خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پزشکیان: نباید با هر عیب کوچکی افراد را حذف کرد

وزیر بهداشت دولت اصلاحات می گوید باید فضا برای حضور همه ی دیدگاه ها و سلایق سیاسی در کشور فراهم شود اما در حال حاضر نگاهی باز بر کشور حاکم نیست.
مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح طلب مجلس نهم در مورد بهترین سازوکار انتخاباتی اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس دهم، به نامه نیوز گفت: جریان اصلاحات اگر قرار است سازوکاری مناسب برای انتخابات آینده بیندیشد باید ابتدا  وضعیت خودش و جامعه را بسنجد و متناسب به شرایطی که دارد منطقی‌ترین و درست‌ترین تصمیم را بگیرد. 
وی اظهار داشت: ما اگر بخواهیم در جامعه حضور داشته باشیم باید صداقت، درستی و پایبندی به این اصول و ارزشهای اعتقادی و فرهنگی مان را به جامعه نشان دهیم، اگر توانستیم نشان دهیم قطعا جامعه به ما اعتماد می‌کند و به ما روی می‌آورد اما اگر نتوانستیم نشان دهیم هر سازوکاری نیز که بخواهیم به کار ببریم مشکل پیدا می‌کنیم، این مهم فقط مربوط به اصلاح‌طلبان هم نمی‌شود هر گروه و جریان سیاسی باید این اصول را مبنا و اصل قرار دهد. 
عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه قدم اول برای حضور اصلاح‌طلبان این است که آیا حضورشان از طریق شورای نگهبان امکان‌پذیر خواهد بود یا نه، گفت: نگاهی که الان در کشور داریم نگاه بازی نیست و محدودیتهای زیادی را اعمال می‌کند. خود این محدودیت‌ها انحرافاتی را بوجود می‌آورد. اگر ما راه‌ها را ببندیم اینگونه نیست که بایستند و کنار بروند بلکه از راه‌های خلاف و راه‌های دیگر و به هر طریقی که بخواهند وارد صحنه می‌شوند. حتی ممکن است افراد مسیرهای غیرمتعارفی انتخاب کنند .
وی تاکید کرد:  برای حضور همه سلایق و دیدگاهها در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و … نیاز به یک نگاه باز برای حضور افراد داریم وگرنه اگر قرار باشد آدم‌ها را با عیب‌های ساده‌ای که دارند، عیب‌هایی که خودمان بزرگشان می‌کنیم حذف کنیم کسی نمی‌ماند که به صجنه بیاید.
وزیربهداشت دولت اصلاحات با بیان اینکه شورای نگهبان یکی از موانعی است که می تواند حضور سلایق مختلف را محدود کند، خاطرنشان کرد: هر انسانی بدون شک یک اشتباهات و تقصیری دارد،  کسی که گناه نکرده باشد مجسمه است، فقط 14 معصوم هستند که گناهی ندارند والا انسانی پیدا نمی‌شود که گیر و اشکالی نداشته باشد. بسته به آن وسعت و نگاهی که داریم می‌توانیم بستری را باز کنیم که همه سلایق در کشور حضور پیدا کنند وقتی این سلایق حضور پیدا کردند آنوقت است که یک رقابت واقعی  ممکن است بین سلایق مختلف بوجود بیاید.
پزشکیان در ادامه درباره تشکیل کمیته انتخاباتی شورای مشورتی خاتمی نیز، گفت: من از تشکیل چنین کمیته‌ای بی خبرم ولی هر حرکت جمعی و هدفمندی می‌تواند نتیجه داشته باشد. البته بستگی به این دارد که این آدمها چگونه فکر کنند، چگونه واقعیت‌ها را بسنجند  و چه سیاست‌هایی برای دستیابی به اهداف خودشان اعمال کنند. یعنی اینکه همیشه هدف گذاری، کنارهم قرار گرفتن، وحدت کردن و انسجام داشتن خوب است و نفس این کار بد نیست و اگر درست سیاست گذاری کنند قطعا آن کسی که درست سیاستگذاری کرده موفق تر و پیروز است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا احزابی چون کارگزاران  و اعتماد ملی حاضر به قرار گرفتن زیر چتر این شورا خواهند شد یا نه، گفت: چرا نتوانند این کار را کنند، وحدت همیشه خوب است و ما می توانیم با همه در نکات زیادی که مشترک هستیم وحدت داشته باشیم، این دعواها به ضرر ممکلت است.
پزشکیان خاطرنشان کرد: ما فقط در جایی می‌توانیم در مقابل هم قرار بگیریم و نظر بدهیم که مربوط به سلایق و جهت گیری‌هاست. معتقدم  اگر از این مسیر برویم باعث امنیت اجتماعی و بهبود وضعیت بهداشتی  و سلامت اقتصادی مردم می‌شویم. باید اجازه دهیم این سلایق و جهت‌گیری ها پیاده شوند و بعد در قبال این جوابگوی مردم باشیم که ایا حرف و سیاست ما درست بود یا سیاست طرف مقابل.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا