خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش پزشکیان به اتفاقات تبریز: دستگیری بی تفهیم اتهام توجیه ندارد

نماینده مردم تبریز در مجلس از دستگیری سه تن از اعضای شورای شهر تبریز و ممنوع الملاقات کردن آنان بدون تفهیم اتهام انتقاد کرد.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره علت دستگیری سه تن از اعضای شورای شهر تبریز، گفت: به طور جدی پیگیر مشخص شدن علت دستگیری سه تن از اعضای شورای شهر تبریز هستم، متاسفانه اتهام این افراد مشخص نیست اما افراد مذکور ممنوع الملاقات هستند که البته در تلاشم تا زمینه ملاقات با این افراد فراهم شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه قبل از آنکه علت دستگیری مشخص شود این‌ افراد به زندان فرستاده شده‌اند در حالی که هنوز اتهام آن‌ها مشخص نیست؛ اگر مستندی برای دستگیری آن‌ها وجود دارد باید براساس این مستندات آن‌ها را محاکمه کنند اما اگر مستندات کامل نشده، باید توضیح داده شود که دلیل دستگیری زودهنگام این افراد چیست؟

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه هیچ منطقی در دستگیری زودهنگام این افراد وجود ندارد، تصریح کرد: اینکه ابتدا فرد را دستگیر می‌کنند و سپس بدون تفهیم اتهام راهی زندان می‌کنند هیچ توجیهی ندارد، به نظر می‌رسد برخوردها تا حدودی نادرست است.

وی یادآور شد: در ذهنم نمی‌گنجد که چگونه بدون هیچ دلیل و مدرکی این افراد زندانی شدند، اگر براساس اختلاس مالی و یکسری زد و بندها این دستگیری صورت گرفته آن‌ها را محاکمه کنند اما اینکه این افراد هم اکنون بدون تفهیم اتهام در زندان به سر می‌برند و ممنوع الملاقات هستند توجیهی ندارد؛ تا چه زمانی باید این افراد در زندان باشند؟ آیا تا زمانی که مستندات به طور کامل جمع آوری شد؟

پزشکیان تاکید کرد: براساس اطلاعات به دست آمده یکی از افراد دستگیر شده، یک الی دو ماهی است که در زندان به سر می‌برد در حالیکه ممنوع الملاقات بوده و اتهام وی هنوز مشخص نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس نهم گفت: براساس شنیده‌ها گفته شده که این افراد براساس اختلاس مالی به زندان رفته‌اند اما به نظر می‌رسد که یک بدعت جدیدی در حال شکل‌گیری است به طوری که افراد را قبل از محاکمه و تفهیم اتهام روانه زندان می‌کنند؛ حال جای این سوال باقی است که اگر بررسی‌ها غلط از آب درآمد با آبروی از دست رفته فرد می‌خواهند چه کنند؟ البته قرار است این موضوع را پیگیری کنم که اگر شد با آن‌ها ملاقاتی داشته باشم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در پرس و جویی که از نمایندگان کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس انجام دادم متوجه شدم که قاضی می‌تواند افراد را براساس تشخیص خود ممنوع الملاقات کند ولی هنوز این موضوع برای من توجیه ندارد به گونه‌ای که حتی یک نماینده نیز نتواند افراد دستگیر شده را ملاقات کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. در ذهنم نمی گنجد که چگونه بدون هیچ دلیل و مدرکی این افراد زندانی شدند.
    اقا شما تو کدام مملکت زندگی میکنی که در ذهنت نمی گنجد.؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا