خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعاده دادرسی اسماعیل عبدی رد شد | حکم ۱۰ ساله‌ اجرا می‌شود

حسین تاج – وکیل اسماعیل عبدی – از رد شدن اعاده دادرسی موکل خود و اجرای حکم ده ساله‌ی او خبر داد.

حسین تاج – وکیل اسماعیل عبدی معلم و عضو کانون صنفی معلمان – درباره‌ی رد شدن اعاده‌ی دادرسی او به انصاف نیوز توضیح داد: در سال 89 آقای عبدی به ده سال زندان محکوم شد؛ حکم او به مدت پنج سال تعلیق شد اما در سال 94 مجددا بازداشت می‌شود و در سال 95 محکوم شد. سپس حکم پنج ساله‌ی او اجرا شد و براساس بخش‌نامه‌ی 27/1/98 ایشان مشمول عفو شد.

او ادامه داد: در حال پیگیری آزادی ایشان بودیم که پرونده‌ی دوم (حکم تعلیقی ده ساله در سال 89) برای اجرا به ایشان ابلاغ شد، به این مسئله اعتراض کردیم و پرونده به شعبه‌ی 14 دیوان عالی کشور رفت اما متاسفانه درخواست اعاده دادرسی ما رد شد. در حال حاضر درخواست اعمال ماده 477 (حق اعاده دادرسی) کردیم و البته مجددا درخواست اعاده دارسی را می‌دهم چون دیوان به دفاعیات و ایرادات توجهی نکرد. لذا آقای عبدی تا سال 1409 باید در زندان باشند.

این وکیل دادگستری درباره‌ی دادن مرخصی به زندانیان سیاسی و امنیتی گفت: چون ملاحظات درباره‌ی پرونده‌های امنیتی و سیاسی به شدت بالا است، مرخصی گرفتن به سادگی نیست. دادستانی معتقد است طبق آیین‌نامه‌ی سازمان زندان‌ها مرحضی حق زندانی نیست و امتیازی است که دادستانی و مسئولین زندان به آنها می‌دهند. از این حیث مشکل مضاعفی درباره‌ی پرونده‌های سیاسی و امنیتی داریم.

حسین تاج در پایان تاکید کرد: امیدوار هستیم آقای رئیسی به این پرونده توجه ویژه‌ای کند و همچنین به لایحه‌ی ما توجه شود تا شرایط آزادی آقای عبدی فراهم شود، چون چند سال است که در زندان است و از فرزندان خود دور بوده است. اجرای حکم ده ساله آن هم در پایان زمان محکومیت متعارف و قانونی نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا