد مسقط پایتخت عمان شد.

نهمین دور مذاکرات هسته‌ای هفته جاری و پس از مذاکرات سه جانبه وزیران خارجه ایران و آمریکا و کاترین اشتون نماینده 1+5 برگزار می‌شود.

این برای اولین‌بار در یک سال گذشته است که مذاکرات هسته‌ای خارج از مقرهای سازمان ملل و در پایتخت یک کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس برگزار می‌شود.

بنا بر اعلام مسوولان ایرانی و آمریکایی عمان همواره در موضوع و مذاکرات هسته‌ای نقش سازنده و مثبتی داشته است.

یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان در ابتدای ملاقات سه جانبه ظریف، اشتون و کری حضور دارد و پس از دیدار و گفت‌وگوی چهارجانبه، نشست سه جانبه ادامه می‌یابد.

آخرین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5، 24 مهر‌ماه و بعد از دیدار سه جانبه جان کری،‌ کاترین اشتون و محمد جواد ظریف در وین برگزار شد.

این مذاکرات در حالی برگزار شد که برخی کشورهای گروه 1+5 نسبت به محدود شدن مذاکرات هسته‌ای میان وزیران خارجه ایران و آمریکا انتقاد کردند. اما از آن‌جایی که عمده مسایل و اختلاف‌نظرها میان ایران و آمریکاست طبیعی است که مذاکرات دو جانبه که اغلب با حضور کاترین اشتون نماینده 1+5 همراه بوده است برگزار شود.

به نظر می‌آید برگزاری مذاکرات عمومی ایران و 1+5 در سطح معاونان وزیران خارجه برای اطلاع دیگر اعضای گروه 1+5 از جزییات مذاکراتی است که میان ایران و آمریکا صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا