خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مخالفین رابطه با آمریکا به این سوالات پاسخ دهند

یکی از مخاطبان انصاف نیوز با نام مستعار «ققنوس» در کامنتی ذیل خبر «از مک فارلین تا امروز: «شما» بفرما کنار «من» مذاکره کنم!» نوشت:

سالهاست که چند سوال ذهن مرا بخود مشغول کرده که آنها را مطرح می‌کنم:

یک- اگر رابطه با آمریکا برای کشورها مضر است چرا برای اروپا، ژاپن، کره جنوبی، ترکیه، چین، روسیه، امارات و دهها کشور دنیا که اتفاقاً آمریکا در داخل خاک بعضی از آنها پایگاه هم دارد نه تنها مضر نیست بلکه مردم آنها در رفاه و امنیت کامل زندگی میکنند؟

دو- چرا کشور ما که با عدم ارتباط با آمریکا به فرض مانع از تحمیل ضرر به کشور شده بیش از ۸۰ درصد از مردمش فقیر و بدبخت و نیازمند به کمکهای دیگران (یارانه، بسته های حمایتی دولتی و مردمی) است؟

سه- چرا کشورهایی که با آمریکا ارتباط دارند تکنولوژی بالاتر، تولید محصول باکیفیت‌تر و صادرات جهانی دارند، اما ایران که برای‌ پیشگیری از ضرر، با آمریکا ارتباط ندارد با تکنولوژی ۵۰ سال پیش بدترین نوع تولیدات از نظر کیفی را به ملت خود تحمیل می‌کند؟

چهار- اگر ما بخواهیم پیشرفت کشور خود را بایکی از کشورهای دنیا مقایسه کنیم کدامیک از کشورها را میتوانیم مثال بیاوریم؟ (البته بدون در نظر گرفتن پیشرفت تسلیحاتی)

پنج- کشور ما بعد از انقلاب به کدام یک از شعارهای آرمانی خود رسیده یا نزدیک شده است؟ آیا فقر و بیسوادی را ریشه کن شده؟ فساد اداری و اختلاس و ارتشا را از بی برده یا حداقل کاهش داده شده؟ اعتیاد و فحشا را از بین یرده یا کاهش داده شده؟ رانت و تبعیض و بیعدالتی را ریشه کن شده؟ برای جوانان کار و زندگی درست شده؟ دنیای مردم  آباد شده یا آخرتشان؟ یا هر دوی آنها؟

شش- خطر و ضرر ارتباط با آمریکا بیشتر است یا فقر بیش از ۶۰ میلیون نفر از مردم ایران؟ یعنی میتوان گفت اگر با آمریکا ارتباط داشته باشیم مردم ما از این هم فقیرتر و بدبخت تر خواهند شد؟

همه این سوالات همیشه در ذهن من خطور می‌کند و تاکنون هر چه با خود کلنجار رفته‌ام پاسخی برای آنها پیدا نکرده‌ام چون تاکنون از کسی هم نشنیده‌ام که خطر و ضرر ارتباط با آمریکا را به صورت شفاف و عامه فهم بیان کند تا امثال حقیر روشن شود!

اما آنچه که به ذهن خود من میرسد این است که مذاکره و ارتباط با آمریکا یا هرکشور دیگری به خودی خود مضر نیست بلکه نوع مذاکره و ارتباط با آن ممکن است مضر یا مفید باشد. مهم این است که بدانیم چگونه باید مذاکره و ارتباط برقرار کنیم!

همانطورکه بعد از ۸ سال جنگ و دشمنی با صدام با او مذاکره کرده و دو ملت را با هم آشتی دادیم و الان کسی یادی از دشمنی زمان جنک نمی‌کند!

از خداوند تبارک و تعالی عاجزانه درخواست میکنم آنچه را که خیر و صلاح این مملکت و مردم است مقدر بفرماید و انشاالله فرجی حاصل شود تا من هم به پاسخ ابهامات و سوالاتم برسم.

انتهای پیام

بانک صادرات

پیام

  1. به نظر من دشمنی با آمریکا جز بدبختی برای ما نداره.هر چه کره شمالی و طالبان افغانستان و ونزوئلا با دشمنی با آمریکا به جایی رسیدن ما هم میرسیم.کره جنوبی و ژاپن و کشور های عرب منطقه خلیج فارس نمونه بارز دوستی و تعامل با آمریکا هستند.برنده دشمنی ایران و غرب چین و روسیه هستن که دنبال نفت ارزون قیمت هستن نه ما.عده ای در کشور هستن که این را متوجه نمیشن .سوار خر شیطون(روسیه و چین )شدن و نمیخان پیاده بشن.در جریان هسته ای میلیادها دلار باج به روسیه دادیم و الان داریم نفت را در برابر جنس آشغال چینی زیر قیمت جهانی به چین میدیم.کسانی که بر طبل دشمنی با غرب و آمریکا میکوبند جز خیانت به ملت نمیکنند.در بحث مذهبی هم بهتره که متحد غرب و آمریکا باشیم چون 90درصد غربی ها خدا را باور دارن.ولی چین و روسیه کمونیست و کافر هستن.برای کشوری که مدعی پرچم داری اسلام هست خیلی زشته که بزرگترین متحد کمونیست های کافر باشه .

    5
    1
  2. به نظر من دشمنی با آمریکا جز بدبختی برای ما نداره.هر چه کره شمالی و طالبان افغانستان و ونزوئلا با دشمنی با آمریکا به جایی رسیدن ما هم میرسیم.کره جنوبی و ژاپن و کشور های عرب منطقه خلیج فارس نمونه بارز دوستی و تعامل با آمریکا هستند.برنده دشمنی ایران و غرب چین و روسیه هستن که دنبال نفت ارزون قیمت هستن نه ما.عده ای در کشور هستن که این را متوجه نمیشن .سوار خر شیطون(روسیه و چین )شدن و نمیخان پیاده بشن.در جریان هسته ای میلیادها دلار باج به روسیه دادیم و الان داریم نفت را در برابر جنس آشغال چینی زیر قیمت جهانی به چین میدیم.کسانی که بر طبل دشمنی با غرب و آمریکا میکوبند جز خیانت به ملت نمیکنند.در بحث مذهبی هم بهتره که متحد غرب و آمریکا باشیم چون 90درصد غربی ها خدا را باور دارن.ولی چین و روسیه کمونیست و کافر هستن.برای کشوری که مدعی پرچم داری اسلام هست خیلی زشته که بزرگترین متحد کمونیست های کافر باشه .

    5
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا