خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رزم‌ناوهای روسیه و چین وارد آب‌های ایران شدند [+تصاویر]

ناوگروه‌های رزمی روسیه و چین به منظور برگزاری رزمایش مشترک با نیروی دریایی ارتش، وارد آب‌های ساحلی ایران در بندر چابهار شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ناوهای چین و روسیه صبح امروز سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ به منطقه عمومی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی وارد شدند.

وزارت دفاع روسیه نیز ساعتی قبل اعلام کرد ناوگروهی از ناوگان اقیانوس آرام این کشور به فرماندهی رزمناو موشکی «واریاگ» روز دوشنبه با هدف شرکت در رزمایش مرکب کمربند امنیتی دریایی ۲۰۲۴ با جمهوری اسلامی ایران و چین وارد اسکله بندر چابهار شده است.

 در این رزمایش، یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و یگان‌های شناوری کشورهای چین و روسیه شرکت دارند و نمایندگانی از کشورهای عمان، آذربایجان، قزاقستان، پاکستان و آفریقای جنوبی نیز آن را نظاره خواهند کرد.

هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان کشورهای شرکت‌کننده و نشان‌دادن حُسن نیت و توانایی این کشورها در جهت حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک است.

از اهداف این رزمایش می‌توان به تقویت امنیت تجارت دریایی بین‌المللی، مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی، اقدامات بشردوستانه، تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی اشاره کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اللهم انصر جیوش المسلمین و عساکر الموحدین و اصلح کل فاسد من امور المسلمین و صل علی محمد و آله الطیبین الطاهرین

  2. بسیار عالی است ،چون کشورهای شرقی ومنطقه خودباید امنیت شان تامین کنند نه کشورهای آنسوی اقیانوسها،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا