خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طنز | تبلیغ صداوسیما در شبکه «GEM»!

روزنامه ی قانون در طنزی نوشت:

افزایش تبلیغات ایرانی در شبکه‌های «جِم تی‌وی» (GEM) از جمله تبلیغ برخی فیلم‌های سینمایی و تأثیرگذاری این تبلیغات بر افزایش تعداد مخاطبان سینماهای کشور، دستمایه مطلب طنزی به قلم آید‌ین سیارسریع شده است.

 

تا قبل از همین اسفند سال قبل سینما در اولویت هشتم تفریحات ملت هم نبود، یعنی مکالمات دو نفر وقتی می‌خواستن تفریحی داشته باشن به صورت زیر خلاصه می‌شد:

 

– آقا بریم دور دور؟

 

+ ماشین خرابه.

 

– بریم پاساژگردی؟

 

+ نه بابا. پولمون کجا بود؟

 

– بریم دانشگاه؟

 

+ حسش نیست.

 

– بریم باغ؟

 

+ خجالت بکش.

 

– باغ وحش؟

 

+ اونا هم که همه شون منقرض شدن.

 

– باغ هنرمندان چی؟

 

+ نه بابا ما به زندگی خصوصی هنرمندا چی کار داریم.

 

– خب دیگه کجا میشه رفت؟

 

+ جایی به ذهنم نمی‌رسه!

 

– بریم خونه فیفا بزنیم؟

+ بریم!

 

لازم به ذکره که این دیالوگ در حالی شکل گرفت که دو نفر مذکور درست جلوی سردر سینما ایستاده بودن!

 

دیگه این سردمزاجی مخاطبان به سینما داشت برامون عادی می‌شد که فروش نوروزی فیلم‌ها غافلگیرمون کرد. مردم فوج فوج به سالن‌های سینما گسیل می‌شدن و سینمایی‌ها هم که آماده پذیرایی نبودن می‌گفتن لااقل از قبل اطلاع می‌دادید ولی مردم کار خودشون رو کردن و سرزده اومدن و بعضا دیده می‌شد که شب هم تو سالن موندن!

 

بعد از چهل، پنجاه سال بالاخره سینماها اکران 24 ساعته داشتن و همه اهالی سینما خوشحال بودن، تا اینکه این سوال پیش اومد اصلاً چی باعث استقبال شدید مردم از فیلم‌های اکران نوروز شد؟ احتمالا این موفقیت رو هر کسی به نام خودش بزنه. برنامه هفت بگه این استقبال نتیجه زحمات ما بوده. ما دو تا صندلی گذاشتیم و فراستی رو هم آوردیم فحش بده. مردم از ترس فراستی و افخمی با زبون خوش رفتن سینما (به هرحال شخصیت هرکسی دست خودشه). مانی حقیقی با همکاری لیلا حاتمی بگن تا الان مردم به خاطر این خبرنگارهای دوزاری نمی‌رفتن. ولی الان با خنثی شدن توطئه خبرنگاران میرن آخرین دل درد مانی حقیقی در سینماهای ایران رو نگاه کنن.

 

ولی انگار برای استقبال مردم از اکران نوروزی دلیل دیگه‌ای هم وجود داره. به شخصه فکر می‌کردم با این وضع سینمای ایران تبلیغ فیلم‌ها تو شبکه‌های ماهواره‌ای حتی اگه از دوازده شب به بعد هم باشه جواب نمیده ولی تجربه امسال نشون داد که تبلیغات در رسانه ملی (موسوم به جم تی‌وی!) بخش زیادی از مردم رو می‌تونه به سالن‌ها بکشونه. در حالی که صداوسیما (رسانه ملی سابق) روی خوشی به فیلم‌های سینمای ایران نشون نمیده، سازندگان و تهیه‌کنندگان دست به دامن رسانه‌های پرطرفدار شدن.

 

با این محبوبیت شبکه‌های اون‌ور آبی احتمال میره در سال‌های آینده خود صداوسیما هم سریال‌هاش رو بده اونا پخش کنن. یا مثلا وسط سریال ترکی، تبلیغ ببینیم که «گفت‌وگوی ویژه خبری امشب با حضور آقای دیلمقانی، معاونت پسماند وزارت جهاد کشاورزی» امشب از شبکه دو!

 

به هرحال هر اتفاقی در این محدوده جغرافیایی امکان‌پذیر است. بهتر است نخندیم!‌

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا