خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بهترین شهر برای خرید گز و سوهان کجاست؟

رپورتاژآگهی

تمام لذت های یک سفر در خرید سوغاتی اش گنجانده شده است. هر نقطه از این آب و خاک برای مسافران و زائرانش انواعی از سوغاتی و رهاورد های گوناگون دارد که تهیه و خوردن آن ها خالی از لطف نیست. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی آجیل و خشکبار زربار به موضوع بهترین شهر برای خرید گز و سوهان پرداخته شده است.

بهترین شهر برای خرید گز و سوهان

اصفهان نیز از شهر های تاریخی ایران به حساب می آید که سوغاتی هایش همیشه زبان زد خاص و عام بوده است. اگر به اصفهان سفر کرده باشید و از آن جا با خود گز و سوهان و پولکی بر نگردانید گویی هیچگاه به آنجا سفر نداشته اید. نام این شهر به گونه ای با این خوراکی های شیرین و خوشمزه عجین شده است و کمتر مسافری می تواند ولع و وسوسه های خود را نسبت به خرید آن ها کنترل کند.

شهر اصفهان را می توان یکی از بهترین شهرها برای خرید گز و خرید سوهان در نظر گرفت که خوشبختانه فروشگاه اینترنتی زربار امکان خرید گز زربار و خرید سوهان اصفهان را برای همه هم میهنان عزیز فراهم آورده است و از طریق ثبت سفارش در سایت می توانید درب منزل تازه ترین انواع گز و سوهان را دریافت کنید.

خرید گز اصفهان:

برای خرید گز، اصفهان معروف ترین شهر شناخته شده در تهیه و تولید آن است. این شیرینی خوشمزه که تاریخچه ای طولانی دارد در ابتدا با نام حلوا چوبه شناخته می شد. کشاورزان و کارگران در زمان پادشاهان صفوی برای تجدید قوا و نیرو بخشی از گز استفاده می کردند. البته که حلوا چوبه در طول دوران های مختلف همچون بسیاری از مواد غذایی تکامل یافت و نامش به گز تغییر پیدا کرد.

نام گز به این علت به این خوراکی داده شد که در ترکیب آن از شهد ساقه درخت گز انگبین استفاده می شد. اگرچه این روز ها گز هایی که در آن شهد انگبین وجود دارد کمیابند اما بسیار قیمتی و جزو مواد خوراکی صادراتی به حساب می آیند.

گز ها به نسبت درصد پسته، بکار بردن مواد افزودنی مانند زعفران و… قیمت گذاری می شوند و هرچه درصد پسته بالاتر باشد به طبع قیمت بیشتری نیز خواهد داشت. بوی خوب و تازه و همچنین نرمی و تردی از پارامتر های یک گز تازه و خوب است.

برای  خرید گز اصفهان به قسمت گز در فروشگاه اینترنتی زربار مراجعه کنید و بسته مد نظر خود را سفارش دهید تا در مدت زمان کوتاهی آن را دریافت کنید. فروشگاه اینترنتی زربار انواع گز های موجود در بازار را برای خرید شما مشتریان محترم فراهم کرده است. این گز ها شامل: لقمه ای، آردی، شکلاتی و… است.

گز آردی: این گز خوشمزه با عرق بیدمشک و ترنجبین و همچنین هل همراه است؛ به همین علت خوشمزگی آن زیر زبان به راحتی حس می شود. گز آردی اصفهان مانند گز لقمه ای و معمولی به دندان ها نمی چسبد به همین دلیل برای افراد میانسال نیز مفید است و آن ها را با مشکلی رو به رو نمی سازد.

با توجه به سوغاتی بودن این محصول، تولید کنندگان انواع بسته بندی های شیک و متنوع را برای خریداران قرار داده اند که با مراجعه به فروشگاه اینترنتی زربار می توانید بسته بندی ها را مشاهده و مناسب ترین آن ها را برای خود و عزیزانتان سفارش دهید.

خرید سوهان اصفهان:

در زمان شاهان قاجار سوهان پزی پا گرفت؛ خرید سوهان زربار پیشینه ای تاریخی مثل گز ندارد اما چیزی از خوشمزگی های این شیرینی کم نمی شود. سوهان در ابتدا حلوا نام داشت اما به دلیل کمک به هضم راحت غذا، بزرگان تصمیم گرفتند که نام آن را تغییر دهند و امروزه در بین مردم با نام سوهان شناخته می شود.

سوهان هایی که در اصفهان پخته می شوند به دلیل نازکی و کوچک بودنشان به پولکی هم معروفند. خرید سوهان اصفهان با تنوع فراوانی که دارد کمی سخت است اما در فروشگاه اینترنتی زربار می توانید بسته های مورد نظرتان را با انواع سوهان مخصوص اصفهان سفارش دهید و از هر طعم لذت وافری ببرید.

انواع سوهان اصفهان شامل سوهان لقمه ای، سوهان عسلی، سوهان تساژ و… است.

سوهان لقمه ای یکی از پرطرفدار ترین نوع سوغاتی از اصفهان است. در این شیرینی باب دندان، از مغز های خوشمزه  و مقوی نظیر پسته، گردو و… استفاده می شود. آرد جوانه گندم منبع خوبی برای تامین پروتئین و ویتامین های مورد نیاز بدن است.

سوهان عسلی هم یکی از لذیذ ترین خوراکی ها و میان وعده ی مردم اصفهان است. سوهان عسلی به عنوان نمادی از نصف جهان به تمامی استان های ایران فرستاده می شود و خوش طعمی و خواص آن در نوع خودش بی نظیر است. در تولید سوهان عسلی از عسل و زعفران پر از خاصیت و همچنین مغز های نیرو بخش مثل بادام درختی، بادام هندی، پسته و… استفاده می کنند.

این سوهان با وجود طعم و بوی بی نظیرش یکی از بهترین گزینه ها برای جایگزینی قند است و نظر مهمانان را به خوبی به خود جلب می کند. وجود آرد جوانه گندم و گلاب خواص سوهان اصفهان را تا چندین برابر افزایش می دهد.

از مقوی ترین میان وعده ها و شیرینی ها اصفهان باید به سوهان تساژ اصفهان اشاره کرد. سوهان تساژ به علت داشتن کنجد منبع غنی از مس، منگنز، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، مولیبدن، زینک (روی)، فیبر و ویتامین B1 است. کودکان به خوردن سوهان تساژ بسیار علاقه مند هستند زیرا طعم آن خاص و خوشمزه و حجم آن نیز کم است؛ که با همان مقدار کم می تواند در سلامت کودکان تاثیر گذار و موثر باشد.

منبع

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا