خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین خبرها از پشت پرده شلیک موشک به منطقه سبز بغداد

سرلشکر یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز، یکشنبه اعلام کرد: درباره عوامل شلیک موشک‌ها به سمت منطقه الخضرا در بغداد به سرنخ‌های مهمی دست یافته‌ایم.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم،  سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در کنفرانسی خبری اظهار کرد: تلاش اطلاعاتی در جریان است و از این رو طبق طرح اطلاعاتی دقیق حرکت می‌کنیم و از طریق آن به سرنخ‌های مهمی درباره شلیک موشک‌ها رسیده‌ایم.

او اضافه کرد: کمیته‌های تحقیقاتی به دستور مصطفی الکاظمی، فرمانده کل نیروهای مسلح تشکیل شدند که هدف از آنها دستیابی به شلیک کنندگان موشک‌ها به سمت منطقه الخضرا و شهروندان است.

سرلشکر رسول به هیچ اطلاعاتی درباره طرف‌های پشت پرده عملیات شلیک موشک‌ها که بعضا در بغداد صورت می‌گیرد، اشاره نکرد، آخرین حمله موشکی هفته گذشته در غرب بغداد به کشته شدن پنج شهروند منجر شد.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در گفت‌وگویی با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت: عملیات اعمال قانون و اعمال اقتدار حکومت و کنترل سلاح بی‌ضابطه ادامه دارد و تا زمان پایان درگیری‌های عشائری و با هماهنگی عشائر عراقی اصیل متوقف نخواهد شد.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تصریح کرد که اکنون زمان تامین امنیت مراسم اربعین امام حسین (ع) است و بخش‌های مختلف نیروهای امنیتی باید امنیت مسیرهای پیاده روی زائران را تامین کنند.

وی با اشاره به انجام عملیات امنیتی پیشگیرانه علیه داعش و عناصر باقی مانده آن در عراق به مناطق مورد مناقشه اشاره کرد و آن را برخی از مناطق خالی از هرگونه نیروی امنیتی و حد فاصل مناطق تحت کنترل نیروهای امنیتی اقلیم کردستان و نیروهای دولت فدرال دانست.

رسول تصریح کرد که در این مناطق عناصر گروه تروریستی داعش حضور دارند و این مناطق نیاز به عملیات ویژه و پیشگیرانه برای از بین بردن این عناص دارند.

براساس گزارش میدل ایست نیوز، وی بیان کرد که کمیته‌های مشترک بین دولت فدرال و وزارت امور پیشمرگ در اقلیم کردستان با هماهنگی یکدیگر سعی در کمرنگ کردن همه این سختی‌ها در مناطق مورد مناقشه دارند.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه باید حملات هوایی و عملیات ویژه در این مناطق انجام شوند احتمال داد که عملیات امنیتی مشترکی در آینده بین نیروهای دولت فدرال و پیشمرگ برای بازرسی این مناطق و عدم اجازه به عناصر داعش برای حضور در این مناطق انجام شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا